Το νομοσχέδιο του κ. Διαμαντίδη το οποίο υποτίθεται οτι είναι αναπτυξιακό, καταργεί το φορολογικό καθεστώς των εταιριών που διαχειρίζονται ιστιοπλοικά σκάφη και τις μετατρέπει σε συνηθισμένες επιχειρήσεις. Καταργεί δηλαδή τα φορολογικά κίνητρα. Σωστό εκ πρώτης όψεως θα πείτε. Γιατί να έχουν φοροαπαλλαγές τα ιστιοπλοικά; Έλα όμως που την ίδια στιγμή η λογική της ανάπτυξης απαιτεί φορολογικά κίνητρα σε κάποιους κλάδους που μπορούν να φέρουν έσοδα στη χώρα, που είναι δηλαδή εξαγωγικοί. Και ο τουρισμός είναι η μεγαλύτερη εξαγωγική μας βιομηχανία.
Ο θαλάσσιος τουρισμός στηρίζεται κυρίως στα ιστιοπλοικά σκάφη τα οποία νοικιάζονται απο παρέες μέχρι 8 ατόμων με 400 περίπου ευρώ την ημέρα χωρίς πλήρωμα. Με πλήρωμα, το κόστος ανεβαίνει κατά 100 ευρώ την ημέρα. Ο κλάδος ιστιοπλοικών σκαφών προσέλκυε πρί τις 450.000 τουρίστες τις καλές ημέρες του 2000-2002 όπως λέει ο πρόεδρος του συνδέσμου των ιδιοκτητών κ. Π. Λουτριώτης ο οποίος εξηγεί οτι σήμερα η πτώση των εσόδων ξεπερνά το 70%. Εξηγεί επίσης ότι ενώ τις καλές χρονιές η πληρότητα ήταν 170-180 μέρες τον χρόνο, φέτος είναι μόλις 50 ημέρες τον χρόνο. Μέσα σε αυτή την καταστροφή έρχεται και η λαίλαπα του κ. Διαμαντίδη.
Η φορολόγηση των ιστιοπλοικών σκαφών σε ενα αποτέλεσμα θα οδηγήσει: Στην ανάπτυξη του τουρκικού θαλάσσιου τουρισμού. Δεν θα μας πάρουν το Αιγαίο με αντιτορπιλικά, θα μας το πάρουν με ιστιοπλοικά. Και το Ιόνιο θα μας το πάρουν οι Κροάτες.
Αντί να σκέφτεται πως θα διαλύσει τον θαλάσσιο τουρισμό ο υπουργός, καλό θα ήταν να βρεί τρόπους να τον ενισχύσει. Να βρει πχ πόρους για να χρηματοδοτήσει την κατασκευή μαρινών – έχουμε μόνο 19 μαρίνες. Να βρεί επίσης τρόπο να περιορίσει την ανεργία των ναυτικών που δουλεύουν σε αυτά τα σκάφη και που ξεπερνά το 40%. Κια κυρίως να βρεί τρόπους να στηρίξει τον κλάδο που προσφέρει το 3,8% στην ανάπτυξη του ΑΕΠ και που φέτος υποφέρει με μείωση των ναύλων κατά 50-60% το 2009 και 60-80% το 2010 σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr