Την ίδια στιγμή, τα EBITDA του ομίλου ανήλθαν σε 490 εκατ. ευρώ από 85 εκατ. ευρώ το 2020.
Η Διοίκηση της Εταιρίας συνεπής στην πολιτική της για τη μεγιστοποίηση της μερισματικής απόδοσης των μετόχων της θα προτείνει στην ερχόμενη Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση τη διανομή συνολικού μερίσματος για τη χρήση 2021 ποσού Ευρώ 99.704.682 (ή Ευρώ 0,90 ανά μετοχή). Σημειώνεται ότι έχει ήδη καταβληθεί και αναγνωρισθεί ως προμέρισμα χρήσης 2021 ποσό Ευρώ 22.156.596 (ή Ευρώ 0,20 ανά μετοχή) από το Νοέμβριο του 2021, ενώ το υπόλοιπο ποσό Ευρώ 0,70 ανά μετοχή θα αναγνωρισθεί στη χρήση 2022.
Η αύξηση του όγκου πωλήσεων τη χρήση 2021 σε σχέση με την αντίστοιχη του 2020 οφείλεται αφενός στην υψηλότερη ζήτηση πετρελαιοειδών προϊόντων ως επακόλουθο της σταδιακής χαλάρωσης των περιοριστικών μέτρων στις μετακινήσεις που είχαν επιβληθεί για την αποφυγή εξάπλωσης της πανδημίας COVID-19 και αφετέρου στη μεγαλύτερη ποσότητα αργού & προϊόντων πετρελαίου που επεξεργάστηκε η Εταιρία το 2021 δεδομένου ότι το διάστημα Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου 2020 είχαν πραγματοποιηθεί εργασίες περιοδικής συντήρησης των μονάδων του Διυλιστηρίου με έμφαση στη μονάδα υδρογονοπυρόλησης (Mild Hydrocracking Complex).
Από την ανάλυση των στοιχείων όγκου των πωλήσεων προκύπτει ο έντονα εξαγωγικός χαρακτήρας του Ομίλου αφού οι πωλήσεις εξωτερικού και Ναυτιλίας ανήλθαν σε 79,24% επί του συνολικού όγκου των πωλήσεων το 2021 έναντι 76,65% το 2020 καθώς και η σημαντική συμμετοχή της βιομηχανικής δραστηριότητας (διαμορφώθηκε σε 80,18% επί του συνολικού όγκου των πωλήσεων το 2021 έναντι 82,62% το 2020).
Η συνολική επενδυτική δαπάνη της Εταιρίας για τη χρήση 2022 αναμένεται να διαμορφωθεί σε Ευρώ 175 εκατ. με το μεγαλύτερο μέρος αυτής να αφορά: α) την ολοκλήρωση της κατασκευής και τη λειτουργία του συγκροτήματος κατεργασίας νάφθας, β) την έναρξη του έργου κατασκευής μίας νέας μονάδας συμπαραγωγής ισχύος και θερμότητας υψηλής απόδοσης, συνολικού προϋπολογισμού Ευρώ 60 εκατ., για την αύξηση της εγκατεστημένης ισχύος των μονάδων συμπαραγωγής του Διυλιστηρίου σε 142MW (από 85MW) με σκοπό τη διασφάλιση της ενεργειακής αυτονομίας του στα νέα δεδομένα μεγέθους και γ) τις συνήθεις δαπάνες συντήρησης των υφιστάμενων μονάδων του Διυλιστηρίου και σειρά έργων μικρότερης κλίμακας (miscellaneous).
ANEΣΤΗΣ ΝΤΟΚΑΣ
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr