Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Όμιλος Φουρλή: Μείωση πωλήσεων ιδίων καταστημάτων (-9%), μέσου καλαθιού αγορών (-3%) και μέσης απόδειξης (-8%) για τα ΙΚΕΑ, υποχώρηση πωλήσεων και για τα Intersport (-9%) αλλά ενίσχυση των αντίστοιχων εγχώριων μεριδίων αγοράς (+2% και +1,5% αντίστοιχα). Η επέκταση των Intersport στην Τουρκία υπό ελκυστικούς όρους (P/S: 0,26 και EV/EBITDA: 2,26 σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Διοίκησης) και η νέα εμπορική επωνυμία που θα αναπτύξει ο Όμιλος σε επίπεδο λιανικής ενδέχεται να αποτελέσουν τους καταλύτες επανάκαμψης των μεγεθών.
Αρνητικός (!) καθαρός δανεισμός (72,2 εκ. ευρώ) λόγω υψηλότατων ταμειακών διαθεσίμων (228,6 εκ. ευρώ) για τη Jumbo, παρά τις αυξημένες κεφαλαιακές δαπάνες που σχετίζονται με το άνοιγμα 6 νέων υπερκαταστημάτων (Ελλάδα 3, Κύπρος 1, Βουλγαρία 2). Παρά τη διατήρηση ιδιαίτερα δυσμενών συνθηκών ζήτησης, απορρόφησης των αυξήσεων του ΦΠΑ και πληθωρισμού κόστους σε ό,τι αφορά τα Κινεζικά προϊόντα του Ομίλου, επισημαίνουμε τη διατήρηση του μικτού περιθωρίου πάνω από τα επίπεδα του 50% (-243 μ.β. στο 50,28%). Τα αποτελέσματα είναι μη-συγκρίσιμα σε επίπεδο τελικής γραμμής καθώς κατά την αντίστοιχη περίοδο πέρσι τα μεγέθη του Ομίλου είχαν επιβαρυνθεί και από την έκτακτη κοινωνική εισφορά (9,8 εκ. ευρώ).
Πλαίσιο: Μείωση πωλήσεων και λειτουργικής κερδοφορίας (EBITDA) και στους 3 προϊόντικούς τομείς (είδη γραφείου, Η/Υ & ψηφιακές εφαρμογές, τηλεφωνία). Το βάρος πέφτει στην προστασία του ισολογισμού (διαφύλαξη ταμειακής ρευστότητας και μικτής κερδοφορίας ως εργαλεία αντιμετώπισης των συνθηκών ύφεσης), ώστε ο Όμιλος να αποκτήσει συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι ενός ανταγωνισμού που πλην Κωτσόβολου – Dixons είναι αμιγώς ζημιογόνος. Οι συνθήκες ύφεσης αναμένεται να παραμείνουν και για το σύνολο του 2011.
Η πτώση των πωλήσεων του τομέα πληροφορικής (-28,9%, -86,8 εκ. ευρώ) ξεπερνά ως απόλυτο νούμερο τη μείωση του συνολικού κύκλου εργασιών (-70,8 εκ. ευρώ) για την Infoquest. Η συνεισφορά των προϊόντων της Apple (10,1% και 28,7% επί του συνολικού κύκλου εργασιών και των προ-φόρων κερδών αντιστοίχως) έχει υπερδιπλασιασθεί σε επίπεδο πωλήσεων (+122,7%, στα 33,5 εκ. ευρώ) αλλά με σημαντικά μικρότερο λειτουργικό περιθώριο (-237 μ.β., στο 5,22%).
Μείωση πωλήσεων χονδρικής (-27,3%) και λιανικής (-16,3%) για το Νάκα, ώστε παρά τη συγκράτηση του κόστους πωληθέντων (-19,9%) και των εξόδων διάθεσης (-12,8%), η κερδοφορία να πιέζεται σε όλες τις γραμμές, με την καθαρή να «γυρνάει» σε οριακές ζημιές. Οι προβλέψεις της Διοίκησης για διατήρηση των πτωτικών τάσεων και κατά το 1ο 6μηνο του 2011 (εκτίμηση μείωσης πωλήσεων 12% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο πέρσι) αφήνουν λίγα περιθώρια αισιοδοξίας.
Υποχώρηση πωλήσεων λόγω της συρρίκνωσης των λευκών συσκευών (-37,2% στα 33,7 εκ. ευρώ), θετική επίδραση από διακοπή λειτουργίας ενός καταστήματος (EBITDA: -1,2 εκ. ευρώ και ζημιές 1,5 εκ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο το 2009), διατήρηση μικτών περιθωρίων και επιστροφή σε αρνητικές λειτουργικές ταμειακές ροές (1,4 εκ. ευρώ) για την Ηλεκτρονική Αθηνών.
Αναδιάρθρωση δικτύου καταστημάτων (12 νέα – κλείσιμο 7 παλαιότερων) και σχετιζόμενα κόστη (3,4 εκ. ευρώ) πλήττουν περαιτέρω τα μεγέθη της Sprider, με την τελική γραμμή να επιβαρύνεται και από την επιβολή της έκτακτης εισφοράς (670 χιλ. ευρώ). Στα θετικά, η ελαφρά ενίσχυση (+102 μ.β.) του μικτού περιθωρίου (στο 55,78%) παρά το ράλι της 1ης ύλης (βαμβάκι) και την απορρόφηση των 2 αυξήσεων του ΦΠΑ.
Η μικρή συρρίκνωση της κοστολογικής βάσης (10,9%) δε δύναται να συγκρατήσει την υποχώρηση των πωλήσεων σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων και υπηρεσιών για τη Moda Bagno (έπιπλα σπιτιού -32,1%, είδη υγιεινής -27,3%, έπιπλα κουζίνας -23,8%, πλακίδια –18,2%, είδη διακόσμησης –33,8%, εστίαση -6,9%).
Διατήρησης της «δύσκολης» εικόνας για την Εικόνα – Ήχος: βασικοί λογαριασμοί ανάξιοι αναφοράς, αρνητικά ίδια κεφάλαια, αρνητικές λειτουργικές ταμειακές ροές, συρρίκνωση δικτύου.