Σημειώνουν πως με το νέο σύστημα ο πελάτης fund manager της ελληνικής χρηματιστηριακής διαβιβάζει εντολές στην χρηματιστηριακή και διενεργεί συναλλαγές στο ΧΑ στον μοναδικό κωδικό διαπραγμάτευσης ΟΑΣΗΣ που έχει ανοίξει στην ΑΧΕ. Οι συναλλαγές όμως αφορούν τελικούς δικαιούχους, οι οποίοι είναι τα fund υπό διαχείριση που έχει ο πελάτης fund manager της ΑΧΕ. Το τέλος των συναλλαγών δίνει τους τελικούς πελάτες και η ΑΧΕ πρέπει να διασπάσει την ήδη εκτελεσμένη συναλλαγή σε επιμέρους. Μέχρι τώρα η διαδικασία γινόταν χωρίς πρόβλημα.
Το νέο σύστημα όμως δεν επιτρέπει την μετάθεση του διακανονισμού για συναλλαγές πελατών fund managers των ΑΧΕΠΕΥ. Το πρόβλημα αυτό όμως δεν εντοπίζεται στις συναλλαγές που γίνονται μέσω remote members. Έτσι δεν αποκλείεται να υπάρξει απώλειες εσόδων καθώς αν δε λυθεί το θέμα οι συγκεκριμένοι πελάτες ενδέχεται να πάνε σε remote members και να εκτελούν από εκεί εντολές. ΟΙ ΑΧΕ ζητούν από την ΕΧΑΕ να βρει λύση. Υπάρχουν κάποιες προτάσεις αλλά το θέμα –σημειώνουν χρηματιστές- πρέπει να λυθεί άμεσα γιατί ορισμένες ΑΧΕ αναφέρουν πως δέχονται πιεστικά ερωτήματα από πελάτες τους. Σημειώνεται πως το νέο σύστημα ξεκινά στις 6 Σεπτεμβρίου.
Γ. Κατικάς
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr