- Τα είδη που αγοράζουν οι Έλληνες Online αυξάνονται σε ποικιλία: για πρώτη φορά τα είδη ένδυσης/αξεσουάρ ξεπέρασαν τα εισιτήρια/ταξίδια, ενώ το κοινό που πραγματοποιεί αγορές online παραμένει περισσότερο αντρικό και μεταξύ των νεανικών-ενεργών ηλικιών.
- Οι αγορές online έχουν ως κυριότερο σκοπό την οικονομία και την αναζήτηση των καλύτερων “deals”, ενώ ταυτόχρονα προσφέρουν και ευκολία/εξοικονόμηση χρόνου. Ταυτόχρονα, αποτελούν και μια ευχάριστη διαδικασία που οι καταναλωτές φαίνεται να απολαμβάνουν
- Όλοι οι Έλληνες Online shoppers είναι συνδρομητές τουλάχιστον ενός ηλεκτρονικού καταστήματος ή εκπτωτικού καταστήματος, ώστε να ενημερώνονται τακτικά για τις εκάστοτε προσφορές, στις οποίες η πλειονότητα δηλώνει ότι δίνει την προσοχή της! Εξ άλλου, ένας στους δύο καταναλωτές έχει πραγματοποιήσει τουλάχιστον μια αυθόρμητη αγορά online, μόνο και μόνο επειδή ενημερώθηκε για κάποια προσφορά!
- Η αναζήτηση σε κάποιο site σύγκρισης τιμών φαίνεται ότι σχεδόν πάντα προηγείται της online αγοράς για την πλειονότητα των e-shoppers, όποιο και να είναι το αγοραζόμενο είδος ή η τιμή του!
- Παρά την άνοδο του e-commerce, εξακολουθούν, ακόμα και για μεγάλη μερίδα των ενεργών e-shoppers να υπάρχουν φόβοι και ενδοιασμοί για την ασφάλεια των online αγορών: γι’ αυτό εξ άλλου και οι μισοί καταναλωτές θέτουν την ασφάλεια/ εμπιστοσύνη ως σημαντικότερη παράμετρο για το «ιδανικό» ηλεκτρονικό κατάστημα
- Οι φόβοι αυτοί φτάνουν το 75% όταν οι e-shoppers αναφέρονται στο τι πιστεύουν για το πλατύ κοινό σχετικά με τις online αγορές, πράγμα που προφανώς να λειτουργεί ανασταλτικά για την ταχύτερη ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου.
- Αυτό που σίγουρα θα βοηθούσε τόσο στην δημιουργία αίσθησης ασφάλειας και εμπιστοσύνης, όσο και σε ταχύτερη ανάπτυξη της αγοράς φαίνεται ότι είναι η διαδικασία μηχανισμών “trustmarks” που να ενέχουν την συνεχή βαθμολογία των ηλεκτρονικών καταστημάτων από τους ίδιους τους καταναλωτές, και να υποστηρίζονται από καταξιωμένους και γνωστούς ελληνικούς φορείς.
- Η συγκεκριμένη έρευνα σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε από τον μηχανισμό focusonline της Focus Bari αποκλειστικά για το συνέδριο e-business innovation forum ΕΙΠ-ΕΕΔΕ-ELTRUN 2012, και πραγματοποιήθηκε στις 27-28 Νοεμβρίου σε 400 χρήστες Internet.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr