Η αγορά έργων τέχνης βρίσκεται προ των πυλών μίας 10-ετής ανοδικής έκρηξης, σύμφωνα με τους ειδικούς, καθώς οι επενδυτές από την Κίνα και τη Μέση Ανατολή οδηγούν τη ζήτηση σε πρωτοφανή επίπεδα.
Phillip Hoffman
Σημειώνεται μια τεράστια εισροή χρημάτων στις αγορές του Λονδίνου και της Νέας Υόρκης όπως επισημαίνει ο Phillip Hoffman, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Fine Art Fund, προσθέτοντας πως κατά την άποψή του οδεύουμε προς μία δεκαετή bull market στην τέχνη.
Αυτές οι τεράστιες εισροές κεφαλαίων οδηγούνται από τη Μέση Ανατολή κυρίως, καθώς υπάρχει αυτή τη στιμγή ένας κυριολεκτικός πυρετός κατασκευής και οργάνωσης μουσείων, ειδικά στο Κατάρ και το Αμπού Ντάμπι, και αυτό δημιουργεί πρωτοφανής ζήτηση σε κατηγορίες τέχνης, που προηγουμένως αποτελούσαν μόνο ένα μικρό μέρος της συνολικής αγοράς. Οι επενδυτές σε αυτές τις χώρες έχουν τώρα τα κεφάλαια για να ικανοποιήσουν αυτή τη ζήτηση, και ως αποτέλεσμα το μερίδιό τους στην αγορά έχει αυξηθεί εντυπωσιακά.
Όπως τονίζει ο Hoffman, το Κατάρ αγοράζει αυτή τη στιγμή έργα αξίας περίπου 2,5 δισ. δολαρίων σε μια αγορά 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων συνολικά, για το μουσείο του. Το Αμπού Ντάμπι ακολουθεί καθώς ήδη χτίζει ένα τεράστιο μουσείο και η Σαουδική Αραβία πολύ πιθανώς να είναι ο επόμενος μεγάλος επενδυτής της αγοράς τέχνης και της κατασκευής μουσείων.
Πικάσο
Ο οίκος δημοπρασιών Sotheby, την περασμένη εβδομάδα κατέγραψε τη δεύτερη υψηλότερη πώληση στο Λονδίνο, στο κλάδο του Ιμπρεσιονισμού και της Μοντέρνας Τέχνης, αντλώντας συνολικά 190,5 εκατομμύρια δολάρια κατά τη διάρκεια της βραδιάς της δημοσπρασίας. Το έργο « Femme Assise Pres D'une Fenetre» ( η γυναίκα που κάθεται κοντά σε ένα παράθυρο) του Πάμπλο Πικάσο ήταν το μεγάλο έκθεμα της δημοπρασίας, και «χτύπησε» τα 45 εκατομμύρια δολάρια, ενώ ένας άλλος Πικάσο, το « Tete de mort et livre » πωλήθηκε για 2 εκατομμύρια δολάρια.
Το πιο καυτό κομμάτι αυτή τη στιγμή στην αγορά τέχνης είναι η σύγχρονη και η μοντέρνα τέχνη, υπογραμμίζει ο Hoffman. Όπως επισημαίνει, στις δημοπρασίες αυτής της εβδομάδας θα δούμε… υπερπαραγωγή τιμών πώλησης.
Η ζήτηση προέρχεται και από την Κίνα, επίσης, όπου το ενδιαφέρον για την ιμπρεσιονιστική τέχνη έχει απογειωθεί τα τελευταία χρόνια. Περίπου 3000 εικόνες τον χρόνο, απαρτίζουν την διαθέσιμη για επενδύσεις τέχνη, στην οποία η Κίνα έχει βουτήξει με… φόρα, και έχει γίνει ένας σημαντικός παίκτης στην συγκεκριμένη αγορά.
«Οι Κινέζοι είναι απόλυτα γοητευμένοι από αυτή την αγορά. Εάν κοίταξουμε δέκα χρόνια πίσω, η Κίνα αντιπροσώπευε περίπου το 5% της αγοράς στην αγορά της τέχνης. Τώρα αποτελεί το 30% και έχει ξεπεράσει δυναμικά τις ΗΠΑ», τονίζει ο Phillip Hoffman.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr