«Ναι» στα Μέσα μαζικής μεταφοράς, «όχι» στο αυτοκίνητο
«Ναι» στα μέσα μαζικής μεταφοράς, «όχι» στο αυτοκίνητο! Αυτή φαίνεται να είναι η απάντηση μεγάλης μερίδας Ελλήνων πολιτών, καθώς η ραγδαία αύξηση της τιμής της βενζίνης έχει καταστήσει τη χρήση αυτοκινήτου… πολυτέλεια! Σύμφωνα με στοιχεία του ΟΑΣΑ, το πρώτο τρίμηνο του έτους η επιβατική κίνηση του συνόλου των μέσων μαζικής μεταφοράς αυξήθηκε κατά 2%. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι τα λεωφορεία της ΕΘΕΛ χρησιμοποιήθηκαν κατά το πρώτο τρίμηνο του 2010 από 2 εκατ. περισσότερους επιβάτες σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2009.
Κάμψη των διελεύσεων από τα διόδια
Κάμψη που αγγίζει έως και το 21% καταγράφουν οι διελεύσεις από τα διόδια των εθνικών οδών και της Αττικής οδού, με φόντο την οικονομική κρίση και των αυξήσεων των τιμών των διοδίων, καθώς οι πολίτες προσανατολίζονται στη μείωση των μετακινήσεών τους.
- Στην εθνική οδό Αθηνών-Θεσσαλονίκης, στο τμήμα από Μαλιακό έως Κλειδί Ημαθίας καταγράφεται τον Μάιο πτώση που αγγίζει το 21%.
- Στην εθνική οδό Αθηνών-Θεσσαλονίκης, στο τμήμα από Μεταμόρφωση Αττικής έως Σκάρφεια η μείωση καταγράφεται από τον Απρίλιο. Αρχικά υπολογίστηκε στο 3%-4%, ωστόσο αυξάνεται σταθερά με αποτέλεσμα τον Μάιο να φθάσει το 8%.
- Στην εθνική οδό Ελευσίνας-Κορίνθου-Πάτρας καταγράφεται μείωση, η οποία ωστόσο δεν έχει ακόμα ποσοτικοποιηθεί.
- Στην εθνική οδό Κορίνθου-Τρίπολης οι διελεύσεις διοδίων στους πρώτους μήνες του 2010 βρίσκονται περίπου στα ίδια επίπεδα με το 2009. Ωστόσο στο σύνολο του τετραμήνου Ιανουάριος-Απρίλιος η μείωση είναι της τάξης του 3%.
- Μείωση καταγράφεται και στις διελεύσεις από τη γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου. Η μείωση ήταν πολύ μικρή έως και τον Απρίλιο, αλλά τον Μάιο, μέχρι στιγμής, υπολογίζεται στο 10% σε όλες τις κατηγορίες οχημάτων.
Μείωση στην κατανάλωση υγρών καυσίμων
Μετά και την τελευταία αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης, εντονότατη είναι η μείωση που παρατηρείται στη ζήτηση για καύσιμα.
Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδας, η κατανάλωση των καυσίμων τον τελευταίο μήνα μειώθηκε σε ποσοστό 20-25%, ενώ στη σούπερ αμόλυβδη –το ακριβότερο καύσιμο της αγοράς– η μείωση έφθασε το 60%.
Στροφή στα στριφτά τσιγάρα
Μείωση της αγοραστικής κίνησης των «ακριβών» τσιγάρων κατά 20%, στροφή στα φθηνά τσιγάρα και αύξηση κατά 28% στα στριφτά καταγράφεται στην αγορά των καπνικών προϊόντων ύστερα από την αύξηση της φορολογίας.
Μεγάλη μερίδα των πολιτών λέει «ναι» στα στριφτά τσιγάρα, καθώς αποτελούν μια αρκετά οικονομικότερη λύση.
Αντί να αγοράσουν ένα πακέτο τσιγάρα οι Έλληνες – το οποίο κρατάει δεν κρατάει μια μέρα – προτιμούν με την ίδια τιμή να αγοράσουν καπνό, με τον οποίο μπορούν να περάσουν δύο, ακόμη και τρεις ημέρες.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr