Αν και η Κίνα δεν είναι ο μοναδικός «υπαίτιος» της εκτόξευσης των τιμών του πετρελαίου στα σημερινά «ανεπανάληπτα» επίπεδα, έχει καταναλώσει το μεγαλύτερο μέρος της αυξημένης ζήτησης για μαύρο χρυσό, τα τελευταία επτά χρόνια, και η αύξηση των αποθεμάτων της σίγουρα θα ασκήσει έντονες πιέσεις στις διεθνείς τιμές του πετρελαίου.
Μέχρι το 2010, η Κίνα θα έχει στρατηγικά πετρελαϊκά αποθέματα ίσα με 30 μέρες εισαγωγών πετρελαίου. Αυτό ισούται με περίπου 100 εκατ. βαρέλια, βάση του σημερινού επιπέδου εισαγωγών της Κίνας, και με περίπου 120 εκατ. βαρέλια μέχρι το 2010, με βάση τις προβλέψεις των αναλυτών. Σήμερα η χώρα εισάγει περίπου 3,5 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως, ή περίπου το 50% της συνολικής της κατανάλωσης.
Το πόσο αυτή η στρατηγική κίνηση της Κίνας θα ωθήσει υψηλότερα τις τιμές του πετρελαίου, εξαρτάται από τον ρυθμό συσσώρευσης των αποθεματικών αυτών. Αν υποθέσουμε ότι οι εισαγωγές της Κίνας θα αυξηθούν κατά 5% ετησίως, οι εισαγωγές πετρελαίου θα αγγίξουν τα 4 εκατ. βαρέλια ημερησίως μέχρι το 2010.
Αν και δεν μπορούμε να ξέρουμε ακριβώς το επίπεδο των αποθεματικών που διατηρεί αυτήν την στιγμή η Κίνα, υπολογίζεται ότι θα χρειαστεί λοιπόν να αγοράσει περίπου 100 εκατ. βαρέλια μέσα σε δύο χρόνια για να φτάσει τα 120 εκατ. μέχρι το 2010.
Αυτό συνεπάγεται με 140 χιλιάδες βαρέλια την ημέρα, ή το 2% της σημερινής κατανάλωσης πετρελαίου της χώρας. Αυτό το ποσοστό δεν είναι καθόλου μικρό εάν το συγκρίνουμε με τις εκτιμήσεις που τοποθετούν την «συμβολή» τη Κίνας στην συνολική ζήτηση για πετρέλαιο, στο 6%.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr