Μεγάλη πτώση παρουσίασαν οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων τον προηγούμενο μήνα, όπως προκύπτει στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας. Τον Φεβρουάριο του 2010 ταξινομήθηκαν μόλις 13.727 καινούργια αυτοκίνητα, ήτοι κάμψη κατά 34,4% ή και ακόμη μεγαλύτερη αν συγκριθεί ο φετινός Φεβρουάριος με αυτόν του 2008 (23.292 ταξινομήσεις). Επιπλέον, η επισκεψιμότητα στις εκθέσεις αυτοκινήτου επί του παρόντος είναι ακόμη πιο μειωμένη (-45% ως-50%), προμηνύοντας περαιτέρω κάμψη πωλήσεων/ταξινομήσεων τους επόμενους μήνες.
Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, η ελεύθερη πτώση της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου δεν απειλεί μόνο την επιχειρηματικότητα και την απασχόληση στον ευρύτερο κλάδο του αυτοκινήτου, στον οποίο δραστηριοποιούνται περισσότερες από 30.000 επιχειρήσεις και απασχολούνται σχεδόν 90.000 εργαζόμενοι, αλλά επιπλέον ελαχιστοποιεί τα σχετικά δημοσιονομικά έσοδα, που κανονικά μόνον από τις πωλήσεις των αυτοκινήτων θα έπρεπε να υπερβαίνουν τα 1,5 δισ. ευρώ.
Εν τω μεταξύ, ένα χρόνο μετά το «κανόνι» των 20 εκατ. ευρώ της εταιρείας πολυτελών αυτοκινήτων «ΑΠΕΡΓΗΣ» και ενώ χίλιες περίπου – μικρότερες – επιχειρήσεις έχουν οδηγηθεί στο «λουκέτο», μία ακόμη μεγάλη εταιρεία εμπορίας αυτοκινήτων, επίσημος αντιπρόσωπος αρκετών εταιρειών και με πολλές θυγατρικές εταιρείες φέρεται υπό κατάρρευση αφήνοντας «τρύπα» πολλών εκατομμυρίων, περισσότερους από 300 πελάτες και 500 εργαζόμενους στον αέρα.
Ο όμιλος, θύμα της οικονομικής κρίσης, βρίσκεται σε εξαιρετικά δυσχερή θέση, με χρέη που ξεπερνούν τα 60 εκατ. ευρώ. Η θέση αυτή επιδεινώνεται ακόμα περισσότερο από το γεγονός ότι οι τράπεζες έχουν σταματήσει να χρηματοδοτούν την επιχείρηση, ενώ η εισαγωγική εταιρία με την οποία συνεργάζεται, έχει σταματήσει να τον προμηθεύει με αυτοκίνητα από τα μέσα Δεκεμβρίου, με αποτέλεσμα να βρίσκονται «στον αέρα» περίπου 250 υποψήφιοι αγοραστές ΙΧ που έχουν εξοφλήσει τα οχήματά τους.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το οικονομικό άνοιγμα του ομίλου προς πέντε τράπεζες αγγίζει τα 34,5 εκατ. ευρώ, ενώ οφείλει προς την εισαγωγική εταιρία περισσότερα από 20 εκατ. ευρώ και περίπου 5,5 εκατ. ευρώ είναι χρήματα που αφορούν παραγγελίες οχημάτων από υποψηφίους αγοραστές. Το οικονομικό πρόβλημα στον όμιλο είχε αρχίσει να γίνεται εμφανές εδώ και τουλάχιστον τρεις μήνες. Αυτήν τη στιγμή, πέραν του ότι δεν μπορεί να προμηθεύσει τους υποψήφιους αγοραστές με τα οχήματα που έχουν παραγγείλει, αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα ρευστότητας, θύμα της ραγδαίας πτώσης των πωλήσεων εξαιτίας της οικονομικής κρίσης, αλλά και των χαμηλών αποδόσεων των επενδύσεων στις οποίες είχε προχωρήσει.
Στελέχη του ομίλου, που βρίσκεται στη δεινή οικονομική κατάσταση διαψεύδουν το επικείμενο κανόνι και επισημαίνουν ότι ο ιδιοκτήτης βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις σε μία προσπάθεια να εξοφλήσει μέρος των χρεών του στην εισαγωγική εταιρία, ώστε να ξεμπλοκάρουν οι παραγγελίες των πελατών του.
Από την πλευρά τους, στελέχη της εισαγωγικής επισημαίνουν ότι η ίδια θα δώσει λύση μέχρι την Παρασκευή, τόσο ως προς την τύχη του ομίλου - πελάτη της όσο και για την τακτοποίηση των υποχρεώσεων προς τους υποψήφιους αγοραστές, τακτική που ακολουθείται πάντα σε τέτοιες περιπτώσεις.
Στελέχη εταιριών επισημαίνουν ότι, εάν δε ληφθούν επειγόντως μέτρα στήριξης του κλάδου του αυτοκινήτου, οι τράπεζες θα γεμίσουν κατασχεμένα οχήματα, οι έμποροι θα κατεβάζουν ρολά ο ένας μετά τον άλλον και οι εισαγωγικές θα μείνουν χωρίς δίκτυο.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr