Το ερώτημα είναι πως θα εφαρμοστούν αυτές οι προτάσεις και ήδη από τις πρώτες αντιδράσεις γίνεται σαφές, όπως άλλωστε ήταν και αναμενόμενο, ότι οι πιθανότητες είναι δυστυχώς μικρές. Αμέσως βγήκαν οι συνδικαλισταράδες των εκπαιδευτικών και ναι μεν δεν τις απέρριψαν ανοιχτά, αλλά φρόντισαν να δημιουργήσουν κλίμα αναβλητικότητας, για να παραπεμφθεί η οποιαδήποτε σκέψη πραγματικής μεταρρύθμισης στις ελληνικές καλένδες. Χρειάζεται μακροχρόνιος σχεδιασμός είπε ο ένας, χρειάζονται λεφτά είπε ο δεύτερος, φροντίζοντας ταυτόχρονα να επισημάνει ότι πρέπει να πληρώνονται καλύτερα οι εκπαιδευτικοί, «δεν θίγονται καίρια ζητήματα της παθογένειας του εκπαιδευτικού μας συστήματος» τόνισε ο τρίτος. Και οι τρεις μαζί ζήτησαν φυσικά ...διάλογο. Διάλογο forever προφανώς.
Απο την πλευρά του το υπουργείο Παιδείας έσπευσε να καταστήσει γνωστό ότι δεν έχει στα χέρια του τις επίσημες προτάσεις τους ΕΣΥΠ και επομένως δεν έχει πάρει και καμιά σχετική απόφαση. Ετσι, για να μην παρεξηγηθεί και βρουν αφορμή για απεργίες από Σεπτέμβρη-που ήδη έχουν προαναγγελθεί, αλλά για άλλους λόγους- οι επαγγελματίες απεργοί. Ολοι οι υπόλοιποι λοιπόν καταλάβαμε ότι ή κάποιος διοχέτευσε το κείμενο στη δημοσιότητα μήπως και προωθήσει τα πράγματα, η κάποιος άλλος το έκανε για να το κάψει. Το μέλλον άλλωστε θα δείξει.
Το μεγάλο πρόβλημα για την εφαρμογή της μεταρρύθμισης όμως, πέρα φυσικά από την απαραίτητη βούληση που απαιτείται από όλους τους εμπλεκόμενους παράγοντες, είναι που θα βρεθεί το ανθρώπινο δυναμικό το οποίο θα κληθεί να αναβαθμίσει την μέση εκπαίδευση. Που θα βρεθούν οι άνθρωποι που θα πρέπει να παίρνουν αποφάσεις στα σχολεία, είτε για την διαχείριση των οικονομικών, είτε για το εκπαιδευτικό πρόγραμμα που θα επιλέγουν, που θα βρεθούν οι εκπαιδευτικοί που θα διδάξουν πληροφορική, ακόμη και απλή χρήση υπολογιστών, που θα βρεθούν ειδικοί που θα δίνουν τις απαραίτητες συμβουλές για επαγγελματικό προσανατολισμό, ποιοι θα κουβαλήσουν στην πλάτη τους την πραγματική αναβάθμιση των ΤΕΕ.
Σήμερα, δεν είναι μόνον οι μαθητές που δεν μαθαίνουν να σκέπτονται, να αναζητούνκαι να ερευνούν. Δεν υπάρχουν και οι άνθρωποι για να τους διδάξουν, καθώς η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών έχει μάθει να λειτουργεί δημοσιοϋπαλληλικά,ευθυνόφοβα και με τυφλοσούρτη. Από κάπου όμως πρέπει να αρχίσουμε και να μην πέσουμε στην παγίδα εκείνων που θέλουν σφαιρική και συνολική αντιμετώπιση όλων των προβλημάτων από την άρχή. Ας πάμε σταδιακά, αλλά σταθερά και άς αρχίσουμε από κάπου και γρήγορα. Επι τέλους.
Αγγελος Στάγκος
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr