Αυτό επισημαίνουν αρμόδιοι παράγοντες, οι οποίοι εκφράζουν τις ανησυχίες τους και τους προβληματισμούς τους για την παραπάνω πρόθεση της κυβέρνησης της χώρας, υπογραμμίζοντας την ήδη υπό «κατάρρευση» κατανάλωση, η οποία έχει μπει κυριολεκτικά στον «πάγο» λόγω της οικονομικής ύφεσης που μαστίζει την Ελλάδα, τη μείωση των μηνιαίων αποδοχών των δημοσίων υπαλλήλων, την ανεργία και σαν να μην έφταναν οι υπόλοιποι φόροι. .. τώρα ενδέχεται να μπει ειδικός φόρος ακόμα και στα αναψυκτικά.
Οι επιχειρήσεις του εν λόγω κλάδου βρίσκονται σε «αδιέξοδο», αφού η πιθανή αύξηση της φορολογίας σε αυτή την κατηγορία προϊόντων σηματοδοτεί και την αύξηση των τιμών τους, άρα και την ολοένα και εντονότερη προσπάθεια των καταναλωτών να περικόψουν τα έξοδα, αφήνοντας στο «ράφι» τις σπατάλες και αγοράζοντας τα απολύτως απαραίτητα.
Το «στέγνωμα» της αγοράς εμφιαλώσεως επιβεβαιώνει έρευνα της SymphonyIRI Group, σύμφωνα με την οποία οι πωλήσεις των αναψυκτικών στα σούπερ μάρκετ είδαν την «κατιούσα» κατά τη διάρκεια του πρώτου διμήνου του τρέχοντος έτους, σημειώνοντας πτώση της τάξεως του 3,8% σε αξία στα 30,7 εκατ. ευρώ, ενώ και οι πωλήσεις σε όγκο υποχώρησαν κατά 3,5% και διαμορφώθηκαν μόλις στα 26,8 εκατ. ευρώ. Εν μέσω ενός τόσο δυσχερούς κλίματος, με τα δυσκολότερα για τον κλάδο να έπονται, οι εταιρείες του χώρου έχουν αρχίσει να εκδηλώνουν τις αντιδράσεις τους, στέλνοντας στο υπουργείο Οικονομικών δελτίο διαμαρτυρίας, ενώ η «απελπισία» τους είναι τόσο ασυγκράτητη που δεν διστάζουν να απευθυνθούν ακόμα και στα Ευρωπαικά Δικαστήρια, προκειμένου να μην περάσει της κυβέρνησης!
Σε αυτό το σημείο αξίζει να σημειωθεί ότι σε μία πιο γενική βάση η αγορά εμφιαλώσεως μετρά απώλεια κατά 20% ήδη προτού επιβληθεί φορολογία στα αναψυκτικά και στο εμφιαλωμένο νερό.
Οι επιχειρήσεις εμφιαλώσεως νιώθουν να απειλούνται πιο πολύ από ποτέ, ενώ η ένστασή τους έγκειται στο ότι δεν «χωρούν όλα στο ίδιο σακί», καθώς επιβάλλεται φόρος τόσο στα ποτά όσο και στα αναψυκτικά.
Την ίδια στιγμή και ενώ οι πιθανότητες περί επιβολής του φόρου αυξάνονται ανάλογες είναι και οι αντιδράσεις του Συνδέσμου Εταιρειών Εμφιαλώσεως Φυσικού Μεταλλικού Νερού (ΣΕΦΥΜΕΝ), ο οποίος σε ανακοίνωση που εξέδωσε κάνει λόγο για «χτύπημα» της κατανάλωσης και του τζίρου των συσχετιζόμενων επιχειρήσεων.
Πάντως το μόνο σίγουρο είναι ότι εκτός των εταιρειών εμφιάλωσης και οι καταναλωτές εκτιμούν ότι οι συνέπειες από το παραπάνω μέτρο θα είναι ΄δυσάρεστες για την τσέπη τους. Μέχρι σήμερα τα αναψυκτικά ήταν οι φθηνότερες επιλογές των «απλήρωτων» πλέον Ελλήνων. Από δω και στο εξής όμως... μία πορτοκαλάδα στα δύο!
Σταυρούλα Μαλαίνου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr