Οι εκτιμήσεις της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου κάνουν λόγο για υποχώρηση της τάξεως του 15% στον τζίρο των καταστημάτων στην πασχαλινή αγορά, με τη μεγαλύτερη μείωση να καταγράφεται στα είδη ένδυσης και υπόδησης, καθώς και στα είδη σπιτιού. Το γεγονός αυτό «αντανακλά» αφενός την άρνηση των καταναλωτών προς τις περαιτέρω αγορές και αφετέρου την τάση «συμμαζέματος» των σπαταλών από την πλευρά τους, ενώ αντικατοπτρίζει παράλληλα και τον περιορισμό των δώρων που συνηθίζεται να προσφέρονται κατά τις εορταστικές περιόδους των Χριστουγέννων και του Πάσχα.
Και όλα αυτά μαζί καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι ο Έλληνας καταναλωτής νιώθει πλέον στο «πετσί» του και βλέπει και στο πορτοφόλι του τις διαστάσεις που έχει λάβει η οικονομική κρίση που πλήττει τη χώρα του εδώ και ενάμιση χρόνο και δεν του έχει μείνει άλλη λύση από το να αναγκαστεί να περικόψει τα προσωπικά του έξοδα στο βαθμό που μπορεί, προκειμένου να επιβιώσει.
Στο σημείο αυτό αξίζει να σημειωθεί ότι κατά την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι η πασχαλινή αγορά είχε σημειώσει μείωση της τάξεως μόλις 7%, που σημαίνει ότι φέτος η πτώση ήταν διπλάσια του 2010, γεγονός το οποίο καταδεικνύει την «εκτίναξη» της ανεργίας στο 15%, τα αλλεπάλληλα «μαχαίρια» στους μισθούς των δημοσίων υπαλλήλων, καθώς και τις μαζικές απολύσεις εργατικού δυναμικού στις οποίες έχει προχωρήσει η πλειονότητα των επιχειρήσεων, έτσι ώστε να περιοριστεί όσο το δυνατόν περισσότερο το λειτουργικό κόστος της.
Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της ΕΣΕΕ:
- ο τζίρος στα είδη διατροφής μειώθηκε περαιτέρω κατά 11% φέτος, ενώ στα οικιακά είδη υποχώρησε κατά 20%.
- Η ένδυση και η υπόδηση ήταν για ακόμη μία φορά στο "στόχαστρο" με μείωση της τάξεως του 25% φέτος, με μοναδική εξαίρεση τα παιδικά ρούχα και παπούτσια, όπου η κίνηση μειώθηκε περίπου κατά 15%.
- Tο μοναδικό θετικό γεγονός αποτελέσε η κατανάλωση των εγχώριων προϊόντων η οποία ήταν ικανοποιητική, παρά την αύξηση του κόστους της αγροτικής και κτηνοτροφικής παραγωγής, αφού το πασχαλινό τραπέζι συγκριτικά με πέρυσι ήταν 4% με 5% φθηνότερο, επιβεβαιώνοντας έτσι την τάση των καταναλωτών προς την αγορά των απολύτως απαραίτητων αγαθών.
Κύκλοι της αγοράς εκφράζουν τις ανησυχίες τους, καθώς όπως επισημαίνουν τα πρόσθετα μέτρα που αναμένονται από στιγμή σε στιγμή να ανακοινωθούν από την ελληνική κυβέρνηση, στο πλαίσιο του Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος της περιόδου 2012-2015, θα πλήξουν περαιτέρω το ελληνικό εμπόριο.
Η ΕΣΕΕ σημειώνει σε ανακοίνωσή της ότι οι δελεαστικές τιμές σε τρόφιμα, παιχνίδια, δώρα, ένδυση και γενικά οι προσφορές σε παραδοσιακά πασχαλινά είδη δεν βρήκαν την ανάλογη ανταπόκριση από τους Έλληνες καταναλωτές.
Η παραπάνω εικόνα του ελληνικού εμπορίου αναμένεται να επιδεινωθεί στο επόμενο χρονικό διάστημα, καθώς εκτός των μέτρων που περιλαμβάνονται στο εθνικό σχέδιο ανακάμψης της ελληνικής οικονομίας το οποίο παρουσιάστηκε πριν λίγες εβδομάδες, νέο "πακέτο" μέτρων 4 δισ. ευρώ βρίσκεται στα "σκαριά", ύστερα από την αναθεώρηση του ελλείμματος του 2010 στο 10,5% του ΑΕΠ, γεγονός που "γεννά" φόβους ότι η κατανάλωση θα μπει μια και καλή στον "πάγο"!
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr