Μέχρι στιγμής, όμως, οι συνέπειες της κρίσης ήταν τόσο έντονες που οι εταιρείες αναγκάστηκαν να επικεντρωθούν στα εμπορικά σήματα που εμφανίζουν ζήτηση και να καταργήσουν όσα υποαποδίδουν. Ιδού, λοιπόν, πέντε μάρκες αυτοκινήτων που ανήκουν πια στο παρελθόν.
Mercury
«Τίτλους τέλος» έβαλε η Ford Motor στη μάρκα Mercury. Μετά από πάνω από 70 χρόνια, η οικογένεια της Ford αποφάσισε να αποχωριστεί ένα οριακά ζημιογόνο μέλος της και να στρέψει την προσοχή της σε ένα άλλο εμπορικό της σήμα, τη Lincoln. Αν και η εταιρεία είχε προσπαθήσει πολλές φορές να «τονώσει» τις πωλήσεις της Mercury, οι πιστοί πελάτες της επέλεγαν μοντέλα που έφεραν το όνομα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Αξίζει να σημειωθεί πως από το 16% που κατέχει η Ford στην αμερικανική αγορά, μόνο το 0,8% άνηκε στη Mercury. H εταιρεία θα σταματήσει την παραγωγή της μάρκας πριν από το τέλος του 2010.
Hummer
Ακόμη και το μοντέλο-γίγαντας, το Hummer, έχασε τη μάχη με τον ανταγωνισμό. Η General Motors, η οποία κατέχει το 61% της αγοράς των ΗΠΑ, ανακοίνωσε κατά το α΄ τρίμηνο του έτους τη διακοπή της παραγωγής της μάρκας, μετά από μία αποτυχημένη προσπάθεια πώλησής της σε Κινέζο κατασκευαστή. «Η ίδια η μάρκα του Hummer και η εικόνα του προϊόντος αντιβαίνουν στην οικονομική στρατηγική της κινεζικής κυβέρνησης, που σχεδιάζει τώρα την παραγωγή οικονομικών σε καύσιμα αυτοκινήτων», υπογραμμίζει ο Κλάους Πάουρ, αναλυτής στην TNS. Το πάλαι ποτέ αγαπημένο αυτοκίνητο των νεόπλουτων της Μόσχας, το οποίο χρονολογείται από το 1992, όπου είχε σχεδιασθεί ως όχημα μεταφοράς για το στρατό των ΗΠΑ, εμφάνιζε σημαντική υποχώρηση στις πωλήσεις του, καθώς το κοινό επικεντρώνει πλέον την προσοχή του σε λιγότερο ενεργοβόρα οχήματα.
Pontiac
Σε ευθανασία υπέβαλε τη μάρκα Pontiac η GM, την οποία θα αποχωριστεί μέχρι το τέλος του έτους. Το πρόγραμμα μείωσης δαπανών της κολοσσιαίας αυτοκινητοβιομηχανίας οδήγησε στο «λουκέτο» μία μάρκα που έκανε την παρθενική της εμφάνιση στο παγκόσμιο αυτοκινητιστικό στερέωμα το 1906. Υπενθυμίζεται ότι η Pontiac υπήρξε κάποτε μία από τις πιο κερδοφόρες μάρκες των ΗΠΑ. Ωστόσο, η GM δεν κατάφερε να βρει ένα εναλλακτικό σχέδιο επιβίωσης για την φίρμα, η οποία στιγμάτισε μία εποχή, μαζί με τη GTO και τη Trans Am.
Saturn
Η οικονομική δίνη των δύο περασμένων χρόνων στις ΗΠΑ, ανάγκασε τη GM να βάλει τέλος στην παραγωγή της Saturn, τον Οκτώβρη του 2009. Η αμερικανική φίρμα, που κατασκεύαζε κυρίως οχήματα μικρής και μεσαίας κατηγορίας, δημιουργήθηκε το 1985. Αν και η GM μπήκε σε διαδικασία πώλησής της, η αποτυχία της εξαγοράς της από τη Penske Automotive Group δεν της άφησε τα περιθώρια να επενδύσει περαιτέρω σε μία μάρκα που «πάσχιζε» να επιβιώσει και δεν έφερνε ποτέ κέρδη. Σημειώνεται ότι το πλάνο βιωσιμότητας της GM επικεντρώνεται πια σε τέσσερις μάρκες, τις Chevrolet, Cadillac, Buick και GMC.
Oldsmobile
Η κατασκευή του πρώτου Oldsmobile χρονολογείται το 1897, μαζί με την εταιρεία Olds Motor Vehicle Company. Αν και ήταν η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που κατασκεύαζε οχήματα μαζικής παραγωγής, εξαγοράστηκε μετά από λίγα χρόνια, το 1908, από τη GM, όπου και παρέμεινε μέχρι το τέλος της. «Η παραγωγή της Oldsmobile παραμένει ζημιογόνα», είχε δηλώσει η εταιρεία. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Oldsmobile ήταν η πρώτη μάρκα που κατασκεύασε οχήματα με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ το μοντέλο της Cutlass ήταν πρώτο σε πωλήσεις το 1976, ξεπερνώντας μοντέλα των Chevrolet και Ford.
Α.Χ.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr