Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Στη Θεσσαλονίκη πάω από το 1983. Αρχικά για βόλτα, μετά γιατί «έμπλεξα» (γνώρισα Θεσσαλονικιά) και όπως καταλαβαίνετε... την επισκέπτομαι ανελλιπώς (την πόλη εννοώ γιατί η Σαλονικιά κατέβηκε Αθήνα).
Αναρωτήθηκα "τί έχει αλλάξει αυτά τα 26 χρόνια;" Μα, φυσικά το κόστος, παρά τη σύγχυση που θέλησαν να μου δημιουργήσουν.
Για να κάνει κάποιος τη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη μετ επιστροφής, χρειάζεται 34 ευρώ (χωρίς την Αττική Οδό) ή 39,4 ευρώ με την Αττική Οδό για διόδια. Και 91 ευρώ για βενζίνη, εάν διαθέτει, όχι τζιπ 3.500 κυβικών, ούτε αυτοκίνητο βολίδα, αλλά 1.600άρι το οποίο καταναλώνει 8,4 λίτρα/100 χλμ. ή 0,09 ευρώ/λίτρο απλής αμόλυβδης βενζίνης, που η τιμή της έχει 1,06 ευρώ/λίτρο. Σύνολο 125 ευρώ.
Πριν 19 μήνες τα διόδια της ίδιας διαδρομής κόστιζαν 30,8 ευρώ και πριν 20 μήνες, 20 ευρώ. Συμπέρασμα: τα διόδια αυξήθηκαν 70% σε 20 μήνες, μεσούσης της οικονομικής κρίσης.. Γιατί;
Η ασφάλεια θα πει κάποιος. Πηγαίνεις και έρχεσαι με μεγαλύτερη ασφάλεια. Αυτό είναι αλήθεια. Οχι όμως στον βαθμό που θα έπρεπε. Η Στυλίδα και τα Τέμπη υπάρχουν ακόμα, όπως και ο Ολυμπος, μέχρι και η Υλίκη. Επιπλέον όλα αυτά τα χρόνια, τα 26 στον αριθμό, γίνονται συνεχώς έργα στη διαδρομή. Είναι σαν το γεφύρι της Αρτας. Ούτε ο χρόνος του ταξιδιού άλλαξε, ούτε η απόσταση. Πέντε ώρες έκανε κάποιος πριν 26 χρόνια, πέντε ώρες κάνει και τώρα και τα χιλιόμετρα είναι τα ίδια (505 χλμ.).
Για τη βενζίνη τί να πει κάποιος. Αν υπολογίσει πόσο είχε το βαρέλι σε ευρώ τα προηγούμενα χρόνια και πόσο εφέτος θα έπρεπε η βενζίνη να κοστίζει αρκετά λιγότερο.
Τελικά κατάλαβα γιατί το κράτος ιδιωτικοποίησε με αυτά τα κόστη τα διόδια και γιατί εμείς πληρώνουμε ακριβότερα και τη βενζίνη:
Για τους φουκαράδες τους εργολάβους και τους βενζινάδες ρε γαμώτο.
Χρήστος Ιωάννου
[email protected]