Η μεγαλύτερη έκδοση ελληνικής εταιρείας στην ιστορία του ελληνικού χρηματιστηρίου καλύφθηκε πλήρως από ιδιώτες επενδυτές και υπερκαλύφθηκε μετά τη συμμετοχή θεσμικών επενδυτών. Καθοριστική ήταν η συμβολή, σύμφωνα με κύκλους της αγοράς, των Εθνικής, Πειραιώς και Eurobank.
Η διοίκηση του ομίλου είχε επισημάνει πρόσφατα τα πλεονεκτήματα από το γεγονός πως δραστηριοποιείται σε τομείς που βρίσκονται στο επίκεντρο του ευρωπαϊκού σχεδίου ανάταξης των οικονομιών της Γηραιάς Ηπείρου όπως η «πράσινη οικονομία» (Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, διαχείριση απορριμμάτων, κ.α.) και οι υποδομές. Επιπλέον ο όμιλος έχει εξασφαλίσει από υφιστάμενα έργα στους τομείς των παραχωρήσεων και της ενέργειας μακροπρόθεσμες επαναλαμβανόμενες ταμειακές ροές.
Το επενδυτικό πρόγραμμα του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, τμήμα του οποίου θα χρηματοδοτηθεί από το νέο ομόλογο, προσεγγίζει τα τρία δισ. ευρώ, ενώ θα αυξηθεί στα τέσσερα δισ. ευρώ στην περίπτωση που ολοκληρωθεί η διαδικασία παραχώρησης της άδειας για τουριστικό συγκρότημα με καζίνο στο Ελληνικό. Η κοινοπραξία της αμερικανικής Mohegan με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είναι ο μοναδικός υποψήφιος για την άδεια μετά τον αποκλεισμό της επίσης αμερικανικής Hard Rock.
Οι επενδύσεις που συνδέονται με τις ΑΠΕ και ευρύτερα την «πράσινη οικονομία» βρίσκονται στο επίκεντρο του επενδυτικού σχεδίου του ομίλου. Οι συνολικές επενδύσεις σε τομείς της «πράσινης οικονομίας» προβλέπεται πως θα φτάσουν το 1,7 δισ. ευρώ και περιλαμβάνουν την ανάπτυξη νέων αιολικών πάρκων στη χώρα μας (πρόσφατη είναι η εξαγορά ώριμων και υπό αδειοδότηση αιολικών πάρκων από τον όμιλο RF Energy), τα δύο έργα αντλησοταμίευσης σε Αμφιλοχία και Αμάρι Κρήτης, αλλά και το έργο διαχείρισης απορριμμάτων της περιφέρειας Πελοποννήσου, η κατασκευή του οποίου αναμένεται να ξεκινήσει το φθινόπωρο.
Μέσα στο επόμενο δίμηνο αναμένεται να ληφθεί η επενδυτική απόφαση για την κατασκευή της μονάδας συνδυασμένου κύκλου με φυσικό αέριο στην Κομοτηνή, ισχύος 660 MW, σε μια επένδυση που προσεγγίζει τα 300 εκατ. ευρώ. Ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ προωθεί και άλλες κινήσεις στον τομέα της ενέργειας καθώς συγκαταλέγεται μεταξύ των ομίλων που έχουν περάσει στο δεύτερο στάδιο του διαγωνισμού του ΤΑΙΠΕΔ για την απόκτηση της ΔΕΠΑ Εμπορίας.
Κοντά στο ένα δισ. ευρώ υπολογίζονται οι επενδύσεις του ομίλου που συνδέονται με τον τομέα των υποδομών, με επίκεντρο το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου Κρήτης, το βόρειο τμήμα του οδικού άξονα Ε65, κ.α. Στόχος της διοίκησης, όπως έχει αναφερθεί αρκετές φορές τα τελευταία χρόνια, είναι η διεκδίκηση συμβάσεων που ενισχύουν περαιτέρω τις μακροχρόνιες σταθερές ταμειακές ροές.
Γι’ αυτό και ο όμιλος συμμετέχει αυτή την περίοδο σε σειρά διαγωνισμών για συμβάσεις παραχώρησης ή Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) όπως η Εγνατία Οδός, ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης, η Υποθαλάσσια Ζεύξη Σαλαμίνας - Περάματος, ο οδικός άξονας Καλαμάτα - Πύλος - Μεθώνη κ.α.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr