Η δίμηνη καραντίνα που συνοδεύτηκε από τη μεγαλύτερη ύφεση της ελληνικής οικονομίας ακόμη και στα χρόνια της δεκαετούς κρίσης-θυμίζουμε η χειρότερη χρονιά το 2011 με ύφεση -7,11%- θα οδηγήσει σε μεγάλες απώλειες τη πλειοψηφία των εισηγμένων.
Παρ όλα αυτά υπάρχει μία μικρή ομάδα εισηγμένων που θα καταφέρει να αντεπεξέλθει με τις λιγότερες δυνατές απώλειες.
Πρόκειται κυρίως για εισηγμένες που είναι μονοπώλια στους κλάδους τους όπως είναι οι εταιρίες ύδρευσης (ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ), οι εταιρίες που έχουν την βασική τηλεπικοινωνιακή υποδομή της χώρας(ΟΤΕ) αλλά και στο χώρο των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας(Τέρνα Ενεργειακή).
Η ΔΕΗ θα έχει φέτος σαφώς χαμηλότερο κόστος λόγω και των συνθηκών που έχουν δημιουργηθεί, με αποτέλεσμα να προβλέπει βελτίωση λειτουργικών επιδόσεων μέσα στο 2020.
Ανθεκτικές λόγω των προϊόντων που εκπροσωπούν και είναι στη πρώτη γραμμή των νοικοκυριών από πλευράς ζήτησης είναι οι περισσότερες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των τροφίμων (Κρι Κρι, Εβροφάρμα, Μύλοι Λούλη, Μύλοι Κεπενού, Μύλοι Σαραντόπουλου, Καραμολέγκος).
Ο όμιλος συσκευασίας Flexopack απευθύνεται με τα προϊόντα του (ανά τον κόσμο) κυρίως στον κλάδο των τροφίμων, οπό ε μέχρι σήμερα δεν έχει επηρεαστεί ο κύκλος εργασιών του.
Η Paperpack δραστηριοποιείται στο χώρο της χάρτινης συσκευασίας, με βασικότερους πελάτες της τις φαρμακοβιομηχανίες και τις εταιρείες τροφίμων. Από τα δίκτυα πωλήσεων που κράτησαν ή και ευνοήθηκαν μέσα στην κρίση, ξεχωρίζει διεθνώς αυτό των super markets. Με δεδομένο ότι το μεγαλύτερο τμήμα των προϊόντων του ομίλου Sarantis σε Ελλάδα και εξωτερικό περνά μέσα από τα super markets, όλα δείχνουν πως η εισηγμένη εταιρεία θα έχει φέτος μια ακόμη χρονιά πολύ καλών οικονομικών επιδόσεων.
Μέσω super market προωθούνται σε μεγάλο βαθμό και τα προϊόντα της Παπουτσάνης. Μπορεί βέβαια να υπάρξει κάποια επίπτωση από τη μειωμένη τουριστική δραστηριότητα, ωστόσο η αγορά είδε με πολύ καλό μάτι την ταχεία στροφή της γνωστής σαπωνοποιίας στην παραγωγή αντισηπτικών, καλύπτοντας την αυξημένη ζήτηση που προέκυψε από τον Covid-19. Τα Πλαστικά Θράκης μπήκαν πρόσφατα στην παραγωγή μασκών, αποσκοπώντας στο να ικανοποιήσουν την αυξημένη ζήτηση που προέκυψε λόγω Covid-19. Κατά τα λοιπά, η προϊοντική εστίαση του ομίλου σε κλάδους όπως ο τουρισμός και τα τρόφιμα είναι περιορισμένη, ενώ οι όποιες σχετικές απώλειες αναμένεται να καλυφθούν από την αυξημένη ζήτηση άλλων κλάδων, όπως τα είδη προσωπικής προστασίας, υγιεινής και συσκευασίας τροφίμων. Η Cenergy διαθέτει κλεισμένα συμβόλαια στα υποβρύχια καλώδια που καλύπτουν ολόκληρο το 2020, ενώ μέχρι το φθινόπωρο φτάνουν οι συμβάσεις στον κλάδο των σωλήνων. Οι όποιες φετινές απώλειες εκτιμάται ότι θα είναι περιορισμένες, πράγμα που φαίνεται να ισχύει και για την άλλη εισηγμένη θυγατρική του ομίλου Viohalco, την ElvalHalcor.
Τα Πλαστικά Κρήτης απευθύνονται διεθνώς σε κλάδους που δεν πλήττονται ιδιαίτερα από την πανδημία, όπως ο αγροτικός τομέας, η βιομηχανία πλαστικών, έργα διαχείρισης υδάτινων πόρων και προστασία του περιβάλλοντος, ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Χωρίς ιδιαίτερα ζητήματα κύλησε η πανδημία για την Inform Λύκος, καθώς οι όποιες απώλειες στο «παραδοσιακό» κομμάτι των εργασιών, αντισταθμίστηκαν από την άνοδο της ζήτησης στις νέες υπηρεσίες που προσφέρει. Γενικότερα, η στροφή της κοινωνίας προς την τεχνολογία, ενισχύει την πολιτική της εισηγμένης για προσφορά λύσεων ολοκληρωμένης ηλεκτρονικής επικοινωνίας.
AΝΕΣΤΗΣ ΝΤΟΚΑΣ
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr