Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Το ζήτημα του ΦΠΑ ανακινήθηκε από τη φημολογία που διαχύθηκε χτες από γερμανικές πηγές, ότι κυβέρνηση και Τρόικα έχουν ήδη συμφωνήσει στη μείωση των συντελεστών, δεδομένων και του παραθύρου που είχε αφήσει η κυβέρνηση για την υιοθέτηση ορισμένων προτάσεων της Νέας Δημοκρατίας. Ωστόσο, η “τρύπα” ήδη των 2 δισ. ευρώ που υπάρχει στα έσοδα, προφανώς και δεν αφήνουν πολλά περιθώρια στην κυβέρνηση, με το μόνο που να απομένει να είναι η μετάταξη και οι αλλαγές κατηγοριών, ώστε να δοθεί ιδιαίτερη βαρύτητα στα είδη πρώτης ανάγκης. Πηγές μάλιστα του Υπουργείου ανέφεραν ότι μόνο ορισμένες κατηγορίες αγαθών, όπως αυτά των ειδών εστίασης, μπορούν να διαπραγματευτούν με την Τρόικα, καθώς αυτό που προέχει τώρα για την κυβέρνηση είναι η συλλογή εσόδων.
Το θέμα των φορολογικών συντελεστών και της κατάργησης των φοροαπαλλαγών ήταν αυτό που προβλημάτισε για ακόμη μία φορά, κυβέρνηση και Τρόικα. Η πρώτη μάλιστα, φέρεται να εξετάζει το σενάριο της διατήρησης των φοροαπαλλαγών μόνο στην περίπτωση των μισθωτών και των συνταξιούχων, ενώ από φέτος πιθανό να ισχύσει και η μείωση των επιπέδων του αφορολόγητου ορίου. Σε κάθε περίπτωση πάντως, την επόμενη εβδομάδα ο Υπουργός αναμένεται να ανακοινώσει και επίσημα τα νέα μέτρα, συνοδεύοντας τα με τις απαραίτητες λεπτομέρειες.
Το τρίτο, και μείζον, ζήτημα των αποκρατικοποιήσεων ήταν αυτό που βρήκε τις μεγαλύτερες αντιστάσεις της Τρόικας, η οποία επιθυμεί να κρατήσει εκείνη την τεχνική υποστήριξη, ώστε να επισπευθούν οι διαδικασίες. Αν και ακόμη δεν έχει προσδιοριστεί ο ακριβής της ρόλος, η συμμετοχή της στο Ταμείο Δημόσιας Περιουσίας, το οποίο και θα δημιουργηθεί γι' αυτό το σκοπό, θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη.
Τέλος, η κυβέρνηση φαίνεται ότι ολοκληρώνει και τις τελευταίες λεπτομέρειες του μεσοπρόθεσμου προγράμματος, συμπεριλαμβάνοντας και επιμέρους μέτρα, όπως η εξίσωση των φόρων στο πετρέλαιο θέρμανσης και κίνησης, την επιβολή ειδικού φόρου κατανάλωσης στο φυσικό αέριο και στα μη αλκοολούχα ποτά, την επιβολή ετήσιας εισφοράς στα σκάφη αναψυχής, έκτακτη εισφορά στα ακίνητα, τα πολυτελή αυτοκίνητα και τις πισίνες, και την αύξηση των τελών κυκλοφορίας του 2012.