Τα στοιχεία έδωσε πριν από λίγο σε συνέντευξη Τύπου η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδος, σημειώνοντας ότι λόγω της αδυναμίας πολλών πρατηριούχων να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους απέναντι στις εταιρείες, από τα 8.300 πρατήρια που υπήρχαν πανελλαδικά μέχρι και το 2009, ο αριθμός τους έχει μειωθεί στα 7.700, ενώ μόνο στην Αττική έχουν κλείσει γύρω στα 60.
Αιτία οι απανωτές αυξήσεις των φόρων στα καύσιμα και ειδικότερα του ΕΦΚ που από 31,8 λεπτά το λίτρο το 2009 έχει φτάσει σήμερα γύρω στα 67 λεπτά (αύξηση 63,4%), ενώ ως προς το ΦΠΑ, από τις αρχές του έτους έχει επιβαρύνει τη μέση τιμή της βενζίνης κατά περίπου 20 λεπτά.
Αθροιστικά η συνολική επιβάρυνση ΕΦΚ και ΦΠΑ από την αρχή του χρόνου έως και την 1η Ιουλίου ανήλθε στα 41 λεπτά. Τα παραπάνω έχουν σαν συνέπεια σε κάθε λίτρο βενζίνης που αγοράζει ο καταναλωτής να πληρώνει περίπου 1 ευρώ (93,6 λεπτά) σε φόρους στο κράτος.
Όσο δε για τη μείωση της κατανάλωσης, αυτή συνεχίζεται με ραγδαίους ρυθμούς. Αν συγκρίνει κανείς το πρώτο τρίμηνο του 2010, με το αντίστοιχο του προηγούμενου έτους, οι πωλήσεις έχουν μειωθεί κατά 10%, ενώ συνολικά οι βενζινοπώλες υπολογίζουν ότι οι φόροι επέφεραν μείωση της κατανάλωσης κατά 30%.
Απώλειες εκατομμυρίων ευρώ από παράνομη εισαγωγή καυσίμων
Στο μεταξύ όπως λένε και οι βενζινοπώλες το λαθρεμπόριο οργιάζει, με το κράτος να χάνει εκατομμύρια ευρώ από παράνομες εισαγωγές καυσίμων μέσω της Βουλγαρίας και της ΠΓΔΜ.
Από κάθε ρεζερβουάρ που γεμίζει εκτός συνόρων με 50 λίτρα βενζίνη, υπολογίζεται ότι το κράτος χάνει 50 ευρώ από τους φόρους καυσίμων, μαζί με το φόρο εισοδήματος των πρατηρίων και των εταιρειών.
Γιώργος Φιντικάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr