Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Συγκεκριμένα, από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή του μηνός Αυγούστου 2011, προς τον αντίστοιχο Δείκτη του Αυγούστου 2010, προκύπτει αύξηση 1,7%, έναντι αύξησης 5,5% που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2010 προς το 2009.
Ο Γενικός Δείκτης κατά το μήνα Αύγουστο 2011, σε σύγκριση με τον Ιούλιο 2011, παρουσίασε μείωση 1,4%, έναντι μείωσης 0,7% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
Ο μέσος Δείκτης του δωδεκαμήνου Σεπτεμβρίου 10 - Αυγούστου 11, σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Σεπτεμβρίου 09 - Αυγούστου 10, παρουσίασε αύξηση 4,1%, έναντι αύξησης 3,5% που σημειώθηκε κατά τα αντίστοιχα προηγούμενα δωδεκάμηνα.
Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 1,7% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Αυγούστου 2010 προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές:
1. Από τις αυξήσεις των δεικτών :
α) Κατά 2,6% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη : δημητριακά και παρασκευάσματα, κρέατα γενικά, ψάρια νωπά, γαλακτοκομικά και αυγά, έλαια και λίπη, λαχανικά νωπά, φρούτα νωπά.
β) Κατά 1,3% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης των τιμών των τσιγάρων.
γ) Κατά 8,2% της ομάδας «Στέγαση», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, του πετρελαίου θέρμανσης, του φυσικού αερίου, του ηλεκτρισμού, των ενοικίων κατοικιών, των ειδών και υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης κατοικίας και της ύδρευσης και αποχέτευσης.
δ) Κατά 1,2% της ομάδας «Διαρκή αγαθά - Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.
ε) Κατά 4,4% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω αύξησης των τιμών στα είδη : καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη) και υπηρεσίες μεταφορών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα τέλη κυκλοφορίας και των τιμών των αυτοκινήτων.
στ) Κατά 0,7% της ομάδας «Επικοινωνίες», λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των τηλεφωνικών υπηρεσιών.
ζ) Κατά 0,2% της ομάδας «Εκπαίδευση», λόγω αύξησης των τιμών στα δίδακτρα των ιδιωτικών σχολείων και των φροντιστηρίων .
η) Κατά 0,7% της ομάδας «Ξενοδοχεία - Καφέ - Εστιατόρια», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών των εστιατορίων-ζαχαροπλαστείων-καφενείων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των ξενοδοχείων.
θ) Κατά 2,6% της ομάδας «Αλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων και των ειδών ατομικής φροντίδας.
2. Από τις μειώσεις των δεικτών :
α) Κατά 11,0% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω μείωσης των τιμών εξαιτίας των γενικών θερινών εκπτώσεων.
β) Κατά 0,4% της ομάδας «Υγεία», λόγω μείωσης των τιμών των φαρμάκων. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών των ιατρικών, οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών και των ιδιωτικών κλινικών.
Η μείωση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 1,4% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Ιουλίου 2011, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές:
1. Από τις μειώσεις των δεικτών :
α) Κατά 0,2% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών στα είδη : φρούτα νωπά, λαχανικά νωπά, πατάτες νωπές. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα ψάρια νωπά.
β) Κατά 14,8% της ομάδας «Ένδυση και Υπόδηση», λόγω των γενικών θερινών εκπτώσεων.
γ) Κατά 2,5% της ομάδας «Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω των γενικών θερινών εκπτώσεων.
δ) Κατά 0,2% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των καυσίμων αυτοκινήτου (βενζίνης).
ε) Κατά 0,6% της ομάδας «Αλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω των γενικών θερινών εκπτώσεων στα είδη ταξιδίου και λοιπά προσωπικά είδη.
2. Από την αύξηση του δείκτη :
α) Κατά 0,2% της ομάδας «Υγεία», λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των φαρμάκων.