Για το κοινό σχήμα των ομίλων Μυτιληναίου και Μότορ Οίλ ο λόγος, που όπως ανακοινώθηκε χθες, θα φέρει στο εξής το όνομα «M+M Gas», και που από τις 6 Αυγούστου «στοχεύει στην προμήθεια φυσικού αερίου όχι μόνο για τις ανάγκες των δύο ομίλων αλλά και για την εμπορία προς τρίτους».
Άλλωστε η «M+M Gas» μεταφέρει ήδη lng για λογαριασμό της ΔΕΗ, αρχής γενομένης από τον Ιούλιο ενώ με βάση τον προγραμματισμό του ΔΕΣΦΑ αναμένονται και άλλα φορτία για τους επόμενους μήνες.
Τα επιτεύγματα της εταιρείας αποδεικνύουν ότι αντίθετα απ’ ότι ισχύει στην «προβληματική» ακόμη αγορά ηλεκτρισμού, ο ανταγωνισμός στην αγορά φυσικού αερίου λειτουργεί και μάλιστα αρκετά καλά. Το πρώτο φορτίο ιδιώτη έφτασε στις εγκαταστάσεις του ΔΕΣΦΑ στη Ρεβυθούσα μόλις το Μάιο, και είναι χαρακτηριστικό ότι έως και 60% των εκφορτώσεων που πραγματοποιήθηκαν τους δύο προηγούμενους μήνες αφορούσε σε ιδιωτικές παραγγελίες.
Τεράστιες ευκαιρίες
Μάλιστα για χθες, 30 Αυγούστου, είχε προγραμματιστεί η άφιξη στη Ρεβυθούσα του πλοίου Portovenere, με 65 χιλιάδες κυβικά για λογαριασμό της ΔΕΗ. Θα ακολουθήσει στις 8 Σεπτεμβρίου ένα ακόμη φορτίο 40 χιλιάδων κυβικών που θα μεταφερθεί για λογαριασμό της «Μ+Μ Gas», ενώ στις 28 Σεπτεμβρίου θα έρθει το επόμενο «65άρι» φορτίο της ΔΕΗ.
Δηλαδή για τους μήνες Αύγουστο και Σεπτέμβριο, πάνω από το 60% των εκφορτώσεων στις εγκαταστάσεις του ΔΕΣΦΑ θα αφορούν σε ιδιωτικά φορτία lng, γεγονός που μαρτυρά το τεράστιο ενδιαφέρον των ιδιωτών για να επωφεληθούν από τις ευκαιρίες στη spot αγορά του φυσικού αερίου.
Αξίζει να αναφερθεί ότι με βάση τις εκτιμήσεις του έγκυρου Platts, οι τιμές του αερίου στη spot αγορά κυμαίνονται στο 75% ή και χαμηλότερα της τιμής του αερίου των αγωγών, δηλαδή περίπου στα 18 έως 24 ευρώ/MWh. Οι διακυμάνσεις αλλά και οι ευκαιρίες στην αγορά είναι πολλές και συχνά εμφανίζονται φορτία που γίνονται «ανάρπαστα» για όσους προλάβουν και έχουν τα κατάλληλα αντανακλαστικά.
Γιώργος Φιντικάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr