Ήδη αυτό που καταγράφεται από τον Μάρτιο του 2019 που ξεκίνησε αυτός ο εφιάλτης είναι ότι οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ αρχίζουν να μετατρέπονται σε πολυκαταστήματα παρέχοντας όλο το φάσμα των προϊόντων αφού είναι η μόνη κατηγορία επιχειρήσεων που δεν αισθάνθηκε πάγωμα των δραστηριοτήτων της και επιτρέπεται και στις πιο σκληρές συνθήκες lock down η προσέλευση στα καταστήματα.
Οι μεγάλοι όμιλοι στο χώρο των τροφίμων και των ποτών έχουν ήδη κάνει στροφή 180 μοιρών στη παραγωγή συσκευασιών που απευθύνονται για τις οικογένειες αφού αλλάζει η συμπεριφορά των καταναλωτών αφού θα επιλέγουν συσκευασμένα τρόφιμα για να προστατευθούν από μελλοντικές επιδημίες.
Οι παραγγελίες μέσω του διαδικτύου θα κορυφωθούν το επόμενο διάστημα για να αποφεύγεται ο συνωστισμός. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι οι μεγάλες εταιρίες θα αναπτύξουν ιδιωτικό δίκτυο ταχυμεταφορών γιατί αλλιώς θα χάνουν μερίδια αγοράς και πελάτες.
Οι κορυφαίες βιομηχανίες της χώρας –οι λίγες οι ελάχιστες 220 σε αριθμό που έχουμε αλλά είναι διαμάντια- σταδιακά εισέρχονται σε διαφορετικές δραστηριότητες για να υποστηρίξουν τους τζίρους τους και να αυξήσουν την εξωστρέφεια τους. Τελείωσε η εποχή που είχαν μία και μόνο βασική δραστηριότητα.
Εν κατακλείδι η εποχή μετά τη πανδημία δεν θα αλλάξει μόνο τις δικές μας συνήθειες όπου το βασικό θέμα θα είναι η υγιεινή, οι αποστάσεις και η προστασία από το συνωστισμό αλλά θα μεταβάλλει και ουσιαστικά θα μεταλλάξει τις επιχειρήσεις που εάν θέλουν να επιβιώσουν θα πρέπει να αλλάξουν την ίδια τους την παραγωγική εικόνα.
Η εποχή καλπάζει οι εξελίξεις είναι ραγδαίες και μόνο όσοι προσαρμοστούν θα έχουν μέλλον στην 4η βιομηχανική επανάσταση.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr