Σύμφωνα με την ανακοίνωση:
«Μετά το πρόσφατο «φιάσκο» του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης με την απαράδεκτη διαδικασία ταυτοποίησης φυσικών προσώπων μέσω της ειδικής ηλεκτρονικής εφαρμογής gov.gr wallet και τη χρήση των προσωπικών ηλεκτρονικών συσκευών των υπαλλήλων των Κ.Ε.Π., το Υπουργείο επανέρχεται με τον Κανονισμό Λειτουργίας του Κέντρου Πιστοποίησης Αναπηρίας μέσω του οποίου δημιουργούνται νέα μεγαλύτερα προβλήματα, αναστάτωση και κωλυσιεργία, τόσο στους υπαλλήλους των Κ.Ε.Π. και την ομαλή λειτουργία της Υπηρεσίας, όσο και στους Πολίτες που επιθυμούν να εξυπηρετηθούν».
Γιατί; Με τις ρυθμίσεις της ανωτέρω απόφασης υπήρξε -όπως λέει η ανακοίνωση της ΠΟΕ ΟΤΑ- «απόλυτος αιφνιδιασμός για τους υπαλλήλους των Κ.Ε.Π., καθώς καλούνται να αναλάβουν εξ ολοκλήρου νέα καθήκοντα δίχως να έχει προηγηθεί ενημέρωσή τους για τον τρόπο εκτέλεσης αυτών»
Πολλοί «κλάδοι» αναμιγνύονται αλλά ένας μόνο βγαίνει χαμένος: Οι Ανάπηροι. Για την εξυπηρέτηση των οποίων και μόνον ελήφθησαν οι αρχικές αποφάσεις – καλός κ΄αγαθός ο σκοπός, ιδιαίτερα χρήσιμος και απαραίτητος για το Αναπηρικό Κίνημα- με την εξαγγελία μιάς ρύθμισης με την οποία όμως Κυβέρνηση και Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, δεν λαμβάνουν υπ ΄όψη τους τις ιδιαίτερες συνθήκες κάτω τις οποίες γίνεται η εξυπηρέτηση των ατόμων με αναπηρία από τα Κ.Ε.Π. Μιας ρύθμισης πρακτικά ανεφάρμοστης.
Από την πλευρά της, η ΠΟΕ ΟΤΑ δικαιολογεί τους υπαλλήλους -και έχει δίκιο- λέγοντας ότι « οι υπάλληλοι των Κ.Ε.Π. οφείλουν να τους εξυπηρετήσουν με σειρά προτεραιότητας ενώ δεν υφίσταται σε όλα τα Κ.Ε.Π. ράμπα αναπήρων που να επιτρέπει την πρόσβαση στα άτομα με περιορισμένη κινητικότητα, ότι οι υπάλληλοι καλούνται να διαχειριστούν ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα των πολιτών, τα οποία αφορούν την υγεία τους, δίχως όμως να υπάρχουν ειδικώς διαμορφωμένοι χώροι οι οποίοι να εξασφαλίζουν την ιδιωτικότητα στη διαχείριση τέτοιων ζητημάτων, καθώς και ότι οι Πολίτες στα Κ.Ε.Π. εξυπηρετούνται χωρίς ραντεβού, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί ιδιαίτερα αυξημένη προσέλευση και τραγικές καθυστερήσεις».
Δηλαδή: 1. βγήκε μιαν απόφαση υπέρ των αναπήρων αλλά κανείς δεν μπήκε στον κόπο να εξετάσει αν τα ΚΕΠ ΜΠΟΡΟΥΝ να την υλοποιήσουν κι αν υπάρχουν οι κατάλληλες συνθήκες. Είναι ή δεν είναι «δώρον άδωρον»;
Και 2. Οι υπάλληλοι των ΚΕΠ απλώς έμαθαν ότι έχουν νέα, πρόσθετα καθήκοντα χωρίς καμία ενημέρωση. Χωρίς μια έστω υποτυπώδη εκπαίδευση, προσαρμογή, οργάνωση, χωρίς διάλογο για τις ελλείψεις και τις συνέπειες. Δηλαδή απόφαση «στο πόδι». Ποιος κοροιδεύει ποιον;
Φταίνε οι ανάπηροι που ενθουσιάστηκαν με τα νέα πριν από λίγο καιρό αλλά τώρα μαθαίνουν ότι ήταν απλώς «λόγια του αέρα»; Ή φταίνε οι υπάλληλοι που δεν έχουν τις γνώσεις, την ενημέρωση, την εκπαίδευση και λογικά δεν μπορούν να κάνουν τη δουλειά;
Φταίει το Υπουργείο. Και φταίει και η ΠΟΕ ΟΤΑ. Το Υπουργείο γιατί πήρε μια πρακτικά μη πραγματοποιήσιμη απόφαση διαψεύδοντας τις ελπίδες των αναπήρων. Και η ΠΟΕ ΟΤΑ γιατί –κατά τη συνήθη πρακτική- προκηρύσσει μια απεργία χωρίς πρώτα να έχει προσπαθήσει να βρει έγκαιρα και να προτείνει μια λύση, και μάλιστα δημιουργώντας μια άτυπη «κόντρα» μεταξύ μη ανάπηρων και ανάπηρων πολιτών. Μια κόντρα του τύπου «Εσύ μπορείς να κάνεις τη δουλειά σου αλλά εγώ δεν μπορώ».
Μια σωστή ενέργεια εκ μέρους της ΠΟΕ ΟΤΑ είναι ότι κάλεσε – αφού προανήγγειλε την απεργία -την κυβέρνηση και τα αρμόδια Υπουργεία να προχωρήσουν στη διαμόρφωση κατάλληλων υποδομών προσβασιμότητας στα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (Κ.Ε.Π.) των ατόμων με περιορισμένη κινητικότητα. Όλα τ΄ άλλα είναι «μ΄αλλα λόγια ν αγαπιόμαστε».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr