Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Ο κ. Ρέππας υπογράμμισε ότι αυτά δεν γίνονται, λόγω του μνημονίου, που έχει υπογράψει η Ελλάδα, αλλά διότι «η χώρα πρέπει να κερδίσει το χαμένο χρόνο».
Ειδικότερα, με το πρώτο νομοσχέδιο «ανοίγει» το κλειστό επάγγελμα των οδικών εμπορευματικών μεταφορών και προωθούνται εταιρείες οδικού μεταφορέα. Οι άδειες ήταν κλειστές από το 1971 και αφορούν περίπου 30.000 φορτηγά οχήματα. Οι εταιρείες οδικού μεταφορέα θα έχουν τη μορφή ΑΕ, ή ΕΠΕ και μεταξύ των κριτηρίων λειτουργίας του θα είναι οι οικονομικές τους δυνατότητες, η επαγγελματική τους επάρκεια και η φήμη τους. Για τις παλιές άδειες, εξάλλου, ισχύει μια τριετία προσαρμογής έως το 2013
Το δεύτερο νομοσχέδιο αφορά την οδική ασφάλεια, όπου, εκτός από τα μαθήματα κυκλοφοριακής αγωγής στα σχολεία, θα υπάρξει και «τακτοποίηση» στο χώρο των ΚΤΕΟ, καθώς σήμερα υπολογίζεται ότι 40% των κυκλοφορούντων οχημάτων δεν έχουν περάσει από τεχνικό έλεγχο. Μια εκ των διατάξεων του νομοσχεδίου προβλέπει ότι ένα όχημα δεν θα μπορεί να ασφαλίζεται, αν δεν προσκομίσει τα έγγραφα τεχνικού ελέγχου του, και αντίστροφα, δεν θα μπορεί περνά από ΚΤΕΟ αν δεν είναι ασφαλισμένο.
Στο ίδιο νομοσχέδιο προβλέπεται το άνοιγμα της αγοράς των συνεργείων και πρατηρίων αερίων καυσίμων, ενώ καταργείται η έως τώρα ισχύουσα απόσταση μεταξύ των πρατηρίων υγρών καυσίμων και διατηρείται μόνον η απόσταση των τουλάχιστον 50 μέτρων λειτουργίας τους από χώρους μαζικής προσέλευσης και συνάθροισης.
Το τρίτο νομοσχέδιο αφορά τον εναέριο έλεγχο, καθώς όπως αρχικά έχει διαπιστωθεί, λόγω της ύπαρξης διαφορετικών FIR στην Ευρώπη, παρατηρούνται καθυστερήσεις, αλλά και μείωση της ανταγωνιστικότητας σε σχέση με άλλες χώρες όπως π.χ. οι ΗΠΑ, όπου υπαρχει ένα FIR. Η υπάρχουσα κατάσταση δυσχεραίνει την απόφαση της ΕΕ για την ύπαρξη «ενιαίου ευρωπαϊκού ουρανού». Σήμερα η Ελλάδα ανήκει στον τομέα Blue Med, τον έναν από τους τέσσερις υπάρχοντες στον ευρωπαϊκό χώρο, μαζί με την Ιταλία, την Αλβανία, τη Μάλτα και την Κύπρο.
Επιπλέον, η ΕΕ ζητά μια δομή πολιτικής Αεροπορίας, η οποία θα κατευθύνει τις πτήσεις, ενώ εκτιμάται ότι οι αλλαγές αυτές θα επιφέρουν λιγότερη σπατάλη καυσίμων, αλλά και αλλαγή αεροδιαδρόμων.
Τέλος, στο νομοσχέδιο προβλέπται και η ανάπτυξη και αξιοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας με συμμετοχή και ιδιωτών.