Ειδικότερα, η προσφορά του σχήματος έγινε δεκτή ως η πιο συμφέρουσα, έναντι της προσφοράς που υπέβαλε το σχήμα ΑΚΤΩΡ - Ansaldo - Hitachi.
Εκτός απροόπτου, η κοινοπραξία της ΑΒΑΞ είναι κοντά στο να κηρυχθεί ανάδοχος του μεγαλύτερου ίσως δημοσίου έργου των τελευταίων ετών.
Αν δεν υπάρξουν ενστάσεις, όπως και πιθανολογείται, τότε θα ανακηρυχθεί ο προσωρινός ανάδοχος ο οποίος αφού προσκομίσει τα απαραίτητα νομιμοποιητικά έγγραφα θα υπογράψει τη σχετική σύμβαση.
Σημειώνεται πως μετά την ανακοίνωση της απόφασης η μετοχή της ΑΒΑΞ εκτοξεύθηκε φθάνοντας να σημειώνει κέρδη άνω του 12%.
Η ανακοίνωση της εταιρείας
Η κοινοπραξία με επικεφαλής την ΑΒΑΞ, προσφέροντας έκπτωση ύψους 12,19%, ανακηρύσσεται προσωρινή ανάδοχος του έργου. Η προσφορά αφορά την κατασκευή της πρώτης φάσης της Γραμμής 4 του Μετρό και συγκεκριμένα το τμήμα Άλσος Βεΐκου – Γουδή. Το έργο προϋπολογισμού 1,8 δισ. Ευρώ είναι το μεγαλύτερο έργο υποδομής που σχεδιάζεται αυτή τη στιγμή στην Ευρωπαϊκή Ένωση και πρόκειται να επανασχεδιάσει ριζικά το χάρτη των μετακινήσεων στο λεκανοπέδιο.
O κ. Κωνσταντίνος Μιτζάλης, Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΒΑΞ ανέφερε: «Πρόκειται αναμφισβήτητα για ένα έργο πνοής, όχι μόνο από πλευράς αναβάθμισης της ποιότητας ζωής και των μετακινήσεων των κατοίκων της πρωτεύουσας, αλλά και γενικότερα για τον καίριο ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν τα έργα υποδομής στην πορεία της χώρας προς την ανάπτυξη.
Από πλευράς ΑΒΑΞ είμαστε περήφανοι, καθώς αποδεικνύεται για άλλη μια φορά και η μεγάλη μας δυναμική με την αξιολόγηση της τεχνικής μας προσφοράς, αλλά και η ανταγωνιστικότητα μας όσον αφορά το οικονομικό σκέλος. Θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά όλους όσους έχουν συμμετάσχει μέχρι στιγμής στο εγχείρημα, για την αφοσίωση και τις προσπάθειες τους».
Υπενθυμίζεται πως η κοινοπραξία ΑΒΑΞ – Ghella – Alstom κατασκευάζει και την επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό προς τον Πειραιά που αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός 2022, τρεις σταθμοί της οποίας τέθηκαν στη διάθεση του επιβατικού κοινού τον περασμένο Ιούλιο. Συγκεκριμένα πρόκειται για τους σταθμούς Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια.
Τι περιλαμβάνει το έργο
Η διάρκεια κατασκευής του έργου είναι 8 έτη από την υπογραφή της σύμβασης.
Το πρώτο τμήμα της υπόγειας Γραμμής 4, το τμήμα Α «Άλσος Βεΐκου – Γουδή», έχει μήκος περί τα 13χλμ και 15 νέους υπόγειους σταθμούς, τους εξής: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Νήαρ Ήστ, Ζωγράφου, Ιλίσια, Γουδή.
Επίσης, για τις ανάγκες του τμήματος Α της Γραμμής 4 θα κατασκευασθούν:
-Σήραγγα διπλής τροχιάς μήκους περίπου 10,0 χλμ με μηχανήματα ΤΒΜ.
-Συνδετήρια σήραγγα μονής τροχιάς μήκους περίπου 840 μ.
-Δέκα φρέατα.
-Ένα νέο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ) για τη Γραμμή 4 και ένα νέο κτίριο συντήρησης και επισκευών των νέων συρμών που θα χωροθετηθούν σε διαθέσιμο χώρο στο αμαξοστάσιο Σεπολίων.
-Δύο επίσταθμοι της γραμμής, πριν το σταθμό Άλσος Βεΐκου (κάτω από την Λεωφ. Βεϊκου) και μετά το σταθμό Γουδή (κάτω από τη Λεωφ. Κατεχάκη).
-Η προμήθεια, εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία τροχαίου υλικού μέχρι 18 αυτόματων συρμών, που θα απαιτηθούν για την λειτουργία του τμήματος «Α» της νέας γραμμής, ώστε να καλύπτουν την προβλεπόμενη επιβατική κίνηση κατά το έτος 2030.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr