* Λόγω της κατακόρυφης αύξησης του ειδικού φόρου στα καύσιμα, θα χρειαστεί να βγάλουμε τουλάχιστον 180 ευρώ επιπλέον από το πορτοφόλι μας σε ετήσια βάση. Τα παραδείγματα είναι αποκαλυπτικά:
1. Ένα ΙΧ το οποίο καταναλώνει 8 λίτρα βενζίνης ανά 100 χιλιόμετρα, πλήρωνε μέχρι τώρα περίπου 106 ευρώ τον μήνα για να διανύσει 1200 χιλιόμετρα. Δηλαδή, σε ετήσια βάση, για να διανύσει 14.400 χιλιόμετρα, ήταν υποχρεωμένος να πληρώσει 1267 ευρώ τον μήνα. Μετά την αύξηση του ειδικού φόρου, το μηνιαίο κόστος αναπροσαρμόζεται στα 120 ευρώ τον μήνα ή στα 1440 ευρώ. Δηλαδή, καταγράφεται μια επιβάρυνση της τάξεως των 180 ευρώ ετησίως.
2. Για ένα ΙΧ το οποίο καταναλώνει 10 λίτρα βενζίνης ανά 100 χιλιόμετρα, η κάλυψη της ίδιας απόστασης (14.400 χιλιόμετρα ετησίως) απαιτεί πλέον 1800 ευρώ σε ετήσια βάση ή 150 ευρώ μηνιαίως.
* Στα ασφάλιστρα, ήδη από τις αρχές του χρόνου έχουν καταγραφεί αυξήσεις στα ασφάλιστρα οι οποίες σε καμία εταιρεία δεν είναι χαμηλότερες από 10%. Μάλιστα, στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς προειδοποιούν ότι έρχονται και άλλες επιβαρύνσεις λόγω της σταδιακής αναπροσαρμογής των ασφαλιστικών καλύψεων (είναι επιταγή της Ευρωπαϊκής Ένωσης). Για ένα μέσο ΙΧ της τάξεως των 1400-1600 κυβικών εκατοστών, απαιτούνται πλέον τουλάχιστον 700 ευρώ σε ετήσια βάση, χωρίς ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου να είναι εξασφαλισμένος για ίδιες ζημιές.
* Για τα τέλη κυκλοφορίας, κυριαρχεί ένα νεφελώδες τοπίο. Ήδη, για το 2010, οι οδηγοί έχουν πληρώσει υπέρογκα ποσά τόσο λόγω της αναπροσαρμογής των τελών κυκλοφορίας όσο και λόγω της θέσπισης του ειδικού τέλους για τα ΙΧ μεγάλου κυβισμού. Πλέον για ένα ΙΧ 6ετίας, τα τέλη κυμαίνονται από 137 έως και…1330 ευρώ ανάλογα με τον κυβισμό. Στην δημοφιλή κατηγορία των 1600 κυβικών, το τέλος διαμορφώνεται στα 202 ευρώ ενώ για τα ΙΧ δεκαετίας φτάνει στα 302 ευρώ. Στα δίλιτρα της 10ετίας, το τέλος διαμορφώνεται στα 746 ευρώ.
* Μένει να συνυπολογιστεί και το κόστος του service. Λόγω της κρίσης στην αγορά των αυτοκινήτων, δεν είναι λίγες οι αντιπροσωπείες που έχουν αναπροσαρμόσει προς τα πάνω τα τιμολόγιά τους προκειμένου να βγάλουν τα σπασμένα από την κάμψη στην αγορά. Για την ετήσια συντήρηση, απαιτούνται κατ’ ελάχιστον 300 ευρώ χωρίς να συνυπολογίζονται έκτακτες βλάβες, τρακαρίσματα κλπ.
Σε έναν σωστό προϋπολογισμό, πρέπει να λαμβάνονται υπόψη τα διόδια, το κόστος του πάρκινγκ και η αλλαγή των ελαστικών. Αν ληφθούν και αυτά υπόψη, τότε το πραγματικό ετήσιο κόστος για ένα μεσαίο ΙΧ μπορεί να ξεπεράσει τις 3000 ευρώ. Στα μεγάλου κυβισμού, μπορεί να ξεπεράσει και τις 4000 ευρώ. Φυσικά, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη το κόστος κτήσης του αυτοκινήτου.
Θ.Τσ
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr