Η ομαδική ρετσινιά του ρατσισμού, που όλο και περισσότεροι αρέσκονται να αποδίδουν στους ψηφοφόρους της Χρυσής Αυγής, είναι κατά την γνώμη μου λανθασμένη, αλλά και άδικη, και ειδικά είναι μία κατηγορία που βασίζεται, κατά βάθος, σε ταξικές διαφορές, διχόνοιες και αδικίες.
Η μετανάστευση εντός και εκτός Ελλάδος, είτε είναι των Ελλήνων προς άλλες χώρες, και μιλάμε για εκατομμύρια ανθρώπων και οικογενειών που αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν την Ελλάδα τον περασμένο αιώνα, είτε είναι αλλοδαπών οικονομικών και πολιτικών προσφύγων από Ευρώπη, Ασία και Αφρική προς την Ελλάδα και την Ευρώπη, είναι μία ανθρώπινη συμφορά και τραγωδία που πλήττει βασικά και για την μεγάλη πλειοψηφία, τα οικονομικά ευάλωτα και αδύναμα στρώματα της Ελληνικής κοινωνίας.
Όταν μιλάμε για την ελληνική Διασπορά, μιλάμε για τους έλληνες και τις ελληνίδες, για τους οποίους το οικονομικό και το πολιτικό σύστημα της χώρας αρνήθηκε ή δεν μπόρεσε να προσφέρει μία βιώσιμη ζωή στα πάτρια εδάφη. Αυτό είναι ξεκάθαρο για όλους. Αλλά αυτό που δεν είναι ξεκάθαρο και κατανοητό για πολλούς είναι ότι και η μετανάστευση αλλοδαπών προς την Ελλάδα, αποτελεί μία καλυμμένη, καθόλου ευδιάκριτη, αλλά εξίσου σημαντική οικονομική και κοινωνική συμφορά για τα οικονομικά πιο ευάλωτα στρώματα της ελληνικής κοινωνίας.
Η οικονομική συμφορά προκαλείται από το γεγονός ότι η θεμιτή και αθέμιτη εισροή αλλοδαπών από πολύ φτωχότερες χώρες σπρώχνει τους μισθούς των φτωχότερων κοινωνικών στρωμάτων προς τα κάτω. Στις τελευταίες δεκαετίες, αυτή η οικονομική διαδικασία συγκαλύφθηκε από το γεγονός ότι οι εγκληματικές κυβερνήσεις της Μεταπολίτευσης μοιράζανε αθέμιτες, άχρηστες, και για τον δημόσιο προϋπολογισμό καταστροφικές θέσεις δημοσίου, για απόλυτα ψηφοθηρικούς, (βλέπε ψηφοκλεπτικούς), στόχους. Έτσι, οι ντόπιοι, οι ιθαγενείς κερδίζανε τις θέσεις γραφείου με τα αθέμιτα κρατικά επιδόματα και την ανύπαρκτη αξιοκρατική παρακολούθηση, ενώ οι αλλοδαποί πήγαιναν στις χειρονακτικές δουλειές κτίζοντας τις πολυκατοικίες των πόλεων και καλλιεργώντας τα αγροτικά προϊόντα.
Όντας αλλοδαποί, και οι περισσότεροι από αυτούς χωρίς μεταναστευτικές άδειες, οι μετανάστες έπαιρναν χαμηλούς μισθούς, δίνοντας την ευκαιρία στους έλληνες εργοδότες τους να έχουν υψηλότερα κέρδη. Τα αρνητικά οικονομικά αποτελέσματα για ολόκληρη την κοινωνία ήταν ότι στην οικοδομή, αφενός, δημιουργήθηκε μία στεγαστική φούσκα, καθώς τα σπίτια κόστιζαν λιγότερο από ότι έπρεπε, και οι υπερχειλίζοντες δημόσιοι υπάλληλοι μπορούσαν να αγοράζουν με δάνεια κατοικίες βασιζόμενοι στην δημόσιο χρέος που ολοένα μεγάλωνε, και από την άλλη μεριά, οι αγρότες, ανάμεσα στην ευκολία του φτηνότερου εργατικού κόστους, και το πλιάτσικο των κοινοτικών αγροτικών χορηγήσεων, δεν είχαν κανένα ενδιαφέρον και καμία ανάγκη να καλυτερέψουν την ανταγωνιστικότητα των αγροτικών τους προϊόντων. Έτσι, μετά από δεκαετίες αφηνιασμένης εκμετάλλευσης των δημόσιων πιστωτικών καρτών, αφενός, και της φτηνής και εύκολα εκμεταλλεύσιμης μεταναστευτικής εργασίας, αφετέρου, η Ελλάδα βρέθηκε με μία φούσκα ακινήτων και συναφών στεγαστικών δανείων , και με μία κατεστραμμένη αγροτική παραγωγή και οικονομία.
Χωρίς το τεράστιο μεταναστευτικό κύμα των τελευταίων δεκαετιών, οι εργάτες στις οικοδομές και στους αγρούς θα ήταν έλληνες αλλά ίσως με υψηλότερους μισθούς. Πολλοί περισσότεροι έλληνες θα ζούσανε από την ιδιωτική οικονομία, και ίσως το Δημόσιο δεν θα γινότανε τόσο υπερτροφικό και δυσλειτουργικό. Τα ακίνητα θα ήταν ακριβότερα αλλά ίσως και λιγότερα. Στην αγροτική οικονομία, θα υπήρχε ίσως μεγαλύτερη πίεση και ανάγκη για καινοτομία σε μία αγροτική οικονομία, που είναι μικρή σε έκταση, αλλά απαράμιλλη στην ποιότητα και στην ποικιλία των προϊόντων της. Τώρα που η καταστροφική ανεργία στους νέους, και όχι μόνο, έχει ξαπλώσει στην χώρα, βλέπουμε πολλά παραδείγματα νέων Ελλήνων που γυρνάνε στο χωριό διεκδικώντας την καινοτομία στην αγροτική παραγωγή.
Όσο οι άνθρωποι είχαν μία δουλειά με βιώσιμες αποδοχές, η κατάσταση με την μεταναστευτική πλημμύρα ήταν ανεκτή και αποδεκτή από όλους. Αλλά μετά ήρθε η καταστροφή, και τα χαμηλά οικονομικά στρώματα βρέθηκαν αφενός χωρίς δουλειά, και αφετέρου να συναγωνίζονται για τις λιγοστές και τις ελάχιστα αμειβόμενες θέσεις εργασίας, με μετανάστες που απεγνωσμένα δεχόντουσαν οιαδήποτε εργασιακή πρόταση, μία κατάσταση που επικρατεί πλήρως και ανάμεσα στον ελληνικό άνεργο πληθυσμό επί του παρόντος. Επί πλέον, οι πιο πολλοί αλλοδαποί μετανάστες είναι αναγκασμένοι να ζουν στις πιο φτωχές γειτονιές όπου και ζουν και οι φτωχότερες ελληνικές οικογένειες.
Το χάσμα εμπειρίας με τους μετανάστες, ανάμεσα στους φτωχότερους έλληνες και αυτούς της μεσαίας τάξης είναι τεράστιο. Τα φτωχά κοινωνικά στρώματα βλέπουν τους αλλοδαπούς σαν ανταγωνιστές στην εργασία αλλά και στην κατοικία, και βλέπουν τις συνοικίες τους να αλλάζουν κοινωνική υφή και υπόσταση από την πολιτισμική πλημμύρα αλλοδαπών. Από την άλλη μεριά, η βασική επαφή με ξένους που έχει η μεσαία τάξη είναι οι μετανάστες που καθαρίζουν τα σπίτια τους και μεγαλώνουν τα παιδιά τους, και μετά εξαφανίζονται στις φτωχές τους συνοικίες. Και η άλλη επαφή με ξένους που έχει η ελληνική μεσαία τάξη είναι από τα ταξίδια αναψυχής στις χώρες της Ευρώπης. Είναι πολύ εύκολο να αγαπάς την πολιτισμικότητα της Ευρώπης σαν τουρίστας, και πολύ δύσκολο να αντέχεις την πολιτισμικότητα της συνοικίας του Αγίου Παντελεήμονα. Όπως λέει και η παροιμία, φόρεσε πρώτα τα παπούτσια μου και περπάτησε ένα μίλι με αυτά και μετά τα λέμε.
Η άλλη διαστροφή της έννοιας ρατσισμός που διαπράττεται με την ρετσινιά που προσπαθούν πολλοί να αποδώσουν στους ψηφοφόρους της ΧΑ, είναι ο δήθεν διαχωρισμός ότι μόνο αυτοί είναι ρατσιστές και όλοι οι άλλοι έλληνες είναι αθώες περιστερές. Η ελληνική φυλή πρωτοστάτησε και πρωτοτύπησε στον ρατσισμό. Η λέξη «βάρβαρος» δημιουργήθηκε στο αρχαίο ελληνικό λεξιλόγιο από την εσκεμμένη και πανδημική γελοιοποίηση των γλωσσών των μη ελλήνων, με τους ήχους «βαρ βαρ». Αυτό από μία κατεξοχήν αποικιοκρατική δύναμη της εποχής εκείνης.
Όλοι οι λαοί της οικουμένης, και τώρα και στην ιστορία της ανθρώπινης κοινωνίας, διέπονται από άγριες «ρατσιστικές» νοοτροπίες, τάσεις, στάσεις, και αντιδράσεις. Η άσπρη φυλή των ευρωπαίων διέπρεψε ανά τους αιώνες, χρησιμοποιώντας το χρώμα του δέρματος και την πολεμική πυγμή της να εγκαθιδρύσει τον ρατσισμό του δέρματος, ανάμεσα σε άλλα, σαν μέτρο και σταθμό κοινωνικής αξιοκρατίας. Δεν πιστεύω ότι υπάρχει ούτε ένας Ευρωπαίος, και, οπωσδήποτε, ούτε ένας έλληνας, που να μη κρύβει μέσα του και μέσα της, ρατσιστικές τάσεις, είτα συνειδητά είτε όχι.
Ας σταματήσουν οι μισοί έλληνες να κατηγορούν τους άλλους μισούς ως ρατσιστές. Είμαστε όλοι ρατσιστές, και θα μας βγει στην συμπεριφορά μας και στα συναισθήματα μας, στην συγκεκριμένη στιγμή, και υπό συγκεκριμένες συνθήκες. Όσον αφορά τον υποτιθέμενο «ρατσισμό» των ψηφόρων της Χρυσής Αυγής, το θέμα είναι ταξικό και όχι φυλετικό, και καταδεικνύει πόσο πιο σοβαρά υποφέρουν οι φτωχοί έλληνες από την ελληνοευρωπαική μεταναστευτική πολιτική, και πόσο σοβαρά επωφελείται, ή έχει ήδη επωφεληθεί, η μεσαία τάξη από αυτήν πολιτική.
Η στήλη έχει αναφερθεί στο γενικότερο θέμα και παλιότερα. Ο μόνος λόγος για οποίον η Ευρωπαϊκή Ένωση παίζει εδώ και δεκαετίες την γαλαντόμα οικοδέσποινα στους οικονομικά και πολιτικά κατατρεγμένους του «Τρίτου Κόσμου» είναι οικονομικός. Αφενός η γηραιά ήπειρος χρειάζεται νέους μετανάστες για την επιβίωση της οικονομίας και των ασφαλιστικών ταμείων από τον κίνδυνο ενός πληθυσμού που συνεχώς γερνάει. Και αφετέρου, εκατομμύρια απεγνωσμένων αλλοδαπών μεταναστών πιέζουν τους μισθούς συνεχώς προς τα κάτω ώσπου να φτάσουν τα τριτοκοσμικά επίπεδα, κάτι που δεν θα αργήσει καθότι και τα τελευταία συνεχώς ανεβαίνουν.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr