Το σχέδιο, τις λεπτομέρειες του οποίου αποκαλύπτει σήμερα το «R», αφορά στην κατασκευή τερματικού σταθμού υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), προελεύσεως από το εμιράτο, αλλά και μονάδας παραγωγής ηλεκτρισμού συνδυασμένου κύκλου που θα τροφοδοτείται από το εν λόγω αέριο. Το 70% της παραγόμενης ενέργειας θα εξάγεται στην Ιταλία δια μέσω ενός υποβρυχίου καλωδίου, ενώ το υπόλοιπο 30% θα διοχετεύεται στο εθνικό ηλεκτρικό δίκτυο. Η επένδυση αυτή εκτιμάται ότι θα δημιουργήσει 100 θέσεις μόνιμης απασχόλησης.
Στα 6,5 δισ. κ.μ. η χωρητικότητα του νέου τερματικού
Σχετικά με το σταθμό επαναεριοποίησης του υγροποιημένου αερίου που θα καταφτάνει στο λιμάνι του Αστακού με πλοία, θα είναι χωρητικότητας 6,5 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων, μεγαλύτερης δηλαδή από αυτήν του μοναδικού αντίστοιχου σταθμού που υπάρχει σήμερα στην Ελλάδα, της Ρεβυθούσας (4,7 δισ. κ.μ.). Το συγκεκριμένο έργο θα έχει εξαγωγικό χαρακτήρα καθώς το σκεπτικό είναι να συνδεθεί με τον αγωγό ITGI οποίος θα διέρχεται κοντά από την συγκεκριμένη περιοχή, μεταφέροντας αέριο από το Αζερμπαίτζάν στην διαδρομή Τουρκία – Ελλάδα – Ιταλία. Στο τμήμα αυτό του έργου προβλέπεται να δημιουργηθούν άλλες 150 θέσεις εργασίας. Στο λιμάνι του Αστακού υπάρχει επίσης σταθμός εμπορευματοκιβωτιών με 100 εργαζόμενους, αλλά προβλέπεται να αναβαθμιστεί και να απασχολεί συνολικά 250 άτομα προσωπικό.
Μείωση εκπομπών CO2 από 500 κιλά/ MWh, στα 100 κιλά
Το τελευταίο σκέλος του έργου προβλέπει την δημιουργία στην ευρύτερη περιοχή θερμοκηπίων όπου θα καλλιεργούνται φύκια (άλγη) για την παραγωγή βιοκαυσίμων. Τα θερμοκήπια θα καταναλώνουν για το σκοπό αυτό ένα σημαντικό μέρος από το εκπεμπόμενο διοξείδιο του άνθρακα της μονάδας ηλεκτροπαραγωγής. Εκτιμάται ότι έτσι η εκπεμπόμενη ποσότητα CO2 ανά μεγαβατώρα, θα μειωθεί από τα 500 περίπου κιλά, σε 100 κιλά. Στον τομέα αυτό θα δημιουργηθούν συνολικά 1000 νέες θέσεις εργασίας.
Γιώργος Φιντικάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr