Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε η εταιρεία, το α’ εξάμηνο εμφάνισε αυξημένη αξία πωλήσεων σε υψηλό μονοψήφιο ποσοστό (+8,0%), στα € 148,6 εκ. από € 137,5 εκ., βασισμένη στη μεγέθυνση των πωλήσεων μέσω του ηλεκτρονικού καταστήματος.
Τα EBITDA σταθεροποιήθηκαν σε ελαφρά υψηλότερα επίπεδα (+1,5%) και πάνω από τα 5 εκατ. ευρώ, κυρίως ως συνέπεια της βελτίωσης των χρηματοοικονομικών αποτελεσμάτων.
Τα προ φόρων κέρδη ενισχύθηκαν κατά 4,3% στα 0,5 εκατ. ευρώ.
Παράλληλα, η Πλαίσιο εμφάνισε βελτιωμένη ταμειακή ρευστότητα σε διψήφιο ποσοστό που υπερβαίνει τα 43 εκατ. ευρώ και σταθερή καθαρή ρευστότητα 29,2 εκατ. ευρώ, ενώ τα ίδια κεφάλαια παραμένουν σταθερά ισχυρά, ξεπερνώντας τα 93 εκατ. ευρώ.
Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα του εξαμήνου, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Πλαίσιο, κ. Γεώργιος Γεράρδος, ανέφερε τα εξής: «Είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι που σε μια περίοδο που η υγειονομική κρίση προκάλεσε ισχυρή υποχώρηση στα μακροοικονομικά δεδομένα και αβεβαιότητα, ο Όμιλος επέτυχε καθαρή μεγέθυνση των εργασιών του. Το αποτέλεσμα αυτό επήλθε παρά το υποχρεωτικό κλείσιμο των Καταστημάτων μας (που το 2019 συνεισέφεραν σχεδόν το 70% των πωλήσεων του Ομίλου) για σχεδόν 2 μήνες. Η εξαιρετική αυτή πορεία των εργασιών αποδίδεται στην στρατηγική ανάπτυξης που ακολουθούμε στο Πλαίσιο και ιστορικά έχει αποδειχτεί πιο αποτελεσματική, εμφατικά δε επιβεβαιώθηκε αυτή την περίοδο.
Σε αντίθεση με την πλειονότητα των εταιριών λιανικής που παραδοσιακά θεωρούσε ότι η ανάπτυξη θα προέλθει από τον κατά το δυνατό μεγαλύτερο αριθμό των καταστημάτων, το Πλαίσιο έχει επιλέξει να διατηρεί ένα λογικό αριθμό μεγάλων σε έκταση καταστημάτων, με στοχευμένη αύξησή τους, ενώ παράλληλα βασίζεται στις ισχυρές υποδομές που έχει αναπτύξει και προσδιορίζονται από το τρίπτυχο «logistics ‐ διανομή – in‐house call center». Η στρατηγική αυτή μας δικαίωσε και πετύχαμε να περιορίσουμε την μείωση των πωλήσεων σε μόλις 20%, καθώς καταφέραμε να έχουμε αξιοπιστία στην παράδοση των προϊόντων και, τελικά, να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη των πελατών, υφιστάμενων και νέων.
Είναι χαρακτηριστικό ότι, στο δεύτερο τρίμηνο του έτους, οπότε και κορυφώθηκε η επίπτωση των μέτρων αντιμετώπισης της πανδημίας, η ποσοστιαία αύξηση των ενοποιημένων πωλήσεων ξεπέρασε το 12%, ήταν δηλαδή σχεδόν τριπλάσια της αύξησης του πρώτου τριμήνου. Το κόστος προσαρμογής στις νέες συνθήκες είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση των κόστους πωληθέντων με ταχύτερο ρυθμό αυτού των πωλήσεων και επέφερε χαμηλή μονοψήφια υποχώρηση στο περιθώριο κέρδους, που όμως εξισορροπήθηκε και με το παραπάνω από τη συγκράτηση των διοικητικών εξόδων και τη συρρίκνωση του χρηματοοικονομικού κόστους. Συνεπεία των ανωτέρω, διατηρήσαμε το ενοποιημένο EBITDA διακριτά υψηλότερο των 5 εκ. και πετύχαμε θετικά αποτελέσματα μετά τη φορολογία σημαντικά αυξημένα έναντι του συγκρίσιμου εξαμήνου.
Για το δεύτερο εξάμηνο του 2020, κρίσιμο παράγοντα για την πορεία των εργασιών μας συνιστά η εξέλιξη της πανδημίας και τα σχετικά μέτρα που τυχόν ληφθούν από την Πολιτεία, που, ευλόγως, θα επηρεάσουν την αγοραστική διάθεση και ικανότητα των καταναλωτών. Οι ως άνω σημαντικές αβεβαιότητες δεν μας επιτρέπουν επαρκή ορατότητα για την επίτευξη του στρατηγικού μας σχεδιασμού, σε επίπεδο, τουλάχιστον, αποτελεσμάτων. Ωστόσο, η οργανική ανάπτυξη που επήλθε σε ένα εξαιρετικά δυσμενές πρώτο εξάμηνο, οι άοκνες προσπάθειες των 1.400 και πλέον εργαζομένων του Ομίλου και ο ευέλικτος σχεδιασμός της Διοίκησης, μας επιτρέπει να αισιοδοξούμε για τη διατήρηση των πωλήσεών μας τουλάχιστον στα επίπεδα του 2019.».
Ο Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος, κ. Κωνσταντίνος Γεράρδος προσέθεσε: «Σε ένα από τα πιο σκληρά εξάμηνα για την επιχειρηματική Ελλάδα, η απροσδόκητη συγκυρία του Covid‐19 έβγαλε στην επιφάνεια όλες τις πρότερες σημαντικές επενδύσεις και όλο το έμψυχο και τεχνολογικό οπλοστάσιο του Πλαισίου: υπερδιπλασιασμός κλήσεων στο call center, επταπλασιασμός πωλήσεων στο online κανάλι και δεκαπλασιασμός online παραγγελιών οδήγησαν σε συγκράτηση του 80% των πωλήσεων κατά την περίοδο του lock‐down. Η καλή αυτή απόδοση ήταν αποτέλεσμα τριών παραγόντων: μιας εξαιρετικά ικανής και δεμένης ομάδας, η οποία ακόμα και μακριά από το γραφείο είχε άψογο συντονισμό και εύφλεκτα αντανακλαστικά, των σημαντικών επενδύσεων σε υποδομές logistics και, ιδιόκτητο στόλο, σε τεχνολογίες e‐commerce & customer service και μιας εμπορικής στρατηγικής που απαντούσε on‐time στη διαφορετική κάθε φορά ανάγκη που γεννιόταν εν μέσω του lock‐down. Στην περίοδο αυτή, μεγάλο μέρος της ομάδας των καταστημάτων εντάχθηκε στο τμήμα των logistics και customer support, γεγονός που βοήθησε να εξυπηρετηθεί το μεγαλύτερο ποσοστό των κλήσεων και των παραγγελιών και παράλληλα δεν έβγαλε σε αδράνεια, ούτε προκάλεσε μείωση αποδοχών στους ανθρώπους του Πλαισίου.
Κλείνοντας με τον εμπορικό παλμό, οι κατηγορίες των laptops, web cameras, ακουστικών, προϊόντων ενίσχυσης Wi‐Fi και δικτύου, tablets, πολυμηχανήματων, μελανιών, αλλά και λιγότερο παραδοσιακών κατηγοριών όπως παζλ, επιτραπέζια, κουζινομηχανές, καφετιέρες, ατμοκαθαριστές και δώρα, έζησαν απογειωτικούς ρυθμούς ανόδου σε διαφορετικά σημεία του ημερολογίου του lock‐down. Ένα μεγάλο ευχαριστώ είναι λίγο, στην ομάδα μας που κατάφερε να ανταπεξέλθει σε τόσο άγριες συνθήκες και ευχόμαστε όλη αυτή η φουρτούνα να έρθει σε ένα τέλος και να συνεχίσουμε ως κοινωνία τα βήματα προς το μέλλον που μας αξίζει».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr