Τα έσοδα του περιοδικού τύπου καταλαμβάνουν το 41,7% της συνολικής διαφημιστικής πίτας των τεσσάρων ΜΜΕ, αποτελώντας έτσι το δημοφιλέστερο πλέον μέσο διαφήμισης.
Ωστόσο, την εμφανέστερη βελτίωση επιδεικνύουν οι εφημερίδες, τα έσοδα των οποίων το 2006 ανήλθαν σε 452,38 εκατ. ευρώ (19,3% της συνολικής διαφημιστικής δαπάνης), επίπεδο υψηλότερο κατά 11,05% έναντι του προηγούμενου έτους. Η βελτίωσή τους οφείλεται στις ανταγωνιστικότερες τιμές που προσφέρουν (υψηλότερος δείκτης τιμής / απόδοσης) και στη μεγαλύτερη εξειδίκευση γενικά των έντυπων μέσων, αλλά και τον προσανατολισμό του δημοσίου τομέα προς τις εφημερίδες.
Η δυναμική των εφημερίδων και περιοδικών έχει σαν συνέπεια τη διαχρονική συρρίκνωση του ποσοστού της διαφημιστικής δαπάνης που κατευθύνεται στο τηλεοπτικό μέσο. Μετά το 2004, όταν και τα περιοδικά ξεπέρασαν για πρώτη φορά σε εισπράξεις την τηλεόραση, το μερίδιο της τελευταίας διαρκώς περιορίζεται, για να καταλήξει στο 33,9% το 2006 (υπενθυμίζεται ότι το 1996 το 56,5% των δαπανών κατευθύνθηκε σε τηλεοπτικές διαφημίσεις).
Το έτος αυτό τα διαφημιστικά της έσοδα αυξήθηκαν μόλις κατά 1,1%, σε 793,55 εκατ. ευρώ, με αποτέλεσμα να χάσει δύο επιπλέον ποσοστιαίες μονάδες από τη συμμετοχή της στη διαφημιστική πίτα σε σχέση με το 2005. Ηπιότερους ρυθμούς ανάπτυξης εμφανίζουν και τα διαφημιστικά έσοδα των ραδιοφωνικών σταθμών (+4,8% συγκριτικά με το 2005), ανερχόμενα σε 119,36εκατ. ευρώ και αποτελώντας το λιγότερο δημοφιλές μέσο προβολής (5,1% του συνόλου των διαφημιστικών εσόδων).
Σημειώνεται ότι τα συνολικά διαφημιστικά έσοδα αυξήθηκαν κατά 6,9%, σε 2,34 δισ. ευρώ, έναντι 7,4% το 2005 και σχεδόν 13% τη χρονιά τέλεσης των Ολυμπιακών Αγώνων.
Σε απόλυτα μεγέθη, εξακολουθούν να προηγούνται τα περιοδικά με 411,6 εκατ. ευρώ (+6,8%), χάνοντας ωστόσο έδαφος συγκριτικά με το πεντάμηνο του 2006 (39,4% έναντι 41,5%). Ιδιαίτερα ενισχυμένα εμφανίζονται και τα έσοδα των εφημερίδων (+13,9%), σε 190,49 εκατ. ευρώ, καταλαμβάνοντας το 18,2% της διαφημιστικής πίτας (18% το πεντάμηνο του 2006).
Η σημαντική ενίσχυση των εσόδων των έντυπων μέσων τα τελευταία έτη οφείλεται μεταξύ άλλων και στην στρατηγική επιλογή των εκδοτών για κυκλοφορία διεθνών τίτλων στην ελληνική αγορά, οι οποίες λόγω του υψηλού επιπέδου αναγνωσιμότητάς τους σε αρκετές χώρες και των ευρέως αναγνωρίσιμων λογοτύπων τους προσελκύουν άμεσα το ενδιαφέρον αναγνωστών και διαφημιζομένων.
Σε ένα ευρύ δείγμα 171 εκδοτικών επιχειρήσεων εφημερίδων, περιοδικών και ειδικών εκδόσεων ο κύκλος εργασιών το 2006 διαμορφώνεται σε 1,62 εκατ. ευρώ, αυξημένος κατά 15,6%. Σημαντικότερη βελτίωση εμφανίζουν οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις του κλάδου, καθώς ο μέσος ρυθμός αύξηση ανά εταιρεία είναι σαφώς χαμηλότερος, στο 4,4%, ενώ οι 4 στις 10 του δείγματος εμφανίζουν κάμψη των εσόδων τους το 2006.
Τα ΚΠΤΦΑ αν και αθροιστικά υποχωρούν στα 58 εκατ. ευρώ (-19%), ο μέσος ρυθμός μεταβολής είναι θετικός, στο 8,5%, φανερώνοντας την αρνητική συμβολή των μεγαλύτερων επιχειρήσεων. Ειδικότερα, το μέσο περιθώριο ΚΠΤΦΑ στις επιχειρήσεις με έσοδα άνω των 50 εκατ. ευρώ υποχωρεί στο 0,8% (από 2,8%), ενώ η μέση τιμή στο δείγμα είναι σαφώς υψηλότερη, στο 7,6%, παραμένοντας σταθερή την τελευταία 2ετία.
Κατά το 2006, η μη επανάληψη εκτάκτων και επενδυτικών κερδών του 2005 σε συνδυασμό με την κάμψη των ΚΠΤΦΑ οδηγούν σε υποχώρηση τα καθαρά αποτελέσματα, τα οποία διαμορφώνονται σε ζημίες -5,8 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 43,4 εκατ. ευρώ.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr