Η συρρίκνωση της αγοραστικής δύναμης του καταναλωτικού κοινού από τη μία, αλλά και η κλιμάκωση αρνητικής ψυχολογίας και επιφυλακτικότητάς του από την άλλη πρακτικά μεταφράζεται σε μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος για πάσης φύσεως αγορές.
Αξίζει να σημειωθεί δε ότι ο κλάδος των σούπερ μάρκετ είναι ο σημαντικότερος στο λιανικό εμπόριο καθώς πραγματοποιεί περίπου το 65,3% των πωλήσεων του λιανεμπορίου.
Η παρούσα οικονομική συγκυρία έχει οδηγήσει τα ελληνικά νοικοκυριά όχι μόνο να καταναλώνουν τα απολύτως απαραίτητα αλλά να αναζητούν και τα φθηνότερα προϊόντα του είδους, είτε αγοράζοντας από αλυσίδες χαμηλού κόστους είτε προτιμώντας προϊόντα ιδιωτικής ετικέτα καθώς .
Τα σούπερ μάρκετ των φτωχών- όπως τα χαρακτήριζαν παλαιοτέρα- γίνονται σούπερ μάρκετ για όλους αφού όχι μόνο τα μεσαία αλλά και τα υψηλότερα εισοδήματα.
Η συντριπτική πλειονότητα των καταναλωτών επισκέπτεται πλέον τα σουπερμάρκετ με «γραπτή λίστα από το σπίτι», τα επισκέπτεται περίπου επτά φορές τον μήνα ψωνίζοντας κάθε φορά τα απαραίτητα, αναζητεί τα φθηνότερα προϊόντα, ψωνίζει από κοντινά καταστήματα και η μηνιαία δαπάνη για την αγορά προϊόντων από το σουπερμάρκετ είναι ευθέως ανάλογη του οικογενειακού εισοδήματος, σύμφωνα με την τελευταία έρευνα . σε δείγμα 2.000 νοικοκυριών του Εργαστηρίου Μάρκετινγκ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, του οποίου προΐσταται ο καθηγητής του Τμήματος Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας κ. Γ.Μπάλτας.
Με «γραπτή λίστα» και από το σπίτι ψωνίζει η συντριπτική πλειονότητα, αφού το 93,5% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι έχει προαποφασίσει τι είδη θα αγοράσει προτού επισκεφθεί το σουπερμάρκετ-
Το 58% των ερωτηθέντων απάντησε ότι ψωνίζει σταθερά σε ένα σουπερμάρκετ, το 23,4% δήλωσε ότι ψωνίζει σε δύο σουπερμάρκετ, το 14,6% σε τρία σουπερμάρκετ και το υπόλοιπο 4% σε τέσσερα ή και περισσότερα καταστήματα κάτι που σημαίνει ότι όλο και περισσότεροι καταναλωτές προσπαθούν να κατανείμουν αποτελεσματικότερα τον οικογενειακό προϋπολογισμό.
Στόχος των αλυσίδων πλέον είναι ο περιορισμός των λειτουργικών δαπανών και των επενδυτικών κινήσεων από τη μία, και η διατήρηση της πιστότητας των καταναλωτών που ισοδυναμεί με επισκεψιμότητα στα δίκτυα τους και καταναλωτική κίνηση.
Στις πιέσεις που ασκούνται στον κύκλο των εργασιών τους, έρχεται να προστεθεί και το πάγωμα των τιμών σε ορισμένα προϊόντα καθώς και η απορρόφηση του ΦΠΑ.
H στροφή αυτή των καταναλωτών αναμένεται να έχει επιτώσεις τόσο στην εγγχώρια βιομηχανία τροφίμων όσο και στις εισαγωγικές εταιρείες, οι οποίες ήδη το 2009 είδαν τον κύκλο εργασιών τους και τα κέρδη τους να συρρικνώνονται. Ειδικά τα τρόφιμα είδαν πτώση που άγγιξε το 30%.
Τ.Λ
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr