Στο μεταξύ, ο υπουργός Οικονομίας, Ενέργειας και Τουρισμού της Βουλγαρίας, Τράιτσο Τράικοφ, δήλωσε ότι το υπουργικό συμβούλιο δεν έχει λάβει σχετική απόφαση για αποχώρηση της χώρας από το έργο. Ερωτηθείς, εάν αυτό σημαίνει πως ο ίδιος θεωρεί ότι η χώρα δεν πρέπει να αποχωρήσει από το project, απάντησε: "Δεν σκέφτομαι κάτι τέτοιο. Αυτό που λέω είναι πως δεν έχουμε καταλήξει σε απόφαση για μη συμμετοχή μας σε κάποιο από τα έργα αυτά (αγωγός και Μπέλενε)".
Σημείωσε επίσης πως δεν φταίει η βουλγαρική πλευρά για την καθυστέρηση στην έναρξη υλοποίησης του έργου. "Ο λόγος της αναβολής είναι η συνεχιζόμενη περιβαλλοντική αποτίμηση των επιπτώσεων. Σε ό,τι αφορά τον πυρηνικό σταθμό του Μπέλενε, το ερώτημα δεν είναι η εγκατάλειψη του έργου, αλλά η αναζήτηση ξένου στρατηγικού επενδυτή", υπογράμμισε.
Η κεντροδεξιά κυβέρνηση της Βουλγαρίας άρχισε να επανεξετάζει την συμμετοχή της στην κατασκευή του πετρελαιαγωγού μήκους 300 χιλιομέτρων από την εκλογή της τον Ιούλιο.
Σημειώνεται ότι λίγες ημέρες νωρίτερα, η ρωσική πλευρά είχε προειδοποιήσει ότι μπορεί να σταματήσει το σχεδιασμό για το έργο, επειδή η βουλγαρική κυβέρνηση επιδεικνύει όλο και μεγαλύτερη αναποφασιστικότητα.
Το έργο αποτελεί μια τριμερή συμφωνία μαζί με τη Ρωσία και την Ελλάδα.
Τι απαντά η ΑΚ Transneft
Η ΑΚ Transneft δεν έχει λάβει επίσημη ειδοποίηση από τη Βουλγαρία ότι αποχωρεί από το σχέδιο Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολης", δήλωσε ο εκπρόσωπος Τύπου της ρωσικής πετρελαϊκής επιχείρησης Ίγκορ Ντέμιν.
"Λαμβάνουμε υπόψη τις ενδείξεις, ότι η βουλγαρική πλευρά δεν συμμετέχει πολύ ενεργά στην υλοποίηση του σχεδίου, αλλά για να πάρουμε κάποια απόφαση πρέπει να έχουμε επίσημη επιβεβαίωση της θέσης αυτής (της βουλγαρικής πλευράς). Τέτοια επιβεβαίωση δεν υπάρχει, σ' αυτή τη φάση" πρόσθεσε ο Ρώσος εκπρόσωπος στις δηλώσεις του στο πρακτορείο Prime Tass, τις οποίες δημοσίευσε στην ηλεκτρονική έκδοσή της η οικονομική ημερήσια εφημερίδα της Βουλγαρίας "Ντνεβνικ" (Ημερολόγιο).
"Στην εταιρία ΑΚ Transneft, που έχει μονοπωλιακή θέση στο δίκτυο μεταφοράς πετρελαίου της Ρωσίας, ανήκει το 33 % ( από τις μετοχές της κατασκευάστριας εταιρίας ) του σχεδίου Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη, σχεδόν όσα μοιράζονται μεταξύ τους οι δημόσιες εταιρίες (της Ρωσίας) ΝΚ "Rosneft και Gazrpom Neft. Το υπόλοιπο (μέρος του μετοχικού κεφαλαίου της διεθνούς κατασκευάστριας εταιρείας Trans Balkan Pipeline BV "Διαβαλκανικός αγωγός") ανήκει στην Ελλάδα και στη Βουλγαρία" αναφέρει η "Ντνεβνικ".
"Στις 9 Ιουνίου ο υπουργός Ενέργειας της Ρωσίας Σεργκέι Σμάτκο ανήγγειλε στη Μόσχα, ότι η Ρωσία μπορεί να παγώσει το σχέδιο Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη, επειδή οι δραστηριότητες υλοποίησης του έχουν περιοριστεί σε μεγάλο βαθμό. Ο κ. Σμάτκο προειδοποίησε, ότι η Μόσχα μπορεί να διακόψει τη χρηματοδότηση του σχεδίου έως ότου η Βουλγαρία αποσαφηνίσει τη θέση της.
Τα τελευταία χρόνια η Ρωσία υποστήριζε την πρόταση της Ελλάδας και της Βουλγαρίας για τον αγωγό Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολης, αλλά το περασμένο καλοκαίρι (ύστερα από τη συνάντηση των πρωθυπουργών της Ρωσίας Βλαντιμίρ Πούτιν και της Βουλγαρίας Μπόικο Μπορίσοφ στο Γντανσκ της Πολωνίας) δέχτηκε την πρόταση της Τουρκίας να ενταχθεί στον ανταγωνιστικό αγωγό Σαμσούν-Τζεϊχάν, αξίας τεσσάρων δισ. δολαρίων. Ο στόχος και των δύο αγωγών είναι να εξασφαλίσουν εναλλακτική διαδρομή για τη μεταφορά του πετρελαίου, η οποία να παρακάμπτει τα στενά Βοσπόρου και Δαρδανελίων.
Το πρακτορείο Ρόιτερ αναφέρει τη δήλωση του επικεφαλής της ΑΚ Transneft, ότι η Ρωσία εξετάζει με την Ελλάδα και την Τουρκία τη δυνατότητα να ενοποιηθούν σε κοινοπραξία οι αγωγοί Σαμσούν-Τζεϊχάν και "Μπουργκάς- Αλεξανδρούπολη" σχολιάζει η έγκυρη οικονομική εφημερίδα της Σόφιας.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr