Αυτό δείχνουν τα στοιχεία της δειγματοληψίας της περασμένης Παρασκευής που ανακοινώθηκαν χθες, σύμφωνα με τα οποία, η μέση πανελλαδική τιμή αυξήθηκε κατά 10 λεπτά το λίτρο, αντί για τα 8 μόνο λεπτά που είναι η αύξηση του φόρου.
Σε σχέση με την προηγούμενη μέση τιμή των 1,27 ευρώ, ο μέσος όρος διαμορφώθηκε στα 1,369 ευρώ, που σημαίνει ότι σε ακριβά πρατήρια ακόμη και εντός Αθηνών, πλησιάζει στα 1,50 ευρώ, ενώ στις εθνικές οδούς και σε βενζινάδικα απομακρυσμένων περιοχών και νησιών ξεπερνάει και τα επίπεδα αυτά.
Το ερώτημα λοιπόν που πρέπει να απασχολήσει από την προσεχή εβδομάδα τη Γενική Γραμματεία Εμπορίου υπό τον κ. Στέφανο Κομνηνό, είναι το κατά πόσο οι εμπλεκόμενοι στα καύσιμα, θα εκμεταλλευθούν την αύξηση του ΦΠΑ από την επόμενη Δευτέρα, για να ανεβάσουν κι άλλο τις τιμές.
Στα 1,56 ευρώ στο Λασίθι
Κοιτάζοντας τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών (www. fuelprices.gr), η απλή αμόλυβδη 95 οκτανίων φτάνει στη Ζάκυνθο μέχρι τα 1,439 ευρω, στην Εύβοια ως τα 1,45 ευρώ, στη Κεφαλλονιά (ως 1,48), στη Θεσπρωτία (ως 1,498), στις Κυκλάδες (ως 1,50), στο Ηράκλειο (ως 1,52), στο Ρέθυμνο (ως 1,55) και στο Λασίθι (ως 1,56).
Αποδείξεις αλλά υπό προϋποθέσεις…
Στο μεταξύ προϋποθέσεις για την έκδοση αποδείξεων στους πελάτες τους από τις υπάρχουσες ταμειακές μηχανές θέτουν οι πρατηριούχοι καυσίμων, ενώ παράλληλα προειδοποιούν για δραστικές κινητοποιήσεις. Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε ανακοίνωση της η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων - η μία από τις δύο ομοσπονδίες που υπάρχουν στο χώρο- οι πρατηριούχοι είναι υπέρ της άμεσης χρήσης των ταμειακών μηχανών που διαθέτουν για την έκδοση αποδείξεων λιανικής για πωλήσεις βενζίνης, εφόσον όμως δεν θα χρησιμοποιούνται για έλεγχο των διακινουμένων ποσοτήτων καυσίμων. Ζητούν μάλιστα αυτή η εξαίρεση να ισχύσει για όσο διάστημα δεν θα έχουν εγκατασταθεί ολοκληρωμένα, πιστοποιημένα συστήματα ελέγχου εισροών – εκροών όγκου καυσίμων.
Σε διαφορετική περίπτωση φοβούνται ότι θα τους επιβληθούν εξοντωτικά πρόστιμα από την Εφορία για διαφορές που δεν θα μπορούν να ελεγχθούν, ούτε να αιτιολογηθούν (εφόσον δεν υπάρχουν τα ολοκληρωμένα συστήματα ελέγχου), καθώς ο όγκος των καυσίμων αυξομειώνεται από παράγοντες όπως π.χ. από την διαφορά θερμοκρασίας. "Θα ήταν οξύμωρο το υπουργείο Οικονομικών να ζητά από τους πρατηριούχους να δικαιολογήσουν αυτές τις διαφορές, τη στιγμή που εδώ και χρόνια έχει θεσπιστεί και ισχύει διάταξη με την οποία δικαιολογούνται διαφορές μεταξύ εισροών και εκροών καυσίμων της τάξης του 8 %! ", αναφέρουν χαρακτηριστικά.
Γιώργος Φιντικάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr