Ο Σόρος έχει υποστηρίξει και προσπαθεί να οργανώσει την δημιουργία οίκων αλληλεγγύης στην Ελλάδα για την παροχή σίτησης και υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης σε Έλληνες πολίτες που δοκιμάζονται από την οικονομική κρίση, καθώς και καταφύγιο στους εκατοντάδες χιλιάδες μετανάστες, με την οικονομική υποστήριξη χωρών της Ευρώπης που αυτή την στιγμή ευημερούν. Και όπως δήλωσε, η αλληλεγγύη αυτή θα πρέπει να αφορά και τους αδύναμους μετανάστες και πρόσφυγες, οι οποίοι έχουν εγκλωβισθεί στην Ελλάδα και για τους οποίους ο ίδιος τρέφει μεγάλη συμπάθεια.
Ως κοσμοπολίτης μπίζνεσμαν και μεγαλοεπενδυτής, ο Σόρος δεν κάνει διακρίσεις ανάμεσα σε γνήσιους Έλληνες και ξένους. Η φιλανθρωπική του προσπάθεια θα αφορά όσους την έχουν ανάγκη. Έτσι κι αλλιώς, οι ΗΠΑ ήταν πάντα μια χώρα που φιλοξενούσε μετανάστες και δημιουργήθηκε από αυτούς. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια τα δημογραφικά της χαρακτηριστικά αλλάζουν. Η πληθυσμιακή κυριαρχία των λευκών δυτικών αρχίζει πλέον να αμφισβητείται και να δημιουργείται μια περισσότερο πολυπολιτισμική κοινωνία. Το γεγονός ότι το 2008 ο Ομπάμα έγινε ο πρώτος έγχρωμος Πρόεδρος των ΗΠΑ είναι δείγμα αυτής της αλλαγής.
Παράλληλα και η ελληνική εκκλησία δείχνει, σε ανώτατο επίπεδο, την διάθεση να διαφοροποιηθεί από την Χρυσή Αυγή. Ο αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος αποδοκίμασε ξεκάθαρα την ακροδεξιά παράταξη, διαμηνύοντας ότι «η εκκλησία δεν χρειάζεται προστάτες» και αγαπά εξίσου όλους τους ανθρώπους, ανεξαρτήτως χρώματος και θρησκεύματος.
«Η Εκκλησία αγαπά όλους τους ανθρώπους, και μαύρους και άσπρους και μη χριστιανούς. Όλους τους ανθρώπους. Και δεύτερον πορεύεται στο δρόμο της και δεν χρειάζεται προστάτες» τόνισε ο Αρχιεπίσκοπος κατά την επίσκεψή του στο Ιατρείο Κοινωνικής Αποστολής της Εκκλησίας στους Αμπελόκηπους. Αυτή η φράση προκάλεσε την αντίδραση του βουλευτή της Χρυσής Αυγής Ηλία Κασιδιάρη, ο οποίος κατηγόρησε τον Ιερώνυμο ότι πολιτικολογεί.
Υπάρχουν ιερείς που έχουν στηρίξει ανοιχτά την Χρυσή Αυγή, αλλά σε ανώτατο επίπεδο η Εκκλησία φαίνεται ότι κρατάει τις αποστάσεις της από το συγκεκριμένο κόμμα. Αυτό ίσως οφείλεται στην διαλακτική μορφή του Ιερώνυμου. Ίσως με κάποιον άλλο Ιεράρχη στην Αρχιεπισκοπή Αθηνών, η αποδοκιμασία να μην ήταν τόσο ξεκάθαρη. Ωστόσο, κατά καιρούς η Χρυσή Αυγή προσπαθεί να δημιουργήσει δικό της φιλανθρωπικό έργο, όπως η οργάνωση εννοεί την έννοια φιλανθρωπία, αλλά και την έννοια άνθρωπος. Και έχει «αδειάσει» την Εκκλησία, κατηγορώντας την ότι οργανώνει σισίτια για τους μετανάστες και όχι για τους Έλληνες. Ενώ τα δικά τους σισίτια ταΐζουν μόνο γνήσιους Έλληνες.
Όλα αυτά δείχνουν ότι υπάρχει ισχυρή απήχηση στο εξωτερικό του γεγονότος ότι στην Ελλάδα υπάρχει μεγάλη φτώχια, αλλά και ότι έχει δυναμώσει πάρα πολυ η ακροδεξιά. Υποψιάζομαι ότι ο Σόρος τόνισε ιδιαίτερα το κομμάτι για την συμπάθεια που δείχνει προς τους μετανάστες, για να δείξει με καθαρό τρόπο την διαφοροποίησή του από την Χρυσή Αυγή. Όσα γίνονται στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια μαθαίνονται σε ολόκληρο τον κόσμο. Καθώς ζούμε σε μια παγκοσμιοποιημένη οικονομία και σε μια εξίσου παγκοσμιοποιημένη οικονομική κρίση, έχουν πάψει να είναι μόνο δική μας υπόθεση.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr