Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Όπως τονίζουν κορυφαίοι επιχειρηματίες η εγχώρια κατανάλωση περνά τη χειρότερη ύφεση πολλών δεκαετιών, καθώς οι περικοπές των δαπανών των καταναλωτών δεν βοηθούν στην εκτόνωση της αγοράς, σε μία περίοδο όπου «διψά» για ζεστό χρήμα.
Κύκλοι της αγοράς επισημαίνουν με ανησυχία ότι η άνοδος των εμπορευμάτων, καθώς και οι ενισχυμένες πρώτες ύλες, όπως το καλαμπόκι και η σόγια θα επιφέρουν σημαντικές ανατιμήσεις εντός του δεύτερου εξαμήνου του 2011 από τους προμηθευτές, ενώ οι ίδιοι τονίζουν ότι καθώς ο πληθωρισμός στα τρόφιμα ενισχύεται σημαντικά, η κατανάλωση θα πληγεί περαιτέρω.
Οι ίδιοι διευκρινίζουν ακόμα ότι δεν είναι μόνο η ξαφνική «φειδώ» που απέκτησαν οι Έλληνες καταναλωτές λόγω υψηλής ανεργίας και μαζικών απολύσεων. «Βαρίδι» για τις επιχειρήσεις αποτελεί και η αύξηση της φορολογίας, η οποία συμπεριλαμβάνεται στο «πακέτο» μέτρων που προωθεί η ελληνική κυβέρνηση, προκειμένου να μειωθεί το δημόσιο χρέος.
Όπως είχε αναφέρει και παλαιότερο δημοσίευμα του "R" το ενδεχόμενο επιβολής ΦΠΑ στα αναψυκτικά έχει οδηγήσει στο αδιέξοδο τις εταιρείες εμφιαλώσεως, αφού η πιθανή αύξηση της φορολογίας σε αυτή την κατηγορία προϊόντων σηματοδοτεί και την αύξηση των τιμών τους, άρα και την ολοένα και εντονότερη προσπάθεια των καταναλωτών να περικόψουν τα έξοδα, αφήνοντας στο «ράφι» τις σπατάλες και αγοράζοντας τα απολύτως απαραίτητα.
Σε αυτό το σημείο σημειώνεται ότι τον Απρίλιο ο πληθωρισμός υποχώρησε στο 3,9% από 4,5% το Μάρτιο. Ειδικότερα, ο γενικός δείκτης τιμών καταναλωτή τον Απρίλιο του 2011 σημείωσε αύξηση 3,9% σε σχέση με τον αντίστοιχο δείκτη τον Απρίλιο του 2010, έναντι αύξησης 4,8% το αντίστοιχο διάστημα του 2010 έναντι του 2009.
Αρμόδιοι παράγοντες χτυπούν «καμπανάκι» στην ελληνική αγορά για νέο «κύμα» ακρίβειας, τονίζοντας ωστόσο ότι για να κινηθεί η αγορά και να «ανασάνουν» τα νοικοκυριά, η αποκλιμάκωση της φορολογίας αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση.
Πάντως οι ίδιοι σχολιάζουν ότι το «χεράκι» τους στη μείωση των τιμών μπορούν να βάλουν και οι καταναλωτές, στηρίζοντας τις επιλογές τους σε προϊόντα φθηνού κόστους, υποχρεώνοντας έτσι τις εταιρείες να «ψαλιδίσουν» τις τιμές. Σύμφωνα με κλαδική μελέτη που εκπόνησε η Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της ICAP Group, οι πωλήσεις προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας σημείωσαν αύξηση 6% το 2010 σε σχέση με το 2009, συνεχίζοντας την ανοδική πορεία που καταγράφουν τα τελευταία χρόνια, γεγονός που αντανακλά την αλλαγή τάσης και συμπεριφοράς του καταναλωτή.