Ο σκηνοθέτης αποκαλύπτει σε μία συνέντευξή του στην Καθημερινή και τον Σταύρο Τζίμα, πώς ακριβώς έγιναν τα πράγματα και πώς ο Μίκης τελικά δεν έγραψε την μουσική της τανίας!
Όπως διηγείται: «Ο Μίκης ήταν τότε εξόριστος στην Ζάτουνα. Προσπάθησε η γυναίκα μου να πάει να τον δει, αλλά δεν της το επέτρεψαν. 'Εστειλα κατόπιν τον Περά (σ.σ. ήταν ο ηθοποιός που στην ταινία έπαιζε τον δημοσιογράφο), ο οποίος κατάφερε να τον συναντήσει και του εξήγησε τι πάμε να κάνουμε. Ο Μίκης μου έστειλε γραμμένο σε ένα πακέτο τσιγάρα μήνυμα που έλεγε: ”Ο Κώστας να πάρει από την μουσική μου ό,τι θέλει”. Πήρα λοιπόν κομμάτια από την μουσική του, προσέλαβα έναν Γάλλο μουσικοσυνθέτη, έφερε μουζουξήδες από την Ευρώπη - είχε πολλούς στο Βέλγιο τότε - και δουλέψαμε. Έψαχνα να ντύσω μουσικά την σκηνή που χτυπιέται ο Μοντάν και πήγαμε μπρος πίσω το φιλμ. Κατά τη διαδικασία αυτή και ενώ ακούγαμε από το τέλος την μουσική, μου άρεσε. Οπότε λέω στον μουσικοσυνθέτη: “γράψε την μουσική από το τέλος προς τα πίσω, το έκανε και έτσι βγήκε η μουσική του “Ζ”».
Όταν αργότερα Γαβράς και Θεοδωράκης συναντήθηκαν στην Γαλλία, ο Μίκης ρώτησε: «Ποιανού είναι αυτή η μουσική;». Και ο σκηνοθέτης απάντησε: «Δικιά σου είναι Μίκη, αλλά από την ανάποδη»…
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr