Υπάρχουν όμως και κάποιες ενδείξεις στην οικονομία, που τις περισσότερες φορές λειτουργούν ως οι απόλυτες και αδιάψευστες παράμετροι επιβεβαίωσης της κρίσης.
Μία από αυτές τις ενδείξεις είναι οι πωλήσεις… καλλυντικών. Όσο και αν ακούγεται παράδοξο, όταν αυτές αυξάνονται, τόσο πιο κοντά είναι η οικονομική κρίση. Πρόκειται για έναν δείκτη τον οποίο οι οικονομολόγοι και οι αναλυτές παρακολουθούν και αναλόγως της εξέλιξης ανησυχούν ή εφησυχάζουν.
Σε πρόσφατη ανταπόκριση της La Republicca από το Βερολίνο τα κακά μαντάτα επιβεβαιώνονται: οι πωλήσεις καλλυντικών στη Γερμανία το 2022 αυξήθηκαν κατά 16%, ενώ ειδικά στα κραγιόν η αύξηση έφτασε το 30%. Κατά τούτα, οι Γερμανοί και οι Γερμανίδες φαίνεται πως ήδη έχουν συμφιλιωθεί με την οικονομική κρίση και συμπεριφέρονται αναλόγως.
Η εξήγηση της συνάρτησης των καλλυντικών με την ύφεση είναι σχετικά απλή. Όσο περιορίζονται τα εισοδήματα και γίνονται δυσκολότερες οι αγορές διαφόρων αγαθών, τόσο οι γυναίκες και οι άνδρες καταφεύγουν σε μικρές πολυτέλειες, όπως είναι τα είδη καλλωπισμού.
Μεταξύ αυτών και τα κραγιόν, εξ ου και το φαινόμενο περιγράφεται από τους οικονομολόγους ως lipstick effect…
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr