Μέχρι στιγμής η εικόνα που αναδύεται από περίπου 10 ισολογισμούς της υψηλής και μέσης κεφαλαιοποίησης είναι αρνητική με το σύνολο των αποτελεσμάτων να δημοσιοποιείται μέχρι την Τετάρτη 30 Σεπτεμβρίου 2020.
Οι αναλυτές εκτιμούν ότι η εικόνα ασφαλώς θα επιδεινωθεί στο δεύτερο τρίμηνο όταν το σύνολο των εισηγμένων έχουν την υποχρέωση να ανακοινώσουν αποτελέσματα, διότι στο πρώτο τρίμηνο η δημοσίευση δεν είναι υποχρεωτική με συνέπεια ένας μικρός αριθμός εταιριών να αποκαλύψει τις επιδόσεις του. Το 2020 θα είναι επώδυνη χρονιά αφού τη διαφορά θα κάνει η ισχυρή ρευστότητα, η υψηλή παραγωγικότητα και η μεγάλη εξωστρέφεια.
Γενικότερα, βέβαια, παρατηρείται ότι και το 2020 η πορεία των εισηγμένων είναι δύο ταχυτήτων, με άλλες να βαδίζουν από το καλό στο καλύτερο, άλλες να προσπαθούν να αποφύγουν τα χειρότερα.
Είναι χαρακτηριστικό πως οι εισηγμένες στη διάρκεια του 2020 εστιάζουν στη ρευστότητα και προσπαθούν να αντλήσουν κεφάλαια από όπου μπορούν. Προσπαθούν να μειώσουν τα κόστη, να αυξήσουν τον τραπεζικό δανεισμό και να εκμεταλλευτούν τα μέτρα ανακούφισης των κυβερνήσεων. Λίγες εταιρείες έχουν δείξει πως δεν επηρεάζονται από την κρίση και δημοσίευσαν καλά αποτελέσματα. Το πρώτο τρίμηνο δείχνει μία εικόνα με τις περισσότερες εταιρείες να σημειώνουν πως οι πρώτοι δύο μήνες ήταν ανοδικοί και μάλιστα σε πολύ καλό βαθμό.
Αποτελέσματα α΄εξαμήνου 2020
Τα βασικά οικονομικά μεγέθη α΄εξαμήνου 2020 που έχουν ανακοινωθεί μέχρι σήμερα από εισηγμένες είναι τα εξής:
Coca Cola HBC: Πτώση όγκου πωλήσεων κατά 25% κατέγραψε το α’ εξάμηνο του 2020 στην Ελλάδα η Coca Cοla HBC, δεχόμενη τη μεγαλύτερη ποσοστιαία κάμψη στο σύνολο των αγορών όπου ο όμιλος δραστηριοποιείται. Είναι χαρακτηριστικό πως ακόμη και στη γειτονική Ιταλία, όπου η πανδημία επέφερε σφοδρό πλήγμα και τα μέτρα καραντίνας ήταν εκτεταμένα η πτώση πωλήσεων για την Coca Cοla HBC περιορίστηκε στο 20%. Στην ανάλυση της, η διοίκηση του ομίλου επισημαίνει ότι το κανάλι πώλησης εκτός σπιτιού (HoReCa και ανοιχτή αγορά) αντιπροσωπεύει συνολικά το 40% των εσόδων της, ανεξαρτήτως τοπικής αγοράς. Συνολικά, ενώ κατά τις εβδομάδες ισχύος των περιοριστικών μέτρων το κανάλι της εκτός σπιτιού κατανάλωσης κατέγραψε πτώσεις του όγκου πωλήσεων της τάξης του 70% με 90%, τους μήνες Μάϊο και Ιούνιο η κατάσταση βελτιώθηκε με πτώσεις μεταξύ 25% και 50%, και τον Ιούλιο μεταξύ 10% και 40%.
ΟΤΕ: Έσοδα μειωμένα κατά 3%, στα 918 εκατ. ευρώ, λόγω της επίδρασης της πανδημάις σε ορισμένες γραμμές εσόδων, ανακοίνωσε για το β' τρίμηνο ο ΟΤΕ, με προσαρμοσμένα EBITDA μειωμένα κατά 0,4% στα 343,5 εκατ. ευρώ, ενώ αντιθέτως τα προσαρμοσμένα καθαρά της κέρδη αυξήθηκαν κατά 20% στα 118,4 εκατ. ευρώ. Στην σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε ο Οργανισμός, αναφέρει πως στην Ελλάδα κατεγράφη μείωση εσόδων 3,8%, καθώς το lockdown οδήγησε σε μείωση των εσόδων από υπηρεσίες κινητής κατά 8,8%, ενώ τα έσοδα από υπηρεσίες λιανικής σταθερής μειώθηκαν κατά 0,9% και το προσαρμοσμένο EBITDA κατά 1,7%.
Frigolass: Η εισηγμένη κατέγραψε ζημιές 3,859 εκατ. ευρώ στο β' τρίμηνο, έναντι κερδών 8,775 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο περυσινό διάστημα. Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε η εταιρεία, σε επίπεδο εξαμήνου τα καθαρά της κέρδη κατέγραψαν πτώση περίπου 95% υποχωρώντας στις 586.000 ευρώ, με τις πωλήσεις να είναι μειωμένες κατά 27,6% στα 208,672 εκατ. ευρώ και τα EBITDA μειωμένα κατά 39,5% στα 29,348 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία σημειώνει πως είχε επαρκή χρηματικά διαθέσιμα ύψους €64 εκατ. στο τέλος Ιουνίου για την κάλυψη των μελλοντικών χρηματοοικονομικών και λειτουργικών υποχρεώσεων.
Jumbo: Οι πωλήσεις του Ομίλου jumbo για τους πρώτους επτά μήνες του 2020 καταγράφονται μειωμένες κατά -12,5% περίπου σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Όπως υπογραμίζει η εισηγμένη <τα ανωτέρω μεγέθη δεν επιτρέπουν -προς το παρόν- την εξαγωγή βάσιμων συμπερασμάτων κι εκτιμήσεων για το σύνολο της χρονιάς, καθώς είναι φανερό πως οι συνθήκες στην αγορά αλλάζουν θεαματικά μέρα με την μέρα και ανάλογα με τις εξελίξεις στον τομέα της διαχείρισης της πανδημίας σε εθνικό και παγκόσμιο επίπεδο>.
ΕΧΑΕ: Τα αποτελέσματά της για το πρώτο εξάμηνο δημοσίευσε και η EΧAΕ, παρουσιάζοντας αύξηση εσόδων κατά 6,1% και οριακή άνοδο καθαρών κερδών (από τα 2,24 στα 2,27 εκατ. ευρώ).
ΤΙΤΑΝ: H τσιμεντοβιομηχανία ΤΙΤΑΝ ανακοίνωσε αποτελέσματα εξαμήνου, σύμφωνα με τα οποία οι πωλήσεις της ισορρόπησαν τον Μάιο και τον Ιούνιο, με τον τζίρο να ανέρχεται σε € 786,3 εκατ., παραμένοντας ουσιαστικά αμετάβλητος, ενώ τα EBITDA αυξήθηκαν κατά 12% και έφθασαν στα € 136,8 εκατ.
Πετρόπουλος: Οι πωλήσεις του Ομίλου Πετρόπουλος κατά την περίοδο 1η Ιανουαρίου – 30 Ιουνίου μειώθηκαν κατά 20,5% και ανήλθαν σε €45,50εκ από €57,27εκ στις 30.6.2109, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση. Το EBIDTA του Ομίλου μειώθηκε κατά 12,3% και ανήλθε σε € 2,50εκ από € 2,85εκ στις 30.6.2019. Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε €1,30εκ σημειώνοντας μείωση 34,9%, έναντι €1,99εκ το αντίστοιχο διάστημα του 2019. Τα κέρδη μετά τους φόρους και τα δικαιώματα μειοψηφίας αυξήθηκαν κατά 2,9% και ανήλθαν σε €0,89εκ έναντι €0,87εκ στις 30.6.2019.
Παπουτσάνης: Η σαπωνοποιία Παπουτσάνης δημοσίευσε πρώτη μεταξύ των εισηγμένων εταιρειών τις λογιστικές της καταστάσεις για το πρώτο φετινό εξάμηνο, εμφανίζοντας αύξηση 46% στον κύκλο εργασιών και εκτίναξη καθαρών κερδών από το 0,6 στα 2,3 εκατ. ευρώ.
Ιnform: Ο Όμιλος INFORM διατήρησε το επίπεδο πωλήσεων στα € 34 εκατ. εξαιρουμένου του εφάπαξ έργου της παραγωγής των ψηφοδελτίων ασφαλείας των προεδρικών εκλογών στη Νιγηρία ποσού € 4,7 εκατ. από το αντίστοιχο περσινό εξάμηνο, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση. Η λειτουργική κερδοφορία περιορίστηκε μόλις κατά € 0,4 εκατ. και ανήλθε στα € 3,5 εκατ. έναντι € 3,9 εκατ. το αντίστοιχο εξάμηνο του 2019, λόγω α) της ανάπτυξης λύσεων ψηφιακού μετασχηματισμού σε Ελλάδα και Ρουμανία και β) των νέων υπηρεσιών διαχείρισης εγγράφων που παρέχονται στους υφιστάμενους και νέους πελάτες μας από τις εξαγορές που πραγματοποιήθηκαν στη Ρουμανία την προηγούμενη χρονιά και είχαν συνεισφορά € 0,5 εκατ. στην κερδοφορία του Ομίλου. Τα ενοποιημένα κέρδη μετά φόρων (ΕΑΤ) του Ομίλου ανήλθαν σε € 0,4 εκατ. έναντι € 1,4 εκατ. το αντίστοιχο εξάμηνο του 2019.
Entrersoft: Σε επίπεδο Ομίλου τα έσοδα ανήλθαν σε 8,02 εκ. ευρώ έναντι 8,04 εκ. την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, ενώ τα κέρδη προ φόρων αναπτύχθηκαν με ισχυρότερο ρυθμό και ανήλθαν σε 2,62 εκ. ευρώ, έναντι 1,92 εκ. ευρώ την αντίστοιχη περσινή περίοδο σημειώνοντας αύξηση 36%. Η άνοδος αυτή προέρχεται τόσο από την καλή επίδοση της μητρικής όσο και από τις εξαιρετικές επιδόσεις της θυγατρικής Retail Link σε Ελλάδα αλλά και των θυγατρικών σε Ρουμανία και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Τα καθαρά έσοδα της μητρικής ανήλθαν στα 6,15 εκ. ευρώ, μειωμένα κατά 3%, ενώ τα κέρδη προ φόρων αυξήθηκαν κατά 14% και ανήλθαν στα 1,80 εκ. ευρώ.
Μοτοδυναμική: Οπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η εισηγμένη, <από την μία, οι δραστηριότητες της Yamaha και Porsche να παρουσιάζουν οριακή αύξηση πωλήσεων φθάνοντας στα 30,1 εκ. € με σημαντική βελτίωση της κερδοφορίας σε όλα τα επίπεδα έως και 41% σε κέρδη προ φόρων. Από την άλλη, η δραστηριότητα της Sixt να πλήττεται σοβαρά, όπως αναμενόταν, από την πανδημία με αποτέλεσμα την υποχώρηση των πωλήσεων κατά 60% και διεύρυνση των ζημιών>. Συνολικά, ο Όμιλος το α’ εξάμηνο του 2019 παρουσίασε κύκλο εργασιών 33,8 εκ. €, μειωμένο κατά 13,7% και κέρδη προ φόρων, τόκων & αποσβέσεων (Ebitda) 1,4 εκ. €, μειωμένα κατά 4,2%. Η διαχρονική εστίαση στην βελτιστοποίηση των ταμιακών ροών είχε ως αποτέλεσμα την μείωση του καθαρού δανεισμού του Ομίλου, ακόμα και σε αυτές τις συνθήκες, στα επίπεδα των 24,6 εκ. €.
ΑΝΕΣΤΗΣ ΝΤΟΚΑΣ
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr