Από τη πώληση η εταιρία θα εγγράψει σημαντική υπεραξία. Επίσης τα κεφάλαια που θα λάβει θα κατευθυνθούν στη μείωση του δανεισμού. Έχοντας ολοκληρώσει επενδύσεις ύψους 140 εκατ. ευρώ περίπου την περίοδο 2015-2019, ο όμιλος λόγω και τις πανδημίας ανέστειλε τις επενδύσεις του και προχώρησε μόνο στις απολύτως απαραίτητες. Πλέον έχει ολοκληρωθεί το θερμοκήπιο στην Ξάνθη το οποίο είναι έκτασης 183 στρεμμάτων, και είναι ένα από τα μεγαλύτερα θερμοκήπια στην Ελλάδα και το μοναδικό που χρησιμοποιεί γεωθερμία.
Αυτή την περίοδο το 60% της παραγωγής του ομίλου γίνεται στην Ελλάδα αλλά μόλις το 19% των πωλήσεων γίνεται στην Ελλάδα, με 37% να γίνεται Ευρώπη πλην Βρετανίας και Ελλάδας και 16% στη Βρετανία. Μέσω της αναδιοργάνωσης ο όμιλος δίνει έμφαση σε προϊόντα με καλύτερες προοπτικές και περιθώρια κέρδους και μέσα σε αυτό το πλαίσιο μεταφέρει παραγωγική δυναμικότητα από την Αμερική στην Ευρώπη.
Μέσα στο 2020 θα μειωθεί η παραγωγή σε Αμερική και θα αυξηθεί στην Ευρώπη. Ο όγκος των πωλήσεων το 2019 μειώθηκε λόγω της αναδιοργάνωσης ενώ αφαιρέθηκαν πωλήσεις οι οποίες δεν είχαν τα χαρακτηριστικά που ήθελε η εταιρεία (περιθώριο κέρδους). Ωστόσο η κερδοφορία λόγω αυτής της επιλογής βελτιώθηκε και θα συνεχίσει να βελτιώνεται. Μέσα στην κρίση η ζήτηση σε προϊόντα μίας χρήσης είναι αυξημένη λόγω Covid στα σουπερ μάρκετ, ενώ στην εστίαση λόγω και του lockdown υπάρχει μείωση.
Μειωμένες ήταν και οι πωλήσεις κουβάδων για χρώματα
Η στρατηγική του ομίλου πλέον επικεντρώνεται στην οργανική ανάπτυξη και όχι στις εξαγορές και επιθυμεί γεωγραφική επέκταση σε ανεπτυγμένες αγορές μέσω των προϊόντων τεχνολογίας.
Ο δεύτερος πυλώνας στρατηγικής είναι η βελτίωση των περιθωρίων κέρδους, μέσω της μείωσης του κόστους παραγωγής, της βελτίωσης του προϊοντικού μείγματος με στροφή σε προϊόντων με υψηλά περιθώρια και της ανάπτυξης νέων προϊόντων με καλύτερα περιθώρια.
«Φέτος καταφέραμε πολύ γρήγορα να αναπτύξουμε νέα προϊόντα και να καλύψουμε ανάγκες που προέκυψαν λόγω της πανδημίας», ανέφερε ο Δημήτρης Μαλάμος, αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της εισηγμένης.
Το ύφασμα Meltblown έχει υψηλή ζήτηση γιατί έχει να κάνει με προϊόντα προσωπικής υγείας (χειρουργικές μάσκες).
Η μεγάλη ζήτηση ωστόσο είναι για το φίλτρο που χρησιμοποιείται στη μάσκα.
Έγινε νέα γραμμή στην Ελλάδα (Ξάνθη), ενώ γίνεται επένδυση στη Σκωτία, όπου ήδη υπήρχε γραμμή παραγωγής και χρηματοδοτείται και από την κυβέρνηση της Σκωτίας.
Η διοίκηση εστιάζει στην παραγωγή χειρουργικών μασκών και εξειδικευμένων μασκών.
Το δεύτερο τρίμηνο ανέφερε η διοίκηση πως ήταν καλό γιατί η κάμψη σε προϊόντα που επηρεάστηκαν από το lockdown (προϊόντα που προορίζονται στην εστίαση), αντισταθμίστηκε και με το παραπάνω από τη ζήτηση για προϊόντα που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ και για χειρουργικές μάσκες, που έχουν μάλιστα καλύτερα περιθώρια.
Αναφορικά με τη μείωση της χρήσης πλαστικού, η διοίκηση ανέφερε πως δίνεται περισσότερη έμφαση μετά και τις επενδύσεις που έγιναν σε ανακυκλούμενα υλικά και γίνεται περιορισμός του πλαστικού σύμφωνα με τη στρατηγική της Ε.Ε. για κυκλική οικονομία.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr