Η πλειοψηφία των παραπόνων των καταναλωτών αφορούσε τα ξενοδοχεία και τα καταλύματα (24 προβλήματα). Οι καταναλωτές κατήγγειλαν:
1. Ιδιοκτήτες καταλυμάτων απαιτούσαν προκαταβολή, έως και 50%, ενώ ο νόμος προβλέπει 25%.
2. Ιδιοκτήτες καταλυμάτων αρνούνταν ή ανέβαλαν την επιστροφή της προκαταβολής, σε καταναλωτές, που είχαν ακυρώσει την κράτησή τους, έγκαιρα, ή λόγω ανωτέρας βίας (π.χ. ατύχημα).
3. Ιδιοκτήτης καταλύματος, αρνήθηκε να επιστρέψει το μέρος της προκαταβολής του 50% που πήρε, σε καταναλωτή (συνολικά 21 ημέρες, έμεινε τις 3) ο οποίος αναγκάστηκε να φύγει λόγω εξαιρετικά άσχημων, συνθηκών υγιεινής.
4. Ιδιοκτήτες καταλυμάτων ζήτησαν να προπληρωθούν, με την άφιξη του καταναλωτή, όλο το ποσό, που αντιστοιχούσε, σε όλη τη διαμονή.
5. Ξενοδοχείο, δεν επέστρεψε την προκαταβολή, ενώ υπήρχε αποδεδειγμένη αδυναμία μετακίνησης, λόγω υγείας.
6. Σε ενοικιαζόμενο δωμάτιο στη Ζάκυνθο, οι συνθήκες υγιεινής και η καθαριότητα ήταν ανύπαρκτες, υπήρχαν βρώμικες πετσέτες και σεντόνια, γλίτσα στην μπανιέρα, ούρα στην λεκάνη της τουαλέτας. Παντελής, η απουσία του ιδιοκτήτη.
7. Κατάλυμα για το οποίο έγινε κράτηση μέσω ίντερνετ, δεν ανταποκρίνονταν στην πραγματικότητα. Δόθηκαν επιπλέον χρήματα, για να έχουν το συμφωνημένο δωμάτιο!!
8. Ξενοδόχος στην Σαντορίνη, επικαλούμενος ζημία σε υδραυλικές εγκαταστάσεις, έστειλε καταναλωτές, από την πρώτη ημέρα, σε άλλο ξενοδοχείο, χαμηλότερης κατηγορίας από αυτό που πλήρωσαν.
Επόμενη κατηγορία είναι τα αεροπορικά ταξίδια (14 προβλήματα). Καταναλωτές κατήγγειλαν:
1. Αναστολή δρομολογίων μεγάλης αεροπορικής εταιρίας, με ήδη, εκδοθέντα εισιτήρια.
2. Καθυστερήσεις, στην αναχώρηση των πτήσεων,
3. Αυθαίρετη αλλαγή ώρας στις πτήσεις, χωρίς καμία ενημέρωση.
Η τρίτη κατηγορία αφορά τα οργανωμένα ταξίδια (12 προβλήματα). Οι καταναλωτές κατήγγειλαν:
1. Ελλιπή ενημέρωση, για τους όρους της σύμβασης, για τις προϋποθέσεις ακύρωσης συμμετοχής και τα χρονικά περιθώρια της υπαναχώρησης.
2. Άρνηση επιστροφής της προκαταβολής, για ακύρωση της συμμετοχής των καταναλωτών, λόγω σοβαρών και επιβεβαιωμένων προβλημάτων υγείας,
3. Άρνηση εφαρμογής όρων τουριστικού πακέτου, σε θέμα προορισμού.
4. Αλλαγή ξενοδοχείου, τελευταία στιγμή, με χαμηλότερη κατηγορία.
Επόμενη κατηγορία αποτελούν τα παράπονα των καταναλωτών, για την ακτοπλοΐα (10 προβλήματα). Οι καταναλωτές κατήγγειλαν:
1. Χρέωση πιστωτικής μέσω site, για εισιτήριο, χωρίς τελικά να υπάρξει κράτηση.
2. Πολύωρες καθυστερήσεις απόπλου αλλά και άφιξης στο λιμάνι, έως και 20 ώρες (π.χ Καβάλα –Λήμνο).
Επόμενη κατηγορία αποτελούν τα παράπονα των καταναλωτών, για την ενοικίαση αυτοκινήτων (4 προβλήματα). Οι καταναλωτές κατήγγειλαν:
1. Αποδοχή ενοικίασης από εταιρία στην Κρήτη, μόνο με πιστωτική κάρτα.
2. Εσκεμμένη δημιουργία εντύπωσης μέσω τίτλου διαφήμισης, από εταιρία, ότι σε περίπτωση ατυχήματος, υπάρχει πλήρη ασφάλεια κάλυψης, ενώ δεν καλύπτει ζημίες τις οποίες η εταιρία «βαφτίζει» μικροζημιές.
Επόμενη κατηγορία αποτελούν τα παράπονα των καταναλωτών, για τα camping (2 προβλήματα). Οι καταναλωτές κατήγγειλαν:
1. Παντελής έλλειψη έκδοσης απόδειξης σε κάμπιγκ στην Κατερίνη
2. Ύπαρξη τρωκτικών, στους χώρους διαμονής.
Οι υπόλοιπες 6 περιπτώσεις αφορούν καταγγελίες, για υπερβολικές τιμές (πάρκινγκ σε οργανωμένο χώρο, ξαπλώστρες, νερά, κ.λπ.), παραπλανητικό κατάλογο σε ταβέρνα στην Χαλκιδική με άλλες τιμές για τους έλληνες και άλλες για τους τουρίστες.
Πρέπει, όμως, να τονίσουμε τη μεγάλη ευθύνη των επιχειρηματιών τουρισμού και της Πολιτείας, που εποπτεύει τις τουριστικές υπηρεσίες.
Αν δε σκύψουμε, με προσοχή και ευαισθησία, πάνω στον τουρισμό, τότε θα χάσουμε και αυτή τη «βιομηχανία», από τη χώρα μας. Φέτος, ο τουρισμός παρουσίασε αύξηση. Όμως, αυτή η βελτίωση είναι εύθραυστη και αρκούν κάποιοι κακοί επαγγελματίες, για να αμαυρώσουν την εικόνα. Οι επιχειρηματίες πρέπει να καταλάβουν ότι για να διατηρηθεί ο τουρισμός μας, σε υψηλά επίπεδα και να αναπτυχθεί, περισσότερο, πρέπει να πάψουμε να θεωρούμε τους τουρίστες «κουτόφραγκους», να σταματήσουμε να θέλουμε να δουλέψουμε 2 μήνες και να ζήσουμε 12, να σταματήσουμε να θεωρούμε τους τουρίστες, περαστικούς πελάτες και να τους αντιμετωπίσουμε, με σεβασμό και επαγγελματισμό. Στο χώρο του τουρισμού, υπάρχουν σοβαρές και σωστές επιχειρήσεις, που αποτελούν την πλειοψηφία των επιχειρήσεων αυτού του χώρου. Αυτές οι επιχειρήσεις πρέπει να σταματήσουν να ανέχονται τους “cowboys” του τουρισμού και να καταγγέλλουν, επιτέλους, τις κακές πρακτικές, στον τουρισμό. Η Πολιτεία, από την άλλη πλευρά, πρέπει να συνεχίσει και να εντείνει τους ελέγχους και να φροντίσει να αποβληθούν, από το χώρο, όσοι ζημιώνουν τον τουρισμό μας, άρα και τη χώρα μας. Απαιτείται η δημοσιοποίηση των ονομάτων των υπότροπων επιχειρήσεων, που βλάπτουν την τουριστική μας βιομηχανία, ώστε να τις αποφεύγουν οι καταναλωτές και να υπάρξει ουσιαστική τιμωρία.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr