Πέραν του σχήματος Μυτιληναίου-Motor Oil και της κοινών συμφερόντων εταιρείας M+M που πρώτο ανακοίνωσε ότι θα εκδηλώσει ενδιαφέρον στο διαγωνισμό, το παρών αναμένεται να δώσει η ρωσική Gazprom μέσω της θυγατρικής της Προμηθέας Γκάς, ενώ πληροφορίες από το Ταμείο μιλούν για ισχυρό ενδιαφέρον από αρκετούς ενεργειακούς ομίλους, «κάποιοι εκ των οποίων έχουν ήδη υποβάλει προσφορές» όπως λέγεται αρμοδίως, χωρίς ωστόσο να αναφέρονται αριθμός και ονόματα.
Άλλες πάλι πηγές εδώ και ημέρες κάνουν λόγο για ενδιαφέρον από 5 συνολικά εταιρείες ή από κοινοπραξίες, καθώς είναι πιθανό κάποιοι όμιλοι που είναι και παραγωγοί αερίου να καταθέσουν από κοινού προσφορά με πελάτες τους.
Το σίγουρο είναι ότι επειδή η διαγωνιστική διαδικασία δεν είναι δεσμευτική, δηλαδή δεν υποχρεούται όποιος εκδηλώσει σε αυτή τη φάση ενδιαφέρον, να καταθέσει εγγυητική επιστολή, πολλοί παίκτες της ευρωπαϊκής και μη αγοράς θα μπορούσαν να δηλώσουν παρόντες, αφού χωρίς κόστος, θα αποκτήσουν πρόσβαση στα στοιχεία του ομίλου της ΔΕΠΑ.
Τα πάντα μένει να αποδειχθούν, με τη πόρτα του διαγωνισμού να κλείνει σήμερα το απόγευμα (γύρω στις 7 μ.μ.), και ανακοινώσεις από το Ταμείο να μην αναμένονται πριν από τα μέσα της επόμενης εβδομάδας, οπότε και θα συνεδριάσει το Δ.Σ. για να αξιολογήσει τα αποτελέσματα της α’ φάσης.
Δύο «ομάδες» ενδιαφερομένων
Άνθρωποι του χώρου, εκτιμούν ότι ενδιαφέρον θα εκδηλωθεί τελικά από δύο «ομάδες» εταιρειών. Στη πρώτη ανήκουν εταιρείες που θα επιδιώξουν να ελέγξουν την ΔΕΠΑ με την ιδιότητα των μεγάλων καταναλωτών, όπως είναι η περίπτωση της Motor Oil και του Μυτιληναίου. Όπως επισήμανε τη Τετάρτη στους αναλυτές, στο πλαίσιο του conference call μετά τη δημοσίευση των αποτελεσμάτων του ομίλου, ο επικεφαλής της τελευταίας Ευ. Μυτιληναίος, «θεωρούμε ότι είμαστε μια δυνατή στρατηγική συμμαχία που έχει νόημα να διεκδικήσει τη ΔΕΠΑ, καθώς μαζί με τη Motor Oil αποτελούμε το 40% της συνολικής ζήτησης φυσικού αερίου της χώρας». Συμπλήρωσε, δε ότι το μοντέλο, του να ελέγχουν τις εταιρείες παροχής αερίου οι μεγαλύτεροι καταναλωτές τους, είναι και το σύνηθες παγκοσμίως.
Στη δεύτερη κατηγορία ανήκουν εταιρείες που αξιολογούν τη σημασία της ΔΕΠΑ ως εμπλεκόμενη στα σχέδια διασυνοριακών αγωγών, και το γεωπολιτικό ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει στην περιοχή, ως διαμεταφορέας φυσικού αερίου. Υπό το πρίσμα αυτό, προσεγγίζει τον όμιλο ΔΕΠΑ-ΔΕΣΦΑ, η ρωσική Gazprom.
Πέραν των παραπάνω, τα ονόματα που έχουν ακουστεί είναι πολλά : Τα τελευταία 24ωρα, οι πληροφορίες κάνουν λόγο για ενδιαφέρον τόσο από την Κίνα, όσο και από το Ισραήλ μετά και τις ανακαλύψεις φυσικού αερίου στην Ανατολική Μεσόγειο και το ρόλο που προσπαθεί να αναλάβει η ΔΕΠΑ για τη μεταφορά του.
Προ ημερών σε δημοσίευμά τους οι Financial Times έκαναν λόγο για ενδιαφέρον από την ιταλική ENI (συνεταίρο της Gazprom στον South Stream), την αζέρικη Socar (κύρια χώρα τροφοδοσίας του Νοτίου Διαδρόμου με μη ρωσικό αέριο), την αλγερινή Sonatrah (βασικό τροφοδότη της Ελλάδας σε LNG), μέχρι… τουρκικές και ασιατικές εταιρείες, πληροφορίες που φυσικά μένει να αποδειχθούν και στην πράξη.
Εξ άλλου σύμφωνα με δημοσίευμα της Wall Street Journal, στις αρχές Μαρτίου, ενδιαφέρον αναμένεται να εκδηλώσουν επίσης η Ισπανική Gaz Natural (συζητούσε την εξαγορά μειοψηφικού πακέτου της ΔΕΠΑ πριν 10 χρόνια), η γαλλική Gaz de France Suez, και η αυστριακή OMV.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr