Το φετινό καλοκαίρι όμως πραγματικά δεν μοιάζει με το καλοκαίρι του 2015. Στις επιχειρήσεις κάνουν συντηρητικές προβλέψεις για το δεύτερο ήμισυ του έτους και κρατούν ρευστότητα. Ο λόγος είναι ότι απεύχονται ένα δεύτερο κύμα πανδημίας που θα δώσει το τελειωτικό χτύπημα σε μία οικονομία που στη καλύτερη περίπτωση οδεύει σε μία ύφεση -9% με -10%. Συνεπώς χρειάζονται κεφάλαια για να προπληρώνουν τις πρώτες ύλες και τα μεταφορικά κόστη.
Προσπαθούν να διασφαλίσουν πολύχρονα συμβόλαια για να έχουν μία ροή εσόδων αφού κανείς δεν γνωρίζει πότε θα σταματήσει αυτή η πανδημία και με τι κόστος για τη παγκόσμια οικονομία.
Αυτή όμως η εξέλιξη θα έχει αρνητικό αντίκτυπο στην διανομή μερισμάτων που είτε θα ψαλλιδίσουν είτε θα το διακόψουν για τα κέρδη της φετινής χρονιάς.
Ο πονοκέφαλος όμως των επιχειρήσεων είναι τι παρενέργειες δημιουργεί στις καταναλωτικές συνήθειες των πολιτών η αίσθηση ότι η επάνοδος του Covid-19 αλλάζει τον τρόπο συμπεριφοράς και κυρίως τους καθιστά ακόμη πιο φοβισμένους πολίτες.
Οι επιχειρήσεις προσπαθούν να αντιληφθούν το κλίμα στην αγορά καθώς οι πάντες αναζητούν μεγαλύτερες εκπτώσεις και κυρίως προϊόντα που να καλύπτουν τις ανάγκες των νοικοκυριών που προετοιμάζονται για ένα φθινόπωρο με περιορισμούς εφόσον βέβαια αυξηθεί ο αριθμός των κρουσμάτων.
Σε πολλές μεγάλες ελληνικές βιομηχανίες αλλά και θυγατρικές πολυεθνικών επιχειρήσεων έχουν ξεκινήσει οι συνεδριάσεις των διοικητικών συμβουλίων με μοναδικό θέμα τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν για την απρόσκοπτη λειτουργία των επιχειρήσεων σε περίπτωση τοπικού ή και γενικού lockdown της οικονομίας.
Τουλάχιστον γνωρίζουμε από το πρόσφατο παρελθόν (capital controls) ότι οι Έλληνες επιχειρηματίες και το ρίσκο αγαπούν και έχουν επιβιώσει από πρωτόγνωρες καταστάσεις γράφοντας επιχειρηματική ιστορία.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr