Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Ειδικότερα, στο πρώτο τετράμηνο, πέρυσι, είχαν πουληθεί 63.588 οχήματα, ενώ φέτος πουλήθηκαν 71.813 οχήματα. Δηλαδή, είχαμε αύξηση πωλήσεων 8.225 μονάδων ή ποσοστό 12,9%.Στο φετινό τετράμηνο, παρά το γεγονός ότι καταγράφηκε μικρή άνοδος, συγκριτικά με την προηγούμενη 5ετία υπήρξε μείωση, αφού ο μέσος όρος ήταν 97.813 οχήματα (δηλαδή 26.000 λιγότερα ή -26,6%).
Μεμονωμένα, ο φετινός Απρίλιος, με τα 12.448 οχήματα, μπορεί να χαρακτηριστεί από τους χειρότερους -αγοραστικά- των τελευταίων ετών, καθώς ήταν πολύ κάτω από τον μέσο όρο των υπολοίπων Απριλίων, από το 2004 έως και το 2009 (23.970 μονάδες). Δηλαδή, είχαμε μείωση 11.522 μονάδων ή -48,1%.
Αναλύοντας τα αποτελέσματα των πωλήσεων, προκύπτει ότι υπάρχει σαφής στροφή προς τα μικρομεσαία αμαξώματα, καθώς όλο και περισσότεροι είναι αυτοί που προτιμούν αυτοκίνητο, που μπορεί να τα βγάλει πέρα στην κίνηση, είναι ευέλικτο στις σύγχρονες μεγαλουπόλεις, έχει οικονομία καυσίμου, πολυτέλεια στην καμπίνα των επιβατών και καλούς αποθηκευτικούς χώρους.
Οι ειδικοί εκτιμούν πως η αγορά του αυτοκινήτου ακολουθεί αρνητική πορεία. Οι εταιρίες από την πλευρά τους δίνουν πολλά κίνητρα για να προσελκύσουν νέους πελάτες, ενώ αξιοσημείωτη είναι η αυξημένη προσέλευση πελατών, τις τελευταίες ημέρες, προκειμένου να προλάβουν την αύξηση του ΦΠΑ.
Στα στοιχεία των πωλήσεων δεν θα πρέπει να αγνοηθεί η αύξηση των εταιρικών πωλήσεων (fleet sales) κατά 45% τον Μάρτιο (αντιπροσωπεύουν περίπου το 25% της αγοράς), με τις συγκεκριμένες εταιρίες να αισιοδοξούν για καλή τουριστική κίνηση το καλοκαίρι.
Η αλματώδης αύξηση της βενζίνης είχε αντίκτυπο στον περιορισμό των μετακινήσεων, ενώ δεν είναι λίγοι αυτοί που προβληματίζονται για το εάν θα πρέπει να αγοράσουν καινούριο αυτοκίνητο, λόγω της αύξησης των ασφαλίστρων (κατά 60%-70%) της γενικότερης οικονομικής αβεβαιότητας και της αύξησης της επισφάλειας στον χώρο των ασφαλειών.
Η δε αύξηση του ΦΠΑ στο 23% αναμένεται να συμπαρασύρει υψηλότερα και τη συντήρηση του αυτοκινήτου.
Με δεδομένο ότι οι τράπεζες έχουν κλείσει τις «στρόφιγγες» των δανείων, η χρηματοδότηση αυτοκινήτων καθίσταται μάλλον δύσκολη υπόθεση, εκτός εάν ο πελάτης μπορεί να δώσει περίπου το 40% με 50% της εμπορικής αξίας σε ρευστό.
Τα στελέχη των αντιπροσωπειών προβλέπουν πως η πτώση θα φτάσει το 40% για το 2010, κάνοντας λόγο για μία αγορά μεγέθους 160.000 μονάδων σε όλο το έτος, κάτι που που, σίγουρα, δεν μπορεί να δώσει «ανάσες» στις αντιπροσωπείες.