Συγκριτικά με το Φεβρουάριο, ο Γενικός Δείκτης Τιμών Καταναλωτή παρουσίασε αύξηση 3,1%, έναντι αύξησης 2,0% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
Ο μέσος Δείκτης του δωδεκαμήνου Απριλίου 09 – Μαρτίου 10, σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Απριλίου 08 – Μαρτίου 09, παρουσίασε αύξηση 1,6%, έναντι αύξησης 3,5% που σημειώθηκε κατά τα αντίστοιχα προηγούμενα δωδεκάμηνα.
Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 3,9%, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Μαρτίου 2009, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές των δεικτών:
1. Από τις αυξήσεις των δεικτών:
α) Κατά 4,9% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης των τιμών των αλκοολούχων και μη σερβιριζόμενων ποτών, καθώς και των τιμών των τσιγάρων.
β) Κατά 1,2% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
γ) Κατά 7,0% της ομάδας «Στέγαση», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, του πετρελαίου θέρμανσης, των ενοικίων κατοικιών, των ειδών και υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης κατοικίας, της ύδρευσης-αποχέτευσης, του ηλεκτρισμού και των υπηρεσιών κοινοχρήστων.
δ) Κατά 1,0% της ομάδας «Διαρκή αγαθά - Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα έπιπλα-καλύμματα δαπέδου, στα υαλικά, στα επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης και στις οικιακές υπηρεσίες.
ε) Κατά 2,7% της ομάδας «Υγεία», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ιατρικών, οδοντιατρικών υπηρεσιών και της νοσοκομειακής περίθαλψης.
στ) Κατά 15,5% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω αύξησης των τιμών στα είδη: τέλη κυκλοφορίας-διόδια, καύσιμα αυτοκινήτου, ανταλλακτικά αυτοκινήτου, συντήρηση και επισκευή αυτοκινήτου-μοτοσικλέτας, υπηρεσίες μεταφορών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών του αυτοκινήτου.
ζ) Κατά 3,5% της ομάδας «Επικοινωνίες», λόγω αύξησης των τιμών της κινητής τηλεφωνίας. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών της σταθερής τηλεφωνίας και της πρόσβασης στο διαδίκτυο.
η) Κατά 0,7% της ομάδας «Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: μικρά είδη αναψυχής-άνθη-κατοικίδια ζώα, βιβλία-εφημερίδες-περιοδικά-γραφική ύλη-σχολικά είδη, υπηρεσίες αναψυχής. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των ειδών οπτικοακουστικού εξοπλισμού και των ηλεκτρονικών υπολογιστών.
θ) Κατά 3,0% της ομάδας «Εκπαίδευση», λόγω αύξησης των τιμών στα δίδακτρα των ιδιωτικών σχολείων, των εκπαιδευτηρίων ξένων γλωσσών, των φροντιστηρίων και των ΙΕΚ
ι) Κατά 2,9% της ομάδας «Ξενοδοχεία - Καφέ – Εστιατόρια», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ειδών : φαγητό εκτός οικίας, αναψυκτικά-γλυκά-καφές-ποτά (σερβιριζόμενα), κυλικεία.
κ) Κατά 4,9% της ομάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των κουρείων - κομμωτηρίων, των ειδών ατομικής φροντίδας, των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων και των τιμών των άλλων υπηρεσιών.
2. Από τη μείωση του δείκτη :
Κατά 1,6% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω μείωσης των τιμών στα είδη : ελαιόλαδο, γαλακτοκομικά και αυγά, φρούτα νωπά, λαχανικά νωπά, πατάτες νωπές, μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμοί φρούτων. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα είδη : μοσχάρι νωπό, αρνί και κατσίκι (νωπά), ψάρια νωπά, γλυκά-ζαχαρωτά.
Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, κατά 3,1% το μήνα Μάρτιο 2010, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Φεβρουαρίου 2010, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές:
1. Από τις αυξήσεις των δεικτών :
α) Κατά 0,1% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα φρούτα νωπά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στο γιαούρτι.
β) Κατά 22,0% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω επαναφοράς των τιμών των ειδών ένδυσης και υπόδησης στα επίπεδα πριν από τις γενικές χειμερινές εκπτώσεις.
γ) Κατά 1,6% της ομάδας «Στέγαση», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών των ενοικίων κατοικιών, του ηλεκτρισμού και του πετρελαίου θέρμανσης.
δ) Κατά 5,5% της ομάδας «Διαρκή αγαθά - Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω της επαναφοράς των τιμών στα επίπεδα πριν από τις γενικές χειμερινές εκπτώσεις.
ε) Κατά 0,2% της ομάδας «Υγεία», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των οδοντιατρικών υπηρεσιών.
στ) Κατά 4,1% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των καυσίμων αυτοκινήτου (βενζίνης).
ζ) Κατά 1,7% της ομάδας «Επικοινωνίες», λόγω αύξησης των τιμών της σταθερής και κινητής τηλεφωνίας.
η) Κατά 0,7% της ομάδας «Ξενοδοχεία - Καφέ – Εστιατόρια», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, του φαγητού εκτός οικίας και των σερβιριζόμενων ειδών (αναψυκτικών-γλυκών-καφέ και ποτών) εξαιτίας της χορήγησης του Δώρου Πάσχα.
θ) Κατά 2,7% της ομάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των κουρείων - κομμωτηρίων, εξαιτίας της χορήγησης του Δώρου Πάσχα, των ασφαλίστρων μεταφορών καθώς και λόγω επαναφοράς των τιμών των ειδών ταξιδιού και προσωπικών ειδών στα επίπεδα πριν από τις γενικές χειμερινές εκπτώσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr