«Η κατάσταση είναι δύσκολη. Ο Έλληνας καταναλωτής μπορεί ωστόσο να προστατευτεί. Υπάρχει λύση στην κρίση» δηλώνει στο «R» ο πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών κ. Μιχ. Τσιφάκης, απαριθμώντας μια σειρά από έξυπνους και εύκολους τρόπους ώστε να προστατεύσουμε το πορτοφόλι μας και να περιορίσουμε τις αγορές μας στα απολύτως απαραίτητα.
Ιδού, λοιπόν, ποια θα πρέπει να είναι η συμπεριφορά των καταναλωτών απέναντι στις νέες συνθήκες που διαμορφώνονται στην αγορά:
- Επισταμένη έρευνα.«Υπάρχουν αρκετά σημαντικές αποκλίσεις στη διαμόρφωση των τιμών σε πληθώρα προϊόντων. Δεν αγοράζουμε ότι βλέπουμε μπροστά μας. Οι καταναλωτές πρέπει να κάνουν επισταμένη έρευνα, πηγαίνοντας σε δύο και τρία διαφορετικά σούπερ μάρκετ και συγκρίνοντας τις τιμές» σημειώνει ο κ. Τσιφάκης.
- Το ακριβότερο δεν πάντα το καλύτερο.«Οι καταναλωτές πρέπει να ξεφύγουν από την αντίληψη ότι το φθηνότερο προϊόν είναι αυτόματα και υποβαθμισμένο. Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας δεν θα πρέπει να θεωρούνται απαγορευτικά για μια νοικοκυρά» τονίζει επίσης ο πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών.
- Δεν αγοράζουμε ποτέ ένα προϊόν εάν δεν είναι στη λίστα μας. «Πριν πάμε για ψώνια, φτιάχνουμε πάντα τη λίστα μας. Όταν τα ψώνια ξεκινούν, σκεφτόμαστε με σύνεση και προσπαθούμε να μην αγοράσουμε ποτέ ένα προϊόν που δεν είναι στη λίστα μας».
- Στη λαϊκή πηγαίνουμε πάντα μεσημέρι.
- Δεν πάμε ποτέ στο σούπερ μάρκετ εάν είμαστε πεινασμένοι.
«Το μεγάλο στοίχημα είναι να διαχωρίσουμε το θέλω από το χρειάζομαι. Με αυτόν τον τρόπο μπορούμε να βγούμε κερδισμένοι. Ο ίδιος ο καταναλωτής πρέπει να προστατέψει το πορτοφόλι του. Αγοράζοντας μόνο τα απαραίτητα και έχοντας κάνει μια επισταμένη έρευνα, δεν πρόκειται να χάσει. Εάν ακολουθηθούν τα παραπάνω, μια μείωση 15-20% του λογαριασμού στα σούπερ μάρκετ δεν μοιάζει σενάριο επιστημονικής φαντασίας» καταλήγει ο κ. Τσιφάκης.
Μαρίνα Φούντα
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr