Η φάμπρικα μάλιστα λειτουργούσε τουλάχιστον τέσσερα χρόνια και κανείς δεν είχε πάρει μυρουδιά, μέχρι που έγινε το ατύχημα στον Μπράλο τις προάλλες και αποκαλύφτηκε.
Το καταπληκτικό σε αυτή την ιστορία είναι ότι ενώ οι εμπορικές αμαξοστοιχίες έπρεπε να έχουν έναν ορισμένο αριθμό βαγονιών, γύρω στα 20, «τα λαμόγια» τους πρόσθεταν άλλα τόσα περίπου, ιδίως στα βραδινά δρομολόγια Αθήνας - Θεσσαλονίκης και σε ένα από αυτά έσπασε ο διάολος το ποδάρι του, ξέφυγαν μερικά και πήγαν και βροντήχθηκαν σε επιβατική πάνω σε επιβατική αμαξοστοιχία. Το ακόμη πιο καταπληκτικό όμως είναι ότι όλοι έπεσαν από τα σύννεφα στον ΟΣΕ, διοίκηση, συνδικαλιστές και εργαζόμενοι, ενώ είναι απόλυτα σίγουρο ότι έπρεπε ναείναι δεκάδες, αν όχι εκατοντάδες, στο κόλπο για να δουλέψει η συγκεκριμένη κομπίνα.
Υποτίθεται ότι υπάρχει ένα ολόκληρο σύστημα ελέγχων πριν ξεκινήσει η αμαξοστοιχία, οι μηχανοδηγοί δεν μπορεί παρά να ξέρουν πόσα βαγόνια σέρνει η μηχανή και οι άλλοι, οι ελεγκτές των ενδιάμεσων σταθμών, πρέπει επίσης να γνωρίζουν ποσό μεγάλο είναι το κάθε τρένο. Εκτός αν στον πολύπαθο ΟΣΕ δεν λειτουργεί τίποτα πλέον, ούτε έλεγχοι, ούτε χαρτιά, ούτε επικοινωνίες και τα τρένα είναι στο έλεος κάποιων πειρατών. Που όμως και σε αυτή την περίπτωση δεν γίνεται να μην είναι αναμεμειγμένοι αρκετοί υπάλληλοι.
Είναι βέβαιο ότι οι απανταχού ελληνάρες έμειναν με ανοιχτό το στόμα μόλις έμαθαν για την κομπίνα. Οσοι δεν έμαθαν και πρόκειται να μάθουν με τη δεύτερη και την τρίτη δόση της δημοσιότητας θα μείνουν και αυτοί ξεροί. Εκείνοι όμως που θα απορήσουν κυριολεκτικά είναι όσοι εργάζονται σε ανάλογες ΔΕΚΟ, ή σε άλλες όπου το κράτος είναι μεγαλομέτοχος, όπως η ΔΕΗ, ΟΤΕ, η ΕΡΤ και πολλές άλλες. Είναι βέβαιο ότι αυτοί θα βγουν κυριολεκτικά από τα ρούχα τους γιατί δεν θα έχουν ακούσει ποτέ ότι γίνονται τέτοια κόλπα από εργαζόμενους εκεί που απασχολούνται. Κόλπα μικρότερα, ή μεγαλύτερα (δύσκολο να είναι ακόμη μεγαλύτερα, αλλά τίποτα δεν αποκλείεται στην Ελλαδάρα μας), αλλά που αυτοί έχουν πλήρη άγνοια ή δεν συμμετέχουν.
Η αλήθεια φυσικά είναι πολύ διαφορετική. Το τι γίνεται δεν περιγράφεται και η πραγματικότητα ξεπερνάει την φαντασία. Η κομπίνα και η ασυδοσία βασιλεύουν και η κάλυψη από τα συνδικαλιστικά σωματεία είναι δεδομένη , όταν που και που πιάνεται κάποιος στα πράσα. Και αυτό συμβαίνει μόνον όταν πρόκειται για πατεντάτη απάτη σε βάρος του οργανισμού, γιατί όταν πρόκειται για πλαστές υπερωρίες, πλαστά εκτός έδρας, η πλαστές βάρδιες, άσε που ενώ χρειάζονται 40 π.χ. στη βάρδια δηλώνονται 80, η συνδικαλιστική κάλυψη είναι δεδομένη και δεν υπάρχει πιθανότητα να τιμωρηθούν οι απατεώνες από τα πειθαρχικά συμβούλια. Αυτό άλλωστε το λέει και ο καημένοςο επιθεωρητής δημόσιας διοίκησης!
Σε μία χώρα όπου η μαύρη οικονομία είναι όση και η επίσημη, πώς νομίζετε ότι κυκλοφορούν τόσα πολυτελή αυτοκίνητα, τόσα σκάφη και τόσες ακριβές κατοικίες, πρώτες, δεύτερες ή τρίτες. Γι΄ αυτό θα δείτε ότι τελικά την μεγαλοκομπίνα στον ΟΣΕ θα αποδειχθεί ότι την έκανε ο εξής ένας, ή πιθανόν και ο κανένας. Όπως και νάναι πάντως,η ιστορία έχει μεγάλη πλάκα.. Ακου τρένα με διπλάσια βαγόνια από τα επίσημα!!!
Αγγελος Στάγκος
[email protected]
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr