Ενδεικτικό παράδειγμα οι διακοπές στη Ρόδο. Επιλέγοντας να ταξιδέψουν με αεροπλάνο και νοικιάζοντας αυτοκίνητο κατά την παραμονή τους στο νησί (με 25 ευρώ την ημέρα), δύο άτομα θα κληθούν να ξοδέψουν περί τα 280 ευρώ. Αντίθετα, ταξιδεύοντας με πλοίο (συμπεριλαμβάνεται και το κόστος μεταφοράς αυτοκινήτου) τα ίδια άτομα θα πρέπει να καταβάλλουν κοντά στα 580 ευρώ.
Εν τω μεταξύ, την ίδια ώρα, ελεύθερη διαμόρφωση των εισιτηρίων στα πλοία της ακτοπλοΐας, χωρίς την παρέμβαση του κράτους για τη ρύθμιση των τιμών, διεκδικούν- δικαστικά αυτή τη φορά- οι πλοιοκτήτες. Με προσφυγή τους στο Συμβούλιο της Επικρατείας ζητούν να ακυρωθεί η από 30.4.2010 υπουργική απόφαση που καθορίζει το ύψος των ναύλων, όπως και οι προγενέστερες σχετικές αποφάσεις ως το έτος 2005.
Οι πλοιοκτήτες υποστηρίζουν ότι η επιβολή ανώτατου πλαφόν στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια επιβατών και ναύλων οχημάτων είναι αντίθετη στην ευρωπαϊκή νομοθεσία και στις αποφάσεις του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς μετά την άρση του καμποτάζ το 2004 απαγορεύεται οι συναρμόδιοι υπουργοί Οικονομίας και Υποδομών (πρώην Ναυτιλίας) να καθορίζουν τις τιμές.
Κρατικός έλεγχος τιμών, σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομολογία, είναι πλέον δυνατός «μόνο σε περιπτώσεις καταχρηστικών, υπερβολικών τιμολογήσεων (excessive pricing)», δηλαδή στις περιπτώσεις που δεν υπάρχει εύλογη σχέση μεταξύ τιμών και οικονομικής αξίας προϊόντος ή παρεχόμενης υπηρεσίας, όπως αναφέρουν στην προσφυγή τους.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr