Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Ενώ οι τελωνειακοί που απεργούν για το ενιαίο μισθολόγιο, είχαν αρχικά εξαγγείλει τρεις επαναλαμβανόμενες 48ωρες απεργίες με έναρξη την προσεχή Δευτέρα και λήξη την Κυριακή 23 Οκτωβρίου, χθες η ομοσπονδία του κλάδου προανήγγειλε δύο επιπλέον 48ωρες απεργίες, αρχής γενομένης από αύριο και λήξης το πρωί της Τρίτης.
Πρόκειται στην ουσία για ένα συνεχόμενο απεργιακό δεκαήμερο, στη διάρκεια του οποίου δεν θα μπορούν να εκτελωνιστούν καύσιμα ούτε από τα διυλιστήρια, ούτε από τις αποθήκες που τηρούν οι εταιρείες καυσίμων, και τα μόνα διαθέσιμα της αγοράς, θα είναι όσα προλάβουν να βάλουν σήμερα στις δεξαμενές τους οι πρατηριούχοι.
Επάρκεια δύο- τριών ημερών
Σύμφωνα με πρατηριούχους, όσοι συνάδελφοί τους μπορέσουν να φουλάρουν σήμερα θα έχουν επάρκεια για δύο-τρεις ημέρες, μέχρι την Κυριακή, οπότε και θα αρχίσουν να εμφανίζονται τα πρώτα σοβαρά προβλήματα ελλείψεων. Οι ίδιοι θεωρούν βέβαιο, ότι από σήμερα θα αρχίσουν να σχηματίζονται ξανά ουρές στα πρατήρια, γεγονός που με τη σειρά του θα οδηγήσει σε φαινόμενα κερδοσκοπίας, όχι μόνο σε πόλεις της περιφέρειας, αλλά και στα αστικά κέντρα. Χθες στην Αθήνα, η μέση τιμή της αμόλυβδης κυμαινόταν στο 1,65 ευρώ/ λίτρο, έχοντας αυξηθεί μέσα στο τελευταίο διήμερο κατά τρία λεπτά λόγω ανόδου των τιμών διυλιστηρίου, στις οποίες κάποιοι επιτήδειοι προσέθεσαν... ένα με δύο λεπτά.
Τα φαινόμενα κερδοσκοπίας ανάγκασαν τη Δευτέρα τη γ.γ. Εμπορίου να απειλήσει τους πρατηριούχους με επιβολή πλαφόν, ωστόσο από τις χθεσινές πανελλαδικές τιμοληψίες προέκυψε ότι οι τελευταίοι είχαν συμμορφωθεί. Πάντως, πηγές του υπ. Ανάπτυξης έλεγαν χθες ότι παρακολουθούν στενά την αγορά και εφόσον εντοπιστούν εκ νέου φαινόμενα κερδοσκοπίας θα προχωρήσουν στην επιβολή πλαφόν. Κύκλοι από το χώρο των διυλιστηρίων, προβλέπουν ότι η απεργία των τελωνειακών θα φέρει μπλακ- άουτ στη τροφοδοσία της αγοράς τόσο από τα ΕΛΠΕ και τη Μότορ Οιλ, όσο και από τις εταιρείες καυσίμων, που διαθέτουν δικές τους αποθήκες καυσίμων. Διότι, για να εκτελωνιστούν καύσιμα, είτε από τα διυλιστήρια, είτε από τις εταιρείες, χρειάζεται παρουσία τελωνειακού. Επομένως, ακόμη και αν σήμερα οι εταιρείες σπεύσουν να φουλάρουν τις αποθήκες τους με καύσιμα, αν αυτά δεν εκτελωνιστούν είναι στην ουσία «άχρηστα».
«Παράνομη, ζημιογόνα και ανώφελη» χαρακτηρίζει από την πλευρά της η διοίκηση των ΕΛΠΕ, σε χθεσινή της ανακοίνωση, την απεργία των εργαζομένων της, η οποία εξαγγέλθηκε τη Δευτέρα και υλοποιήθηκε και ανεστάλη, μια ημέρα μετά, την Τρίτη. Η διοίκηση του ομίλου κάνει λόγο για πρόκληση τεράστιας ταλαιπωρίας σε εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες οι οποίοι έσπευσαν να προμηθευθούν καύσιμα και για επιβάρυνση της εθνικής οικονομίας με κόστος εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ. Σύμφωνα με τη διοίκηση, το σωματείο παρ' ότι γνώριζε για την ευνοϊκή αντιμετώπιση των εισηγμένων ΔΕΚΟ (την κατάργηση δηλαδή του πλαφόν των 1900 ευρώ για τους μέσους μεικτούς μισθούς των εισηγμένων ΔΕΚΟ), εντούτοις προχώρησε σε απεργία προκειμένου να δημιουργήσει την εντύπωση ότι η τελική ρυθμιση που θα κατατίθετο, θα ήταν δήθεν προιόν της κινητιοπιοήσης ενός πρωινού. Από την πλευρά της η ομοσπονδία εργαζομένων στα πετρελαιοειδή, καλεί την κυβέρνηση να μην ψάχνει στους εργαζόμενους για τις αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων, αλλά στον αγγελικό επιχειρηματικό κόσμο του πετρελαικού κυκλώματος». «Το σωματείο, γνωρίζοντας ότι δεν υπάρχει θέμα για τους εργαζόμενους