Η άρνηση πληρωμής δεν απειλεί όμως μόνο τα δημόσια έσοδα αλλά και την ύψους 8,7 δισ. ευρώ επέκταση του οδικού δικτύου, εν μέσω μάλιστα ύφεσης και κανενός ενδιαφέροντος από ξένους επενδυτές. Μέχρι τώρα οι επενδύσεις στο εν λόγω έργο έχουν φτάσει περίπου τα 2,9 δισ. ευρώ, μέσω δημόσιων και ιδιωτικών κεφαλαίων, αλλά οι παρασηριούχοι προειδοποιούν ότι μπορούν να τιναχθούν στον αέρα ολόκληρα έργα εάν συνεχιστεί αυτή η “διαρροή” εσόδων. Την κατάσταση περιπλέκει και το γεγονός ότι υπάρχουν ακόμη δικαστικές εκκρεμότητες με τις συμβάσεις έργων και ότι οι τράπεζες έχουν σταματήσει τη χρηματοδότηση.
“Μπορούμε να μιλάμε για περίπου 8.000 χρήστες σε 172 χιλ. Εθνικής οδού που δεν πληρώνουν διόδια”, αναφέρει η εκπρόσωπος της εταιρείας “Νέα Οδός”. Αυτό μεταφράζεται σε ημερήσιες απώλειςε περίπου 16.000 ευρώ.
Υπό την πίεση της μείωσης των μισθών και της αύξησης των φόρων, οι πολίτες βλέπουν τους διεφθαρμένους πολιτικούς ως τους κύριους υπεύθυνους για την κρίση, αρνούμενοι έτσι να πληρώσουν το αντίτιμο των διοδίων, το εισιτήριο και άλλες χρεώσεις στην ελληνική οικονομία. “Δεν είναι εύκολο να βγει κανείς στους δρόμους κρατώντας μία Μολότοφ, αλλά είναι πολύ εύκολο να πει 'δεν πληρώνω', αναφέρει στο πρακτορείο ο δημοσκόπος Κώστας Παναγόπουλος, προσθέτοντας ότι είναι ένας από τους μεγαλύτερους κινδύνους της ελληνικής κυβέρνησης. Η κυβέρνηση πρέπει να δείξει μέσα στους επόμενους μήνες ότι οι φοροφυγάδες και αυτοί που επωφελήθηκαν από τη διαφθορά των πρηγούμενων ετών τιμωρούνται, εάν θέλει να σταματήσει το κίνημα, επισήμανε ο Παναγόπουλος.
Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι παρόλα τα αυστηρά μέτρα λιτότητας, δεν έχουν υπάρξει σοβαρές κοινωνικές αναταραχές, με τους Έλληνες να έχουν αντιληφθεί ότι θα πρέπει να κάνουν θυσίες για να μπει σε μία βιώσιμη τροχιά η οικονομία. Ωστόσο, τονίζει το πρακτορείο, υπάρχει ολοένα και αυξανόμενος αριθμός πολιτών που προτιμά να εκφράζει τον θυμό του με αυτόν τον τρόπο. Σύμφωνα μάλιστα και με την έρευνα της MRB, το 56% των Ελλήνων εγκρίνουν το Κίνημα, σε αντίθεση με το 39% που το αποδοκιμάζουν.
Το κίνημα ξεκίνησε από τους κατοίκους των γύρω περιοχών στα διόδια των Αφιδνών, οι οποίοι δημιούργησαν μία ομάδα ώστε να μην πληρώνουν διόδια χρησιμοποιώντας την εθνική οδό, αφού δεν υπάρχουν εναλλακτικές επιλογές για τις πολύ κοντινές αποστάσεις. Το κίνημα διευρύνθηκε και στα εισιτήρια των μέσων μεταφοράς, μετρώντας πλέον πάνω από 10 χιλ. μέλη. Η ιστοσελίδα που έχει δημιουργηθεί έχει ήδη 82 χιλ. επισκέπτες, μέσω της οποίας ζητείται από τους επισκέπτες να μην ακυρώνουν εισιτήριο ή να σηκώνουν τις μπάρες στα διόδια και να περνούν ελεύθερα.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr