Στη θωράκιση της άμυνας του απέναντι στην κρίση προχωρά ο όμιλος της Carrefour Μαρινόπουλος, προκειμένου να κερδίσει τον σκληρό «πόλεμο» που μαίνεται στο λιανεμπόριο. Πόλεμος που αναμένεται να συνεχιστεί και να ενταθεί προϊόντος του χρόνου, καθώς το διαθέσιμο εισόδημα των Ελλήνων καταναλωτών συρρικνώνεται ολοένα, ενώ αντίστοιχα αυξάνεται η προσοχή τους στον τρόπο με τον οποίο οργανώνουν τις αγορές τους.
Απέναντι σε αυτό το φαινόμενο, όλες οι μεγάλες αλυσίδες προχωρούν σε μειώσεις τιμών. Πρόσφατη μελέτη του ΙΕΛΚΑ άλλωστε έδειξε πως σε σχέση με τον Αύγουστο του 2011, το τελευταίο εξάμηνο οι τιμές παρουσιάζουν μείωση κατά 1,35%, ενώ αν δεν ληφθούν υπ' όψιν οι αυξήσεις του ΦΠΑ στα αναψυκτικά και τους χυμούς από 13% σε 23% το Σεπτέμβριο του 2011, τότε η μείωση είναι 1,74%.
Ρευστότητα μέσω τζίρου, και τζίρος μίσω προσφορών
Η στρατηγική της Carrefour στην Ελλάδα δίνει έτσι έμφαση στην ενίσχυση του τζίρου μέσω της διατήρησης μειωμένων τιμών αλλά και μέσω των discount προϊόντων, προκειμένου να αντιμετωπίσει τις βεβαρημένες χρηματορροές του Οιμίλου αλλά και τις κλειστές στρόφιγγες των τραπεζών. Έχοντας την υποστήριξη τόσο της γαλλικής μητρικής, που θεωρεί σημαντική τη δραστηριότητα του ελληνικού «βραχίονα» της, αλλά και των εγχώριων προμηθευτών, που παρά τα προβλήματα ρευστότητας αντιλαμβάνονται τη συγκυρία και τα οφέλη που αποκομίζουν στον τομέα των εξαγωγών, συνεχίζει την επιθετική στρατηγική της.
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της πρόσφατης προσφοράς που αφορούσε την έκπτωση σε 500 βασικά είδη μέχρι τις 4 Απριλίου. Πρόσφατο επίσης είναι το παράδειγμα της παροχής μιας σημαντικής προσφοράς της τάξεως του 10% σε όλα τα φρέσκα προϊόντα, η οποία απευθύνεται σε ανέργους, ηλικιωμένους και πολύτεκνους. Σημειώνεται ότι οι μειώσεις τιμών που έχει ανακοινώσει η εταιρία τους τελευταίους μήνες περιλαμβάνουν την προσφορά βασικών προϊόντων στη μισή τιμή, 80% για την αγορά ίδιου προϊόντος ή 1+1 δώρο σε επιλεγμένα είδη.
Μέσω της στρατηγικής αυτής η εταιρεία επιχειρεί να ξεπεράσει τα προβλήματα ρευστότητας, ενώ παράλληλα προχωρά σε διοικητική και οργανωτική αναδιάρθρωση που έχει άμεση επίπτωση στο δίκτυο franchise. Μεταξύ άλλων η διοίκηση της εταιρίας εξαίρεσε από τις σταυροειδείς πωλήσεις τους Franchises.Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ζητά εβδομαδιαία εξόφληση με μετρητά των πωλήσεων ώστε να ανανεώσει το εμπόρευμα στα καταστήματα.
Περικοπές μισθών και μειώσεις ενοικίων
Από τις κινήσεις του Ομίλου για την αντιμετώπιση της κρίσης δε λείπουν οι περικοπές στο λειτουργικό και μισθολογικό κόστος. Ενδεικτική ήταν η χθεσινή ανακοίνωση του Σωματείου Εργαζομένων της Carrefour που εκπροσωπεί τους περίπου 15.000 εργαζόμενους της, που αναφέρει πως η Διοίκηση έχει καλέσει τους εργαζόμενους να υπογράψουν σύμβαση για μειώσεις μισθών 10% και ελαστικοποίηση των ωρών εργασίας, ενώ υποστηρίζει ότι η μερική και ωρομίσθια απασχόληση έχει γενικευτεί στον όμιλο και αγγίζει σήμερα ως και το 70% στα καταστήματα. Παράλληλα, σε πολλές περιπτώσεις η διοίκηση διαπραγματεύεται την μείωση των μισθωμάτων για τη στέγαση του δικτύου της ακόμη και κατά 30% χαμηλότερα.
Δ.Κώτσος
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr