Με το σπίτι να αποτελεί τον κυριότερο τόπο πρόσβασης στο Διαδίκτυο, τα παιδιά το χρησιμοποιούν κυρίως για λόγους διασκέδασης, επικοινωνίας και αναζήτησης πληροφοριών. Οι ηλεκτρονικές τους δεξιότητες αποκτήθηκαν κυρίως με άτυπη βοήθεια από συγγενείς και φίλους, αλλά και στο σχολείο.
Εντατική χρήση Η/Υ από παιδιά ηλικίας 10-15
Η συντριπτική πλειοψηφία και ειδικότερα ποσοστό της τάξης του 93% των παιδιών 10-15 ετών χρησιμοποιεί ηλεκτρονικό υπολογιστή τη στιγμή που το αντίστοιχο ποσοστό στο γενικό πληθυσμό ηλικίας 16-74 ανέρχεται σε 39%. Πρόκειται για μία σημαντική διαφορά, η οποία αποτελεί αισιόδοξο μήνυμα αναφορικά με την υιοθέτηση των νέων τεχνολογιών από τη νέα γενιά. Η χρήση Η/Υ είναι επίσης ιδιαίτερα εντατική, καθώς 9 στα 10 παιδιά χρησιμοποιούν Η/Υ τουλάχιστον 1 φορά την εβδομάδα, ενώ τα μισά από αυτά τον χρησιμοποιούν σε καθημερινή ή σχεδόν καθημερινή βάση. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η συχνότητα χρήσης του υπολογιστή αυξάνει ανάλογα με την ηλικία.
Σε υψηλό επίπεδο κυμαίνεται και η διείσδυση του Διαδικτύου
Όπως διαπιστώθηκε και στους Η/Υ η χρήση του Διαδικτύου κυμαίνεται σε πολύ υψηλότερο επίπεδο στα παιδιά ηλικίας 10-15 σε σχέση με το γενικό πληθυσμό (73% στα παιδιά έναντι 30% στο γενικό πληθυσμό). Ειδικότερα, από τα παιδιά που χρησιμοποίησαν το Διαδίκτυο τους τελευταίους 3 μήνες, 8 στα 10 το χρησιμοποιούν τουλάχιστον 1 φορά την εβδομάδα, ενώ το 36% από αυτά το χρησιμοποιούν καθημερινά ή σχεδόν καθημερινά. Σημαντικά υψηλότερη φαίνεται ότι είναι η καθημερινή χρήση στα παιδιά ηλικίας 12-15. Από τα στοιχεία διαπιστώνεται επίσης ότι η συχνότητα χρήσης του Διαδικτύου αυξάνει με την ηλικία, όπως συμβαίνει και στην περίπτωση των Η/Υ. Σημειώνεται παράλληλα ότι μεταξύ των παιδιών που το χρησιμοποιούν καθημερινά, η μέση διάρκεια χρήσης δε διαφοροποιείται ιδιαίτερα από αυτήν των ενηλίκων (3,01 ώρες οι συχνοί χρήστες/ παιδιά έναντι 2,9 ωρών στους αντίστοιχους ενήλικες).
Το σπίτι αποτελεί τον κυριότερο τόπο πρόσβασης Τα παιχνίδια βρίσκονται στην κορυφή των λόγων χρήσης Για τα παιδιά, το σπίτι είναι ο βασικότερος χώρος χρήσης Η/Υ (90%) και πρόσβασης στο Διαδίκτυο (77%), και σε κάποιο βαθμό το σχολείο, τα Internet Café και τα σπίτια φίλων.
Σε ό,τι αφορά τους λόγους χρήσης του Διαδικτύου από παιδιά αυτοί κυρίως αφορούν στη διασκέδαση (παίζουν, κατεβάζουν παιχνίδια, φωτογραφίες, κλπ.). Επίσης, μεγάλος αριθμός παιδιών δηλώνει ότι χρησιμοποιεί το Internet για αναζήτηση πληροφοριών για τα μαθήματα, αλλά και για αποστολή/ λήψη e-mail.
Αξίζει να σημειωθεί ότι χαμηλή είναι συνολικά η συμμετοχή των παιδιών σε websites κοινωνικής δικτύωσης (όπως πχ. τα facebook, youtube, my space, hi5) που ανέρχεται στο 36%.
Τα σεμινάρια αποτελούν συνήθη τρόπο εκμάθησης χρήσης Η/Υ Γονείς και φίλοι βοηθούν στην εκμάθηση χρήσης του Διαδικτύου
Αναφορικά με τις δεξιότητες χρήσης Η/Υ, το 50% των παιδιών έχει παρακολουθήσει κάποιο σχετικό σεμινάριο, ενώ το 34% παρακολούθησε αυτό το σεμινάριο τους τελευταίους 3 μήνες. Ειδικά οι μαθητές Γυμνασίου έχουν παρακολουθήσει κάποιο σεμινάριο για χρήση Η/Υ σε ποσοστό σημαντικά υψηλότερο από το αντίστοιχο των μαθητών του Δημοτικού. Οι ενέργειες που υλοποιούν τα παιδιά σε υπολογιστή, συνδέονται με την αντιγραφή ή μετακίνηση αρχείων, τη χρήση εργαλείων αντιγραφής και επικόλλησης κειμένου, αλλά και με τη σύνδεση και εγκατάσταση νέων μηχανημάτων.
Για την πλειονότητα των παιδιών, οι δεξιότητες που διαθέτουν αναφορικά με τη χρήση του Διαδικτύου αποκτήθηκαν κυρίως με άτυπη βοήθεια από συγγενείς και φίλους, αλλά και στο σχολείο. Όσον αφορά τις δεξιότητες ως προς τη χρήση του Διαδικτύου, η βασικότερη ενέργεια που πραγματοποιούν είναι η χρήση μιας μηχανής αναζήτησης για να βρουν πληροφορίες, 1 στους 3 στέλνουν e-mails συνοδεία αρχείων, αλλά και μηνύματα σε chatrooms, newsgroups, ή σε online συναντήσεις.
Υψηλή διείσδυση των κινητών τηλεφώνων
Κινητό τηλέφωνο χρησιμοποιεί το 74% των παιδιών, ποσοστό που αγγίζει το 87% στις ηλικίες 12-15. Ειδικότερα, η χρήση κινητού τηλεφώνου αυξάνεται σημαντικά με τη
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr